Problem z VW Golf IV

Problem z VW Golf IV

13 Sty 2012, 12:41

Witam.

Temat o tym samym problemie założyłem w dziale silnik, niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi dlatego wrzucam swój problem tutaj.

Od pewnego czasu mam problemu z moim Golfem. Jest to 1.4 16V 98r.
Zamieszczam temat w tym dziale, ponieważ dokładnie sam juz nie wiem gdzie leży przyczyna wszystkich dolegliwości.

Zaczęło się od długiego kręcenia przy zapłonie, po czym gaśnięcia i przygasania przy cofaniu oraz w trakcie jazdy aż do momentu rozgrzania. Samochód także szarpał dość regularnie do 2,5 tyś obrotów. Padło na silnik krokowy a jako że jest on w przepustnicy, jeżeli chodzi o odpalanie a o szarpanie, że przepustnica brudna. Wymieniona została na nową, zaadaptowana poprawnie. Po odbiorze samochodu widać było znaczną poprawę, ale tylko na jakiś 1 msc. Później objawy powróciły, choć trochę pod zmienioną postacią. Szarpanie wróciło, ale dość często samochód strasznie `mulił`, po czym nagle dostawał kopa i tak nawet przy jeździe na spokojnych obrotach, szarpanie dalej czasami było obecne. Padło na wymianę świece i kabli mimo ze miały one niespełna rok. Świece jak się okazało były całe zabrudzone olejem. Silnik bierze olej ale w granicach normy które są w instrukcji obsługi. Mnie bierze od ok. 0,5L - 1L na 1000 km. Po wymianie świec i kabli poprawa jest, ale tak ok. 70% ponieważ dalej ale sporo rzadziej występuje szarpanie oraz tjb `mulenie`. Mulenie - samochód pracuje tak jakby jeden cylinder nie pracował traci moc, czasami strzela z wydechu i ma dziwny dźwięk. Teraz po wymianie świec jest to dużo rzadsze zjawisko i krótsze, przed wymianą potrafił tak trzymać ładne parę km, teraz to parę sekund. Co do zapalania, samochód krócej kręci lecz pierwsze pare sec. pali tjb tylko na 2-3 zawory i później juz normalnie. Jednak nie daje mi spokoju, dlaczego to szarpanie jest cały czas ponieważ jest to uciążliwe i denerwujące.

(Jest jescze jedna mała dziwna rzecz. Mianowicie przed odpaleniem w trakcie gdy chodzi pompa lub gdy odrazu odpalimy silnik słychać taki dziwny dźwięk jakby rezerwy paliwa ale niższy. Żadna kontrolka się nie świeci, dźwięk dobiega z zewnątrz samochodu ale nie moge go zlokalizować. Może przy okazji ktoś spotkał sie z podobnym przypadkiem? )

Tutaj moje pytanie: co to może być według Was, forumowiczów ?
Ja obstawiam teraz cewkę, ew. popychacze zaworów ale niestety jest to dość drogi gips.
Liczę na pomoc z Waszej strony i mam nadzieję że wszystko jasno, wyczerpująco i w dobrym dziale opisałem.

Pozdrawiam.
Rafalek7
Początkujący
 
Posty: 58
Rejestracja: 01 Lut 2011, 21:12
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Prawo jazdy od: 23 08 2010
Auto: VW GOLF IV

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Obłożona szlachetnym drewnem kierownica Obłożona szlachetnym drewnem kierownica
    Drewniane kierownice są elementem często spotykanym w najdroższych autach klasy premium. Wykonuje się je zwykle metodą podobną do stosowanej przy produkcji uchwytów parasoli – przez gięcie podłużnych kawałków drewna w odpowiednio ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód