Przyczepność

Na jakiej nawierzchni jest lepsza przyczepność starszej czy świeżej ?

starszej
8
42%
świeżej
11
58%
Razem głosów : 19

Przyczepność

27 Sie 2009, 21:46

Na jakiej nawierzchni jest lepsza przyczepność starszej czy świeżej ?
pozdro ^^
Miszak
Nowicjusz
 
Posty: 48
Rejestracja: 22 Sie 2009, 19:16
Miejscowość: WWY

31 Sie 2009, 02:11

Miszak, a na moje to wszystko jedno... zależy w jakim stanie masz zawieszenie i jakie masz opony.
hans_ptk
Nowicjusz
 
Posty: 33
Rejestracja: 31 Sie 2009, 00:55
Miejscowość: Toruń

31 Sie 2009, 21:55

świeżo położona nawierzcha może być "śliska" przez pierwsze kilka dni, także będzie na niej gorsza przyczepność
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Rejestracja: 07 Sty 2009, 17:00
Miejscowość: Toruń

Re: Przyczepność

25 Lis 2009, 16:21

Zdecydowanie na starszej nawierzchni.
Kingusia71
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 25 Lis 2009, 16:16
Miejscowość: P-ń

Re: Przyczepność

25 Lis 2009, 22:04

Wydaje mi się, że zdecydowanie przyczepność jest znacznie lepsza na świeżej nawierzchni, gdyż jej tekstura jest bardziej wyrazista niż w przypadku nawierzchni starszej.

Grubsza tekstura, to zwiększone tarcie no i opór materii większy.

Poza tym, świeża nawierzchnia jest równa (a przynajmniej powinna być :mrgreen: ) co sprawia, że w czasie jazdy opony równo się z nią stykają a nie tak jak w przypadku występowania kolein i dołków przy starej nawierzchni.

Warunki atmosferyczne i natężenie ruchu kołowego sprawiają, że z upływem czasu parametry techniczne nawierzchni się zmieniają i przyczepność staje się niestety coraz gorsza.

A przynajmniej ja tak uważam :wink:
Jolinka
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 47
Rejestracja: 16 Wrz 2009, 23:19
Miejscowość: Warszawa

Re: Przyczepność

27 Lis 2009, 16:08

Jolinka napisał(a):Poza tym, świeża nawierzchnia jest równa (a przynajmniej powinna być :mrgreen: ) co sprawia, że w czasie jazdy opony równo się z nią stykają a nie tak jak w przypadku występowania kolein i dołków przy starej nawierzchni.


mylisz się, zobacz kolego jaka nawierzchnia jest na torze, bo gładka ona nie jest....

w chropowatą nawierzchnię rozgrzane miękkie opony się wbijają to tez przyczepnosc jest dużo większa niż na gładkiej, ślizgiej nawierzchni
Toretto
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fabryki motoryzacyjne w Polsce – auta które powstały w kraju nad Wisłą Fabryki motoryzacyjne w Polsce – auta które powstały w kraju nad Wisłą
    Czy w Polsce produkuje się samochody? Oczywiście, że tak! Co prawda Polska nie ma w tej chwili własnej marki powstającego seryjnie samochodu, od kiedy w 2002 roku zakończyła się produkcja Poloneza, ale mimo to nasz kraj uznawany ...
    Mercedes Klasy V z pakietem AMG Mercedes Klasy V z pakietem AMG
    Mercedes Klasy V z pakietem AMG - sportowy styl w segmencie vanów, będzie miał swoją polską premierę podczas VII Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market, które odbędą się ...

  • Re: Przyczepność

    10 Gru 2009, 00:53

    Obecnie spora część dróg jest robiona w taki sposób, że jest gładka jak lustro. Niestety przyczepność na takim asfalcie jest gorsza, niż na asfalcie chropowatym. Pracuję jako przedstawiciel handlowy i dużo jeżdżę samochodem, więc wiem, co mówię.
    Najgorzej jest, gdy zacznie padać deszcz. Na tym gładkim asfalcie wtedy trzeba uważać, bo łatwo jest "wykręcić bączka". Chodzi mi szczególnie o znaczne wytracanie prędkości na zakrętach. Taki asfalt jest na prawdę bardzo zdradliwy.
    dzikus58
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 11 Lip 2008, 16:07
    Miejscowość: Warszawa

    Re: Przyczepność

    10 Gru 2009, 20:47

    ja obstawiam nową nawierzchnię :wink:
    remek19
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Rejestracja: 29 Maj 2009, 10:54
    Miejscowość: Knurów
     
    • Warto przeczytać
    • MTL - Autosalon
      Rolls-Royce Ghost, wnętrze
      Kawasaki ZX-12R Ninja vs Kawasaki ZX-10R Ninja
      R50