Problem z wymiana klocków hamulcowych

Problem z wymiana klocków hamulcowych

27 Paź 2008, 20:12

Mam problem, prosze o pomoc.
Honda Accord VIII, hamulce tarczowe tyl, system Lucas.
Przy wymianie klockow napotkalem na problem.
Z lewej strony zdjalem zacisk, odkrecilem zbiornik z plynem, spuscilem reczny i sciskiem stolarskim probowalem wcisnac tloczek. Bez skutku, tloczek ani drgnie. Wiec pomyslalem, ze moze lepiej bedzie z druga szczeka. Te skrecilem bez problemu.
Zabralem sie za druga, analogicznie jak z poprzednia, zdjalem zacisk ale.... tloczek samoistnie mi sie wysunal z jakies 2 cm !!!! Spuscilem reczny, zbiornik z plynem odkrecony, i tak jak w poprzednim za nic nie moge wcisnac tloczka. Co ciekawe tloczek nie jest zapieczony bo ruszajac recznym tloczek chodzi bez zadnych oporow. Ale wcisnac sie juz go nie da.
Czy ma ktos pomysl jak go wcisnac? Czy nalezy cos kombinowac z odpowietrznikiem albo spuscic plyn? Wyglada na to, ze wciskajac tloczek nie mozna przepchnac plynu. Czyzby przez pompe nie moznabylo przecisnac plynu??
Prosze o pomoc, bo teraz auto zawala miejsce na parkingu.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez cmsydney 28 Paź 2008, 00:16, edytowano w sumie 2 razy
Accord VII 2005r. 2.2i-CDTi
cmsydney
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 29 Wrz 2008, 14:35

Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

27 Paź 2008, 22:03

kolego o ile dobrze pamiętam to w hondzie wkręca się tłoczek a nie wciska.
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 06 Paź 2008, 20:38
Miejscowość: Płock

Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

27 Paź 2008, 22:37

W instrukcji montazu, dolaczonej do klockow bylo wskazane wkrecanie tloczka jako jeden ze sposobow. Wtedy w srodku tloczka powinien znajdowac sie otwor na klucz imbusowy. U mnie czegos takiego nie ma. Tloczek jest plaski na powierzchni, ktora styka sie z zewnetrzna czescia klocka. Znajduja sie tylko zabki, ktore domyslam sie, ze sluza do wbicia sie w klocek by byl lepszy, stabilniejszy kontakt. Czy w takim wypadku jakos inaczej by sie wkrecalo?
Poza tym jak to by bylo z oszczelka otaczajaca tloczek? Przeciez koncem jest ona przymocowana do tloczka wiec nie moze sie razem z nim obracac bo by sie uszkodzila.
Jesli nie sa wkrecane, to w jaki sposob je wcisnac? Poluzowac odpowietrznik by plyn mial gdzie uciekac podczas wciskania?
Pamietam, ze jak mi koles wymienial z przodu to na 100% je wciskal lyzkami ale nie przypominam sobie by cos kombinowal z plynem.
Accord VII 2005r. 2.2i-CDTi
cmsydney
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 29 Wrz 2008, 14:35

Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

27 Paź 2008, 22:50

kolego są jakieś wcięcia na tłoczku?
jedno poprzeczne wcięcie lub dwa w kształcie x
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 06 Paź 2008, 20:38
Miejscowość: Płock

Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

27 Paź 2008, 22:51

z przodu są wciskane ale z tyłu wkręcane
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 06 Paź 2008, 20:38
Miejscowość: Płock

Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

27 Paź 2008, 23:02

Tak, sa dwa wyciecia na zewnetrznej czesci tloczka. Widac sie je wkreca.
Znalazlem cos takiego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19bb5f8d65e425e3.html
Pytanie teraz jak domowym sposobem je wkrecic? Nie posiadam takiego klucza a pojechac do warsztatu nie moge bo nie moge zalozyc zacisku.
Co sie dzieje z uszczelka podczas wkrecania? Czy nalezy ja zdjac podczas wkrecania?
Dlaczego tloczka nie mozna wcisnac? Przeciez tloczek nie ma zadnego gwintu, skoro przy normalnej pracy ukladu hamulcowego, porusza sie ruchem posuwistym a nie obrotowym?
Pozdrawiam
Accord VII 2005r. 2.2i-CDTi
cmsydney
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 29 Wrz 2008, 14:35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najważniejsze fakty o wodorze i samochodach na ogniwa paliwowe Najważniejsze fakty o wodorze i samochodach na ogniwa paliwowe
    Na świecie coraz więcej mówi się o wodorowych ogniwach paliwowych. Jest też dostępnych już kilka modeli samochodów które są nimi zasilane. Wodór jest pierwiastkiem powszechnie występującym w przyrodzie, ...
    Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy Wyższa szkoła jazdy dla kierowców i narciarzy
    Wyjazdy na narty dają miłośnikom tego sportu dużo radości i satysfakcji. Wbrew pozorom narciarstwo alpejskie i podróżowanie samochodem mają wiele wspólnego. By przyjemne doznania z jazdy na nartach i podróży ...

  • Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

    27 Paź 2008, 23:06

    no to już masz odpowiedź na swoje pytanie :)
    autolucas
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 134
    Rejestracja: 06 Paź 2008, 20:38
    Miejscowość: Płock

    Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

    27 Paź 2008, 23:09

    jeśli tylny hamulec nożny i ręczny wykorzystuje te same klocki musisz wkręcać tłoczek
    Suzuki Jimny
    Mitsubishi Outlander
    Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
    macpaw5
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 663
    Rejestracja: 14 Wrz 2008, 23:22

    Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

    27 Paź 2008, 23:12

    kolego ten tłoczek możesz wkręcić np pilnikiem płaskim,nie zdejmuj uszczelki,a tłoczek ma w środku gwint z blokadą,
    autolucas
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 134
    Rejestracja: 06 Paź 2008, 20:38
    Miejscowość: Płock

    Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

    27 Paź 2008, 23:21

    Ok dzieki.
    Tyle, ze nadal nie rozumiem jednej rzeczy. Skoro tloczek ma gwint to jakim cudem on sie wysuwa i wsuwa przy normalnej pracy? Wyraznie widzialem takie zachowanie podczas zaciagania recznego czy wciskania pedalu hamulca.
    Nie rozumiem za bardzo jak mam uzyc pilnika? Nie moge go wlozyc prostopadle do tloczka gdyz zablokuje sie przy pewnym kacie obrotu o zacisk

    Znalazlem jeszcze cos takiego:
    Kod: Zaznacz wszystko
    [Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Co to oznacza? Ta sruba mozna wkrecic tloczek?
    Pytanie tez czy u mnie ta sruba do regulacji recznego znajduje sie na zacisku czy gdzies w kabinie jak znalazlem w opisie Accorda 98.
    Ostatnio edytowany przez cmsydney 27 Paź 2008, 23:27, edytowano w sumie 2 razy
    Accord VII 2005r. 2.2i-CDTi
    cmsydney
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 29 Wrz 2008, 14:35

    Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

    27 Paź 2008, 23:25

    kolego włóż go bokiem w poprzek.
    autolucas
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 134
    Rejestracja: 06 Paź 2008, 20:38
    Miejscowość: Płock

    Re: Problem z wymiana klocków hamulcowych

    27 Paź 2008, 23:29

    A w jaki sposob mam zrobic dzwignie? Zacisku nie moge wyjac, polozyc w jakims dostepnym miejscu. Z uwagi na niezalezne zawieszenie, przewod hamulcowy i od recznego blokuje sie o wachacze i nie ma mozliwosci manewru. Moge go polozyc na wachaczu badz moze zwisac pod tarcza wiec trzymanie w reku i krecenie pilnikiem bez dzwigni chyba nie zadziala.

    Prosze o odpowiedz odnosnie tekstu, w ktorym mowa o srubie do regulacji recznego:
    Kod: Zaznacz wszystko
    [Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Czy to oznacza, ze mozna ja krecic by przesunac gwint a pozniej wcisnac tloczek?
    Accord VII 2005r. 2.2i-CDTi
    cmsydney
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 29 Wrz 2008, 14:35

    Problem z wymiana klocków hamulcowych

    30 Paź 2008, 12:15

    Zeby tłoczek wszedł do cylindra,to trzeba go wkręcić.Czym?Tutaj masz pole do popisu - albo jak kolega radził pilnikiem,albo łyżką do zdejmowania opon bądz czymś podobnym.Ale napewno musisz go wkręcić.Tłoczek powinien wkręcać sięz lekkim oporem,ale bez zacięć.
    A jak to działa,że w środku jest gwint,a tłoczek się nie wykręca podczas hamowania tylko wysuwa?Zbyt dużo opisywania.Jak jesteś ciekawy jak to działa,to poprostu wymontuj cały zacisk,wykręć tłoczek i zobaczysz jak to działa.A przy okazji wyczyścić(wypolerujesz) tłoczek i cylinderek.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12966
    Zdjęcia: 1141
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Przekazanie kluczyków firmie CEZ, Skoda Octavia Green E Line
      Master Truck
      Volvo N88, ciężarówka
      Piotruś - najmłodszy kaskader w Polsce
      Alufelgi, Bentley Motors