Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 18:41

Witam i proszę o pomoc...
Mam problem z zapłonem(chyba) w aucie:
Gdy przekręcam kluczyk rozrusznik długo kręci a silnik strasznie sie muli tak jakby miał małe obroty bądź nie było paliwa, odpala dopiero za którymś razem ale jeździć sie nie da bo nie ma mocy i gaśnie...pół roku temu były te same objawy i wtedy powodem była przepalona uszczelka na głowicy...wymieniłem teraz uszczelke jednak problem został...a jak to wszystko sie stało? Nagle, jechałem pod górkę i silnik stracił moc i zgasł i tyle.
Acha gdy wykręciłem świece 2 od strony rozrządu miały lekki nagar i były suche a 2 od strony zapłonu mokre i zalane.
Auto ma lpg i tak samo silnik działa na nim jak na benzynie

to co sprawdziłem:
-pompka paliwa działa prawidłowo( ma 3 miesiące)
-założyłem inne wtryskiwacze na zalanych świecach bez żadnej poprawy
-zmieniłem świece i kable na inne bez rezultatu (iskra oczywiście jest)

podejrzewam, że to problem z tymi dwoma cylindrami które sa zalane ( gdy wykręciłem te dwie świece i przekręcilem zapłon to auto odpaliło szybciej i bez problemu ?? ?)
czy może to być problem z cewką? że tylko te dwie świece źle działają a może coś z elektryką na wtryskach??
segro
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 18:57

masz cewki w samochodzie czy kopułke?
mlody861
Zaawansowany
 
Posty: 573
Rejestracja: 26 Wrz 2008, 21:20
Miejscowość: ok Warszawy

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 20:14

Zalane śiwece na sąsiadujących ze sobą cylindrach i to jeszcze 3 i 4 , to by wskazywało na przedmuchaną uszczelke pod głowicą . Tak myśle , ale.......
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2180
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 20:48

Ja tak jak kolega postawiłbym na uszczelkę pod głowicą
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 06 Paź 2008, 19:38
Miejscowość: Płock

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 21:13

Radziłbym przed założeniem następnej uszczelki przeszlifowac płaszczyzne głowicy.
stefan215
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Rejestracja: 13 Wrz 2008, 17:33

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 21:21

planowanie głowicy to podstawa przy wymianie uszczelki,a jeszcze powinneś wymienić uszczelniacze na zaworach i podocierać zawory.
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 06 Paź 2008, 19:38
Miejscowość: Płock
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+ Nowa Toyota RAV4 - Top Safety Pick+
    Nowa Toyota RAV4, znalazła się w elitarnym klubie Top Safety Pick+ amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Model uzyskał najwyższe noty we wszystkich pięciu testach bezpieczeństwa, w tym w niezwykle ...

  • Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 05:26

    Cewka może być przyczyną że nie pali Ci na wszystkie gary
    rikiMor0102
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 210
    Rejestracja: 04 Sie 2008, 16:34
    Miejscowość: góral podbeskidzia
    Prawo jazdy od: 01 08 2005
    Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

    Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 12:42

    Sprawa jest prosta - skoro świece są mokre,to są mokre albo z paliwa,które je zalewa,albo z cieczy chłodzącej,która przedostaje się przez przepaloną uszczelkę pod głowicą.Jeżeli jest to ciecz chłodząca,to musi jej ubywać ze zbiorniczkaNalej do zbiorniczka płynu(oczywiście na zimnym silniku) tak,żeby było równo między min i max,a dodatkowo zaznacz sobie poziom kreską.Uruchom silnik i nagrzej go do do momentu aż się włączy wentylator.Jak wentylator się wyłaczy,to wyłącz silnik i poczekaj aż ochłodnie.No i sprawdz poziom cieczy w zbiorniczku.Jeżeli jest mniej,to sprawa wiadoma.Dodatkowo podczas pracy silnika z rury zazwyczaj wydobywa się biały dym.
    Jeżeli natomiast cieczy nie ubędzie,to będzie to paliwo.A to z kolei może być powpdem,że jest ono nie spalane w cylindrze,a co za tym idzie jest coś nie tak z iskrą - albo nie zawsze jest,albo jest za słaba.A to jest winą cewki zapłonowej,ktorą należałoby zmierzyć.Nie wiem czy dobrze kojarzę,że masz tam dwie cewki - po jednej na dwa cylindry?A jeżeli są zalane te cylindry,które mają kable WN z tej samej cewki,to sprawa jasna.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13686
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 13:58

    Nie chce polemizować z kolegą , ale nie zawsze sprawa jest taka prosta . Gdy uszczelka się przepali między cylindrami , w najwęższym miejscu , to może nie być ubytków płynu chłodzącego . Cewki .... Gdyby nie palił na 1 i 4 lub 2 , 3 cylinder to być może . Autor postu , o ile dobrze się zorientowałem pisze że to 3 i 4 . Chyba jednak będzie to uszczelka .........No ale trzeba sprawdzić ( tak przez neta nie jestem pewny )
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2180
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 15:06

    Dziękuje wszystkim za udział w rozwiązywaniu tego problemu.
    -jeśli chodzi o cewkę to jest jedna a iskra na świecach jest taka sama jak na tych 2 dobrych.
    -gdy zdjąłem głowice uszczelka była w idealnym stanie, nie przepalona bez żadnych widocznych zniekształceń itp,
    -płynu nie ubywa mi ale ubywało oleju a dym z rury był niebieski
    -gdy odkręciłem korek wlewu oleju to czuć było z niego benzyną

    ja tez stawiałem na uszczelke pod głowicą ale stan jej po rozkręceniu był idealny
    ciekaw jestem czy podpięcie auta do komputera pomoże w ustaleniu usterki
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 15:11

    Aha czy może to być wina pierścieni na cylindrach, czy mogą sie zapiec i nie ma ciśnienia odpowiedniego do zapłonu?
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 17:25

    już rozwiązałem problem - okazało się że pękł wałek rozrządu i to tak że nawet nie było tego widać...dopiero kiedy zdjąłem osłonę i zakręciłem rozrusznikiem szwagier to zobaczył.

    ale czy wymiana sprawi mi problem? Czy ciężko jest go wyciągnąć i czy zawory nie wyskoczą, bo nie wiem czy są one zabezpieczone czy nie...na co mam zwrócić uwage przy wyjmowaniu wałka i zakładaniu nowego?
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 19:27

    tez miałem taki przypadek, wystarczy odkrecic cewke i jej podstawe pod nimi odkrecasz jeszcze dwie śrubki i wyjmujesz wałek w strone cewki
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Rejestracja: 26 Wrz 2008, 21:20
    Miejscowość: ok Warszawy

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    09 Paź 2008, 18:31

    Dzięki za pomoc ja myślałem że wałek wyjmuje sie w strone rozrządu a tam za wiele miejsca nie ma bo jest dość długi. Dzięki
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006