Problemy z Zaworem EGR

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Problemy z Zaworem EGR

Post» 07 Paź 2012, 16:00

Zawór EGR gdy silnik dłużej pracuje na wolnych obrotach się zamyka,a czasami podczas ruszenia jest otwarty są problemy z ruszeniem i kopci na czarno . Wymieniłem trzy zawory EGR , trzy sterowniki zaworu EGR, wymyłem kolektor ssący , wymieniłem przewód pod ciśnieniowy od czujnika atmosferycznego , sprawdziłem wszystkie przewody pod ciśnieniowe , wymieniłem inteccoler , sprawdziłem instalacje elektryczną , sprawdziłem szczelność przewodów dolotowych powietrza i cały czas mam problem z zaworem EGR. Mam volvo V70 2,5 TDI w drugiej generacji.
Proszę o pomoc .
norrbi4
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Paź 2012, 15:31
Prawo jazdy od: 01 06 1991
Auto: volvo v70
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Interesujące?
2


Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 08 Paź 2012, 10:49

weź na próbe zaślep EGR nie na stałe tylko wsadź gdzieś blachę pod bączek, może to nie jest wina EGRu?
w większości silników EGR nie jest konieczny do pracy silnika ;) ważne tylko nie odpinać wtyczek od sterowania
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6316
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 08 Paź 2012, 15:04

zaślepiłem w inny sposób zatkałem przewód podciśnieniowy ale chciałbym tą usterkę usunąć. W ten sposób auto jeździ bez problemu .
norrbi4
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 07 Paź 2012, 15:31
Prawo jazdy od: 01 06 1991
Auto: volvo v70
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Interesujące?
1

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 08 Paź 2012, 18:37

jeśli po zatkaniu podciśnienia jest ok to prędzej padł zaworek sterujący niż sam zawór EGR,
ogólnie w 90% przypadków EGR można wywalić bez uszczerbku dla auta :wink: ważne tylko nie wywalać sterowania i pozaślepiać wszytko dobrze :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6316
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 11 Paź 2012, 21:52

EGR to tylko ekologia
mechan12
Aktywny
 
Posty: 146
Rejestracja: 20 Mar 2012, 23:10
Prawo jazdy od: 07 08 2012
Interesujące?
0

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 12 Paź 2012, 08:56

w niektórych modelach też dogrzewanie silnika :mrgreen: co szczególnie w zimie przy nowych dieslach z bezpośrednim wtryskiem jednak się przydaje :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6316
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 15 Paź 2012, 18:21

dogrzewanie silnika??? mówisz chyba o chłodnicy spalin:PP
mechan12
Aktywny
 
Posty: 146
Rejestracja: 20 Mar 2012, 23:10
Prawo jazdy od: 07 08 2012
Interesujące?
0

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 15 Paź 2012, 20:38

nie o dogrzewaniu silnika,
część japońskich diesli wtłacza gorące spaliny do silnika i zwiększa temp w ten sposób ;)
proste, i w zasadzie bezawaryjne... prawie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6316
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)
Interesujące?
0

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 16 Paź 2012, 21:04

ooo a o tym nie słyszałem:D
mechan12
Aktywny
 
Posty: 146
Rejestracja: 20 Mar 2012, 23:10
Prawo jazdy od: 07 08 2012
Interesujące?
2

Re: Problemy z Zaworem EGR

Post» 17 Paź 2012, 20:46

Jeżeli po tymczasowym zaślepieniu EGR wszystko jest ok to moja propozycja to usunięcie EGR poprzez zmianę w programie sterownika ECU samochodu a następnie zaślepienie EGR na stałe, pozwoli to na normalne funkcjonowanie samochodu i nie przechodzenie w tryb awaryjny.
Usunięcie zaworu EGR jest bezpieczne i tak naprawdę poprawiające parametry silnika.
Zawory EGR zostały wprowadzone w celu spełniania norm emisji spalin, powodują że część zbyt zanieczyszczonych spalin wraca z powrotem do silnika w celu ich ponownego spalenia co w praktyce oznacza że silnik zamiast dostawać czyste chłodne powietrze bogate w tlen dostaje dym z rury wydechowej i zachowuje się tak jak stary palacz podczas ataku kaszlu. Normalnie zawór EGR pracuje podczas odpalenia samochodu gdy silnik nie jest rozgrzany i spaliny są najbardziej zanieczyszczone, potem podczas jazdy powinien być zamknięty, samochód a tak naprawdę sterownik samochodu otrzymując informację o awarii EGR może nawet wejść w stan awaryjny tzn. spadek mocy i ograniczenie prędkości max.
Tak więc najlepszym rozwiązaniem to wywalić EGR i zapomnieć o problemach z nim związanych.
DUET
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 17 Paź 2012, 19:28
Auto: LAGUNA
Interesujące?
0

 
  • Galeria motoryzacyjna
    Dziewczyny i maluch WRC
    Honda Prelude, dziewczyny, 9
    Kia Venga
    Summer Cars Party 2009
    Car audio, video 2007

Silnik