Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

14 Lis 2016, 10:39

Witam specjalistów :D prosze was o pomoc
Więc tak samochód to stary Leyland 400 Series
Wszystko chodziło okej startował "na dotyk", dopóki nie wyciągnełem akumulatora żeby troche podładować w domowym gniazdku i poczym zamieściłem ponownie w aucie.

Z kontrolek to świecy żarowej zalapa się na kilka sekund po czym znika, oraz cisnienie oleju- lecz to chyba normalne.

Rozrusznik kręci lecz silnik nie chce wystartować.
Słychać pompe paliwa jak chodzi, nawet z rury wydechowej wydobywaja sie biały dymek i czuć spalinami krecąc tylko rozrusznikiem.

Zauważyłem też dziwną anomalnie mianowicie to "coś" widoczne na 1 zdjęciu przed wystatrtowaniem silnika wcześniej kiedy wszystko było jeszcze okej Podchodziło do góry , potem nadu trwało to jakos kilka sekund, teraz cośtakiego nie występuje.
Usłyszeć również mozna pojedyncze PYKnięcie prawdopodobnie z tego widocznego na 4 zdjeciu

Myśle ze to coś z elektryki jakis bezpiecnzik odcina ?

Linki do zdjęc :
https://zapodaj.net/2358096232bc5.jpg.html - co to jest ?
https://zapodaj.net/ab3c2cd023db8.jpg.html
https://zapodaj.net/1db8969998d94.jpg.html
https://zapodaj.net/03987caf5a3c2.jpg.html
https://zapodaj.net/a6658f2ab4e2b.jpg.html

Podejrzewam że to coś z elektryką z tego względu że nic innego oprócz tego wyciągniecia akumulatora nie robiłem z autem a wczesniej było zawsze okej.

Lecz
Czy drobna nieszczelnośc na węzu w układzie paliwowowym może coś mieć z tym związek ?
Zauwazyłem że zaczeło mi lekko kapać paliwo na łączeniu węza cybantem do filtra powiedzmy kropla na dwie sekundy,
przy załaczonej pompie paliwa
Na zewnątrz temperatura 10 stopni celsjusza w tym momencie :p, żadnych mrozów w nocy
robert555
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 14 Lis 2016, 10:19
Auto: Leyland Daf 400 series 89'
Silnik: 2,5 D
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Rok produkcji: 1989

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

16 Lis 2016, 13:54

robert555 napisał(a):Czy drobna nieszczelnośc na węzu w układzie paliwowowym może coś mieć z tym związek ?
Może być przez to za małe ciśnienie i nie odpalisz.

Generalnie wyjęcie podładowanie akumulatora nie powinno mieć wpływu na to że auto ci teraz nie odpala jak wcześniej było ok. Po podładowaniu powinno lepiej palić, ale nie w drugą stronę. Może coś rozłączyłeś niechcący przy wyciąganiu akumulatora i nie podłączyłeś z powrotem?
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3085
Zdjęcia: 3289
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

17 Lis 2016, 11:57

Czy jeżeli słyszę pompe paliwa głośniej niż zwykle to może znaczyć, że chodzi ona na "sucho"? ze wzgledu na brak paliwa w baku
robert555
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 14 Lis 2016, 10:19
Auto: Leyland Daf 400 series 89'
Silnik: 2,5 D
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Rok produkcji: 1989

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

17 Lis 2016, 12:22

robert555 napisał(a):Czy jeżeli słyszę pompe paliwa głośniej niż zwykle to może znaczyć, że chodzi ona na "sucho"? ze wzgledu na brak paliwa w baku
A to nie masz paliwa w baku? Przecież to podstawa w dieslu żeby nie zapowietrzyć układu paliwowego.
Odpowiadając na twoje pytanie, tak pompa może głośniej chodzić jak chodzi na sucho i możesz ją w ten sposób szybko wykończyć.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3085
Zdjęcia: 3289
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z zapaleniem silnika po ponownym podłączeniu akumulatora +foto

17 Lis 2016, 22:56

chwila, bo nie rozumiem...To ty nie masz paliwa w baku, a chcesz żeby ci silnik zaskoczył? Bo tak to zrozumiałe. No niestety - bez paliwa żadne auto nie pojedzie.
chyba, że brakło ci paliwa, a ty próbowałeś uruchomić silnik, nie wiedząc o tym. W tym układzie, możesz mieć zapowietrzony układ paliwowy.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi Niebezpieczne mrozy, śnieg i oblodzone drogi
    Nowy Rok przywitał kierowców bardzo niskimi temperaturami i mrożącym wiatrem, a teraz sypnęło śniegiem. W takich warunkach jazda samochodem bywa bardzo niebezpieczna.

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006