Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

14 Lis 2016, 10:39

Witam specjalistów :D prosze was o pomoc
Więc tak samochód to stary Leyland 400 Series
Wszystko chodziło okej startował "na dotyk", dopóki nie wyciągnełem akumulatora żeby troche podładować w domowym gniazdku i poczym zamieściłem ponownie w aucie.

Z kontrolek to świecy żarowej zalapa się na kilka sekund po czym znika, oraz cisnienie oleju- lecz to chyba normalne.

Rozrusznik kręci lecz silnik nie chce wystartować.
Słychać pompe paliwa jak chodzi, nawet z rury wydechowej wydobywaja sie biały dymek i czuć spalinami krecąc tylko rozrusznikiem.

Zauważyłem też dziwną anomalnie mianowicie to "coś" widoczne na 1 zdjęciu przed wystatrtowaniem silnika wcześniej kiedy wszystko było jeszcze okej Podchodziło do góry , potem nadu trwało to jakos kilka sekund, teraz cośtakiego nie występuje.
Usłyszeć również mozna pojedyncze PYKnięcie prawdopodobnie z tego widocznego na 4 zdjeciu

Myśle ze to coś z elektryki jakis bezpiecnzik odcina ?

Linki do zdjęc :
https://zapodaj.net/2358096232bc5.jpg.html - co to jest ?
https://zapodaj.net/ab3c2cd023db8.jpg.html
https://zapodaj.net/1db8969998d94.jpg.html
https://zapodaj.net/03987caf5a3c2.jpg.html
https://zapodaj.net/a6658f2ab4e2b.jpg.html

Podejrzewam że to coś z elektryką z tego względu że nic innego oprócz tego wyciągniecia akumulatora nie robiłem z autem a wczesniej było zawsze okej.

Lecz
Czy drobna nieszczelnośc na węzu w układzie paliwowowym może coś mieć z tym związek ?
Zauwazyłem że zaczeło mi lekko kapać paliwo na łączeniu węza cybantem do filtra powiedzmy kropla na dwie sekundy,
przy załaczonej pompie paliwa
Na zewnątrz temperatura 10 stopni celsjusza w tym momencie :p, żadnych mrozów w nocy
robert555
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 14 Lis 2016, 10:19
Auto: Leyland Daf 400 series 89'
Silnik: 2,5 D
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Rok produkcji: 1989

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

16 Lis 2016, 13:54

robert555 napisał(a):Czy drobna nieszczelnośc na węzu w układzie paliwowowym może coś mieć z tym związek ?
Może być przez to za małe ciśnienie i nie odpalisz.

Generalnie wyjęcie podładowanie akumulatora nie powinno mieć wpływu na to że auto ci teraz nie odpala jak wcześniej było ok. Po podładowaniu powinno lepiej palić, ale nie w drugą stronę. Może coś rozłączyłeś niechcący przy wyciąganiu akumulatora i nie podłączyłeś z powrotem?
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3409
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

17 Lis 2016, 11:57

Czy jeżeli słyszę pompe paliwa głośniej niż zwykle to może znaczyć, że chodzi ona na "sucho"? ze wzgledu na brak paliwa w baku
robert555
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 14 Lis 2016, 10:19
Auto: Leyland Daf 400 series 89'
Silnik: 2,5 D
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Rok produkcji: 1989

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

17 Lis 2016, 12:22

robert555 napisał(a):Czy jeżeli słyszę pompe paliwa głośniej niż zwykle to może znaczyć, że chodzi ona na "sucho"? ze wzgledu na brak paliwa w baku
A to nie masz paliwa w baku? Przecież to podstawa w dieslu żeby nie zapowietrzyć układu paliwowego.
Odpowiadając na twoje pytanie, tak pompa może głośniej chodzić jak chodzi na sucho i możesz ją w ten sposób szybko wykończyć.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3409
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

17 Lis 2016, 22:56

chwila, bo nie rozumiem...To ty nie masz paliwa w baku, a chcesz żeby ci silnik zaskoczył? Bo tak to zrozumiałe. No niestety - bez paliwa żadne auto nie pojedzie.
chyba, że brakło ci paliwa, a ty próbowałeś uruchomić silnik, nie wiedząc o tym. W tym układzie, możesz mieć zapowietrzony układ paliwowy.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13682
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poskramiacz śniegu z 1934 roku - Skoda Popular Poskramiacz śniegu z 1934 roku - Skoda Popular
    Czeska marka rozwijała przemyślane i skuteczne sposoby na radzenie sobie z dużym śniegiem i trudnym zimowymi warunkami już ponad osiemdziesiąt lat temu. Znany model POPULAR dokonał podczas zim lat 30 wielu spektakularnych ...
    Motor Show Awards 2016 zostały przyznane Motor Show Awards 2016 zostały przyznane
    Już po raz trzeci rozstrzygnięty został konkurs, w którego kapitule zasiadają znamienici polscy dziennikarze motoryzacyjni. Konkurs dość specyficzny, bo jedynym kryterium wyłonienia nagrody jest subiektywne spojrzenie, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili