Problem ze sprzęgłem

problem ze sprzęgłem

22 Kwi 2013, 17:47

Witam,
Jestem początkującym kierowcom jednak już pojawił się problem z autem.
Otóż posiadam Opla Corsę C 1,3 diesel, rok 2006. I mam mały problem. Otóż, zaczyna mi się ślizgać sprzęgło, i nie znam do końca przyczyny bo to staje się dziwne. Tak, na zimnym silniku nic a nic się nie dzieje, auto jeździ jak z salonu, ale gdy po dłużej jeździe silnik robi się gorący to zauważyłam, że zaczyna się lekko ślizgać sprzęgło i zaczyna się palić żółta kontrolka (autko z kluczykiem). Co najciekawsze nie zawsze się tak dzieje, nie zawsze występuje to ślizganie. Nie wiem co mam myśleć . Obawiam się wymiany sprzęgła, ale z tego co czytałam to nie spełnia wszystkich kryterii by tak stwierdzić. Jeśli ktoś miał taki problem, bardzo proszę o pomoc.
emmaqwe
Nowicjusz

Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: corsa c
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: problem ze sprzęgłem

22 Kwi 2013, 18:45

emmaqwe napisał(a):Witam,
Jestem początkującym kierowcom jednak już pojawił się problem z autem.
Otóż posiadam Opla Corsę C 1,3 diesel, rok 2006. I mam mały problem. Otóż, zaczyna mi się ślizgać sprzęgło, i nie znam do końca przyczyny bo to staje się dziwne. Tak, na zimnym silniku nic a nic się nie dzieje, auto jeździ jak z salonu, ale gdy po dłużej jeździe silnik robi się gorący to zauważyłam, że zaczyna się lekko ślizgać sprzęgło i zaczyna się palić żółta kontrolka (autko z kluczykiem). Co najciekawsze nie zawsze się tak dzieje, nie zawsze występuje to ślizganie. Nie wiem co mam myśleć . Obawiam się wymiany sprzęgła, ale z tego co czytałam to nie spełnia wszystkich kryterii by tak stwierdzić. Jeśli ktoś miał taki problem, bardzo proszę o pomoc.

Kolego tak, to możliwe ale załóż proszę swój temat to będziemy mogli dyskutować... Możesz wymienić okleiny na tarczy. Po co wymieniać cały zestaw sprzęgła? Koszt wyjęcia tarczy + oklejenie i wsadzenie to średnio granice 700 zł...