Pytania początkującego

14 Paź 2009, 21:02

Jak w temacie - mam kilka istotnych pytań dla upewnienia się.
1)gdy jest jeden pas ruchu w danym kierunku oddzielony linią ciągłą od pasa w przeciwnym kierunku lub podwójną ciągłą(droga jednojezdniowa dwukierunkowa), to czy dobrze myśle, że można najechać/przejechać przez ciągłą w celu wyprzedzenia pojazdu niemającego silnika - chodzi mi konkretnie o rower ?
2)http://img2.vpx.pl/up/20091014/skrzyzowanie00530.jpg
załóżmy wbrew rysunkowi, że droga głowna przebiega tak, jak jedzie tramwaj, a rowerzysta i ten pojazd (załóżmy że nie jest uprzywilejowany) mają znaki stop. WTEDY pierwszeństwo przy skręcie w lewo, tak jak zaznaczyłem miałby pojazd D (tzn. musiałby ustąpić tylko tramwajowi i pojazdom na drodze głównej z przeciwnego kierunku.) W czym problem - co, gdyby był duży ruch, pojazd D stał już na torach (ale nie było tramwaju). Czy pojazd E zgodnie z przepisami może zablokować drogę pojazdowi D wiedząc, że postój w miejscu na drodze będzie trwał długo, ze względu właśnie na duży ruch, bo przed nim jest mnóstwo skręcających też w lewo pojazdów, czy powinien zostawić miejsce na skrzyżowaniu? http://img2.vpx.pl/up/20091014/skrzyzowanie00530.jpg
ikarus78
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Paź 2009, 08:08

1 - linii ciągłej pojedynczej lub podwójnej nie wolno przekraczać ani na nią najeżdżać.Obojętnie,co byś chciał wyprzedzić.Oczywiście to absurd,bo jeżeli ta linia będzie się ciągła przez kilometr,to wiadome jest,że nikt nie pojedzie za tym rowerzystą 5 km/h przez kilometr.No ale przepis mówi,że nie wolno jej przekraczać,a dodatkowo wyprzedzając rowerzystę,należy zachować od niego odległość jak się nie mylę 1,5m.
2.Jeżeli tramwaj jest na drodze głównej,a rowerzysta i pojazd z naprzeciwka maja znaki stop,to pierwszy oczywiście przejeżdża tramwaj,drugi przejeżdża rowerzysta,bo jedzie prosto,a jako ostatni jedzie pojazd,który skręca w lewo.Przepisy mówią,że nie wolno wjeżdżać na skrzyżowanie,jeżeli nie ma na nim i za nim miejsca na kontynuowanie jazdy -art.25 pkt 4 pdpkt.1.Jeżeli pojazd,który skręca w lewo,zatrzyma się na torach,to będzie blokował przejazd tramwajowi,który ma pierwszeństwo.I następnie zdarzy się sytuacja,że tramwaj będzie musiał się zatrzymać i zrobi się miejsce i pojazd skręcający w lewo skręci,opuszczając torowisko,to wówczas wymusi pierwszeństwo przejazdu przed tramwajem(tramwaj stoi zablokowany przez niego i jest zmuszony go przepuścić).
Pomijam oczywiście fakt,że na torach nie wolno się zatrzymywać - art.28 pkt3 pdpkt 2,a pojazd szynowy ma pierwzeństwo bez względu na to,z którego kierunku nadjeżdża - art.25 pkt2.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety
    Opinia na podstawie własnego auta i własnych doświadczeń z nim związanych Citroen C5 2016 wersja Exclusive sport w wersji nadwozia Tourer napędzany silnikiem 2.0 BlueHDI 180 KM i automatyczną skrzynią biegów o przebiegu ...