Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 18:41

Witam i proszę o pomoc...
Mam problem z zapłonem(chyba) w aucie:
Gdy przekręcam kluczyk rozrusznik długo kręci a silnik strasznie sie muli tak jakby miał małe obroty bądź nie było paliwa, odpala dopiero za którymś razem ale jeździć sie nie da bo nie ma mocy i gaśnie...pół roku temu były te same objawy i wtedy powodem była przepalona uszczelka na głowicy...wymieniłem teraz uszczelke jednak problem został...a jak to wszystko sie stało? Nagle, jechałem pod górkę i silnik stracił moc i zgasł i tyle.
Acha gdy wykręciłem świece 2 od strony rozrządu miały lekki nagar i były suche a 2 od strony zapłonu mokre i zalane.
Auto ma lpg i tak samo silnik działa na nim jak na benzynie

to co sprawdziłem:
-pompka paliwa działa prawidłowo( ma 3 miesiące)
-założyłem inne wtryskiwacze na zalanych świecach bez żadnej poprawy
-zmieniłem świece i kable na inne bez rezultatu (iskra oczywiście jest)

podejrzewam, że to problem z tymi dwoma cylindrami które sa zalane ( gdy wykręciłem te dwie świece i przekręcilem zapłon to auto odpaliło szybciej i bez problemu ?? ?)
czy może to być problem z cewką? że tylko te dwie świece źle działają a może coś z elektryką na wtryskach??
segro
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 18:57

masz cewki w samochodzie czy kopułke?
mlody861
Zaawansowany
 
Posty: 573
Rejestracja: 26 Wrz 2008, 21:20
Miejscowość: ok Warszawy

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 20:14

Zalane śiwece na sąsiadujących ze sobą cylindrach i to jeszcze 3 i 4 , to by wskazywało na przedmuchaną uszczelke pod głowicą . Tak myśle , ale.......
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2233
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 20:48

Ja tak jak kolega postawiłbym na uszczelkę pod głowicą
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 06 Paź 2008, 19:38
Miejscowość: Płock

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 21:13

Radziłbym przed założeniem następnej uszczelki przeszlifowac płaszczyzne głowicy.
stefan215
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 62
Rejestracja: 13 Wrz 2008, 17:33

Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

07 Paź 2008, 21:21

planowanie głowicy to podstawa przy wymianie uszczelki,a jeszcze powinneś wymienić uszczelniacze na zaworach i podocierać zawory.
autolucas
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 06 Paź 2008, 19:38
Miejscowość: Płock
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...
    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy! Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...

  • Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 05:26

    Cewka może być przyczyną że nie pali Ci na wszystkie gary
    rikiMor0102
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 211
    Rejestracja: 04 Sie 2008, 16:34
    Miejscowość: góral podbeskidzia
    Prawo jazdy od: 01 08 2005
    Auto: Opel Kadet 1,6 Opel Corsa 1,4

    Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 12:42

    Sprawa jest prosta - skoro świece są mokre,to są mokre albo z paliwa,które je zalewa,albo z cieczy chłodzącej,która przedostaje się przez przepaloną uszczelkę pod głowicą.Jeżeli jest to ciecz chłodząca,to musi jej ubywać ze zbiorniczkaNalej do zbiorniczka płynu(oczywiście na zimnym silniku) tak,żeby było równo między min i max,a dodatkowo zaznacz sobie poziom kreską.Uruchom silnik i nagrzej go do do momentu aż się włączy wentylator.Jak wentylator się wyłaczy,to wyłącz silnik i poczekaj aż ochłodnie.No i sprawdz poziom cieczy w zbiorniczku.Jeżeli jest mniej,to sprawa wiadoma.Dodatkowo podczas pracy silnika z rury zazwyczaj wydobywa się biały dym.
    Jeżeli natomiast cieczy nie ubędzie,to będzie to paliwo.A to z kolei może być powpdem,że jest ono nie spalane w cylindrze,a co za tym idzie jest coś nie tak z iskrą - albo nie zawsze jest,albo jest za słaba.A to jest winą cewki zapłonowej,ktorą należałoby zmierzyć.Nie wiem czy dobrze kojarzę,że masz tam dwie cewki - po jednej na dwa cylindry?A jeżeli są zalane te cylindry,które mają kable WN z tej samej cewki,to sprawa jasna.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13687
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 13:58

    Nie chce polemizować z kolegą , ale nie zawsze sprawa jest taka prosta . Gdy uszczelka się przepali między cylindrami , w najwęższym miejscu , to może nie być ubytków płynu chłodzącego . Cewki .... Gdyby nie palił na 1 i 4 lub 2 , 3 cylinder to być może . Autor postu , o ile dobrze się zorientowałem pisze że to 3 i 4 . Chyba jednak będzie to uszczelka .........No ale trzeba sprawdzić ( tak przez neta nie jestem pewny )
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2233
    Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
    Prawo jazdy od: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 15:06

    Dziękuje wszystkim za udział w rozwiązywaniu tego problemu.
    -jeśli chodzi o cewkę to jest jedna a iskra na świecach jest taka sama jak na tych 2 dobrych.
    -gdy zdjąłem głowice uszczelka była w idealnym stanie, nie przepalona bez żadnych widocznych zniekształceń itp,
    -płynu nie ubywa mi ale ubywało oleju a dym z rury był niebieski
    -gdy odkręciłem korek wlewu oleju to czuć było z niego benzyną

    ja tez stawiałem na uszczelke pod głowicą ale stan jej po rozkręceniu był idealny
    ciekaw jestem czy podpięcie auta do komputera pomoże w ustaleniu usterki
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 15:11

    Aha czy może to być wina pierścieni na cylindrach, czy mogą sie zapiec i nie ma ciśnienia odpowiedniego do zapłonu?
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 17:25

    już rozwiązałem problem - okazało się że pękł wałek rozrządu i to tak że nawet nie było tego widać...dopiero kiedy zdjąłem osłonę i zakręciłem rozrusznikiem szwagier to zobaczył.

    ale czy wymiana sprawi mi problem? Czy ciężko jest go wyciągnąć i czy zawory nie wyskoczą, bo nie wiem czy są one zabezpieczone czy nie...na co mam zwrócić uwage przy wyjmowaniu wałka i zakładaniu nowego?
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    08 Paź 2008, 19:27

    tez miałem taki przypadek, wystarczy odkrecic cewke i jej podstawe pod nimi odkrecasz jeszcze dwie śrubki i wyjmujesz wałek w strone cewki
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Rejestracja: 26 Wrz 2008, 21:20
    Miejscowość: ok Warszawy

    Re: Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC

    09 Paź 2008, 18:31

    Dzięki za pomoc ja myślałem że wałek wyjmuje sie w strone rozrządu a tam za wiele miejsca nie ma bo jest dość długi. Dzięki
    segro
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 07 Paź 2008, 18:36
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili