Punto EVO 1,4 8V S&S - problemy z zapłonem przy niskich temperaturach

Punto EVO 1,4 8V S&S - problemy z zapłonem przy niskich temperaturach

10 Sty 2017, 09:00

Witam!
Bujam się z tym od nowości (2011). Przy temperaturze zewnętrznej (stoję pod chmurką) poniżej minus 6 stopni odpala mi za 6...8 razem (po 3-4 sekundy).
Rozrusznik kręci pięknie, słychać pompę lecz silnik nie próbuje nawet zaskoczyć - i nagle za za ostatnim kręceniem odpala od dotknięcia).
Ostatnio przy minus 20 stopniach próbowałem 15 razy i nie zaskoczył ani razu. Po godzinie następne 15 prób i również nic. Po dalszej godzinie zaskoczył za 5 razem (w międzyczasie zgasły wszystkie kontrolki, częściowo się zresetował i strzelił w filtr powietrza).
Podobno wymieniano mi już wszystkie czujniki (gdy był na gwarancji) i nie pomogło).
Czy może ktoś spotkał się z taką sytuacją?
Pozdrawiam
Punto EVO 1,4 8V S&S.
lewek59
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 25 Mar 2013, 09:48
Miejscowość: Czeladź
Prawo jazdy od: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1,4 8V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Punto EVO 1,4 8V S&S - problemy z zapłonem przy niskich temperaturach

10 Sty 2017, 10:26

lewek59 napisał(a):poniżej minus 6 stopni odpala mi za 6...8 razem (po 3-4 sekundy).
Rozrusznik kręci pięknie, słychać pompę lecz silnik nie próbuje nawet zaskoczyć - i nagle za za ostatnim kręceniem odpala od dotknięcia).
Ostatnio przy minus 20 stopniach próbowałem 15 razy i nie zaskoczył ani razu.
Jeżeli kręci i nie próbuje nawet zaskoczyć to wygląda tak jak by nie występował zapłon czyli nie było iskry. Sprawdziłbym czy wtedy kiedy nie chce gadać pojawia się iskra na świecach. Może problem jest gdzieś w sterowaniu cewką.

Komputer jest czysty? Nie pokazuje żadnych błędów?
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3454
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Punto EVO 1,4 8V S&S - problemy z zapłonem przy niskich temperaturach

10 Sty 2017, 12:16

W serwisie mówią że iskra jest normalna.
Bład wyskoczył - gdy zapytałem się co oznacza powiedzieli że to normalny tzn nic konkretnego nie wskazuje.
lewek59
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 25 Mar 2013, 09:48
Miejscowość: Czeladź
Prawo jazdy od: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1,4 8V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Punto EVO 1,4 8V S&S - problemy z zapłonem przy niskich temperaturach

10 Sty 2017, 15:30

lewek59 napisał(a):W serwisie mówią że iskra jest normalna
To może paliwo nie dochodzi? Rozumiem że iskra była sprawdzana wtedy kiedy nie odpalał.

lewek59 napisał(a):Bład wyskoczył - gdy zapytałem się co oznacza powiedzieli że to normalny tzn nic konkretnego nie wskazuje.
Haha... :lol: nic konkretnego? Może sami nie wiedzieli o co chodzi. Jeżeli jest jakiś błąd to i jest jakaś usterka czasem nawet najmniejsza pierdoła potrafi unieruchomić auto.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3454
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Punto EVO 1,4 8V S&S - problemy z zapłonem przy niskich temperaturach

10 Sty 2017, 15:56

Zobaczę niebawem - założono nową pompę.
lewek59
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 25 Mar 2013, 09:48
Miejscowość: Czeladź
Prawo jazdy od: 0- 0-1981
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Fiat Punto EVO
Silnik: 1,4 8V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało! Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...
    Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch
    Firma Kapsch TrafficCom, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu telematyki transportu, wygrała kolejne trzy przetargi na przygotowanie oraz wdrożenie inteligentnych systemów zarządzania ruchem miejskim ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili