Przygotowanie powierzchni lakierniczej do powłoki "nano"

Przygotowanie powierzchni lakierniczej do powłoki "nano"

24 Maj 2015, 14:50

Cześć wszystkim, jestem nowy na forum. Chciałbym się zapytać czy do nałożenia powłoki z nanocząstek przygotowanie lakieru, jest takie samo jak w przypadku wosków, czy innych krzemowych lub ceramicznych warstw?
Porządne mycie szamponem, usuwanie oleji, znów mycie, ew. polerka, glinkowanie, wysuszenie odtłuszczenie alkoholem i jazda?
Kupiłem ostatnio środki na bazie nanotechnologii i podobno to jest mega przyszłość i zastanawiam się czy robić to samemu czy może oddać to do myjkarza jakiegoś albo detailera ? Ktoś to robił kiedyś?
Tu Są ich filmiki w necie, moim zdaniem nie wygląda to na trudne ale się waham:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


powiedzcie co o tym sądzicie ;)
bmaster05
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 24 Maj 2015, 14:39
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6

Re: Przygotowanie powierzchni lakierniczej do powłoki "nano"

29 Maj 2015, 10:53

Jak przed każdą powłoką na lakier cała operacja nie ma sensu jeśli solidnie jej nie przygotujesz, jeżeli auto nie wymaga korekty to ok mniej pracy.
Do rzeczy, żeby dobrze to zrobić potrzebujesz co najmniej kilku różnych środków i przeprowadzić proces mycia detailingowego wraz z glinkowaniem. Na tak przygotowany lakier można nakładać woski, kwarce itp.

Musisz sobie zadać pytanie czy po pierwsze wiesz na czym polega mycie detailingowe po drugie czy masz odpowiednie środki (chemia, narzędzia, miejsce) do przeprowadzenia tego procesu.
Samo nakładanie powłoki to już wisienka na torcie:)

pozdrawiam:)
virusman
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 27 Kwi 2015, 07:02
Prawo jazdy od: 16 05 1999
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: bmw 3
Silnik: 2.0 td 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Przygotowanie powierzchni lakierniczej do powłoki "nano"

29 Maj 2015, 17:06

Miejsce posiadam ;) Z osprzętem troche gorzej. Nie wiem czy dobrze myślę, prosze mnie poprawić w razie czego, wydaje mi się że mniej więcej powinno to tak wyglądać:

Prewash(aktywna piana) > mycie porządne we wszystkich zakamarkach, typu zawiasy, wlew, felgi > usuwanie olej i smoły chemią > zmycie wodą> usuwanie metalicznych pozostałości chemią (krwawienie), znów mycie >glinkowanie > mycie > odtłuszczanie IPA> powłoka

Czy dobym tropem idę,czy jestem głęboko w lesie ? Najbardziej szczerze mówiąc nurtuje mnie proces glinkowania i samo mycie. Podobno gąbką nie myjemy tylko najlepiej rękawicami z wełny naturalnej albo mikrofibry? widziałem też ostatnio takie fajne pędzle i wyciory do czyszczenia felg. Może ktoś podesłać linki z dobrymi cenami? Co do preparatów to to jakie polecacie do metalu wystarczy geyona iron a do stoły ?
bmaster05
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 24 Maj 2015, 14:39
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6

Re: Przygotowanie powierzchni lakierniczej do powłoki "nano"

30 Maj 2015, 08:33

Trop dobry. Zwroc uwage ze glinki wystepuja w roznych twardosciach. Narzedzi typu pedzle, szczotki jest cala masa z pewnoscia ulatwiaja prace ale nie sa konieczne. Do mycia tylko rekawica i metoda na dwa wiadra.
virusman
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 27 Kwi 2015, 07:02
Prawo jazdy od: 16 05 1999
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: bmw 3
Silnik: 2.0 td 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Przygotowanie powierzchni lakierniczej do powłoki "nano"

30 Maj 2015, 09:27

no właśnie jaki jest ich podział? do twardych lakierów ? do miękkich? Jak wygląda sam proces glinkowania żeby nic nie sknocić ? Zwilżamy powierzchnie i po prostu przejeżdżamy nią po powierzchni ?
bmaster05
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 24 Maj 2015, 14:39
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A4 B6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Felgi samochodowe - rozstaw i ilość śrub Felgi samochodowe - rozstaw i ilość śrub
    Przedstawiamy dwa parametry montażowe felg samochodowych (średnicę śrub i ich ilość) zarówno stalowych jak i aluminiowych. Są one na tyle ważne, że oba te parametry muszą być dokładnie takie same jak zalecił producent ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Porsche Carrera, grafitowy mat
      Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Audi A3 e-tron, przód
      MINI John Cooper Works, 2
      BMW 323 lewy tylni bok