Przepisy dotyczące świateł.

Przepisy dotyczące świateł.

16 Lut 2016, 15:30

Witam drodzy forumowicze.

Ostatnio do mojej Vectry B zakupiłem dwie LEDowe żarówki pozycyjne koloru białego. Do kompletu zakupiłem również żarówki H7 "Xenon White" ,które po założeniu okazały się kompletną porażką, gdyż świecą barwą żółtą, jak wszystkie inne.
Na załączonym zdjęciu widać różnicę w kolorze świateł pozycyjnych i mijania i tutaj pojawia się moje pytanie czy mogę tak jeździć zgodnie z prawem?
Z tego co czytałem światła powinny mieć barwę białą lub żółtą, ale nie wiem co na to panowie policjanci.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Image
DscMati
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 16 Lut 2016, 15:21
Auto: Opel Vectra B

Re: Przepisy dotyczące świateł.

21 Lut 2016, 13:00

DscMati napisał(a):Ostatnio do mojej Vectry B zakupiłem dwie LEDowe żarówki pozycyjne koloru białego.

Te żarówki są bez homologacji, więc o tym nawet nie dyskutujemy.
DscMati napisał(a):Do kompletu zakupiłem również żarówki H7 "Xenon White" ,które po założeniu okazały się kompletną porażką, gdyż świecą barwą żółtą, jak wszystkie inne.

Jakiej firmy masz te żarówki? Są to jakieś chińskie, tanie żaróweczki, czy jakieś markowe? Ale jeżeli były w komplecie z tymi ledami, to podejrzewam, że są to bez homologacji, byle jakie chińskie żaóweczki.
DscMati napisał(a):nie wiem co na to panowie policjanci.

Jak zobaczą te ledy, to moga ci zabrać DR. co do tych H7, to mało prawdopodobne, ale jak trafisz na jakiegoś służbistę, który zorientuje się, że masz ledy, to może chcieć sprawdzić i te H7 czy są homologowane. I też zabierze ci DR i skieruje cię na SKP.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13687
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo! Skręcanie w lewo drożej Nas kosztuje od skrętu w prawo!
    Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając ...
    Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy! Ciągniki balastowe z siłą uciągu lokomotywy!
    Najważniejszym parametrem ciągnika balastowego jest siła uciągu. Jest ona uzależniona nie tylko od mocy silnika, ale także od tego, jak skutecznie jest przekazywana na osie ciągnika – te zaś muszą mieć zapewniony stały ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili