Pytanka na ktore nie znam odpowiedzi. A ludzie rozne podaja

Pytanka na ktore nie znam odpowiedzi. A ludzie rozne podaja

18 Gru 2011, 18:33

Czesc Wszystkim :!: :wink:

Jak pewnie nie jedna osoba spotkaliscie sie z roznymi opiniami czy to mechanikow czy znajomych, i byly one nie rzadko mniej lub wiecej smieszne. Ja juz podaruje sobie te odpowiedzi jakie uslyszalem i zadam tylko pytania.

Mam nadzieje, ze odpowiecie na jak najwiecej pytan :wink:

1) Czy auto jest niesprawne jesli ze stromej gorki ( oczywiscie bez przesady ) pozostawione na biegu wstecznym, bez zaciagnietego hamulca recznego zjezdza "kroczek po kroczku" zjezdza w dol?

2) Czy na zimnym silniku auto wiecej pali? Jak tak to duza roznica?

3) Zaciagajac reczny powinno sie wciskac przycisk? Czy bez roznicy?

4) Majac auto z instalacja gazowa, dobrze jest poczekac az sie nagrzeje silnik i dopiero wtedy przerzucic na gaz. Robiac to wczesniej lub juz odpalajac na gazie moze sie stac cos powazniejszego? Jakie sa tego nastepstwa?

5) Tankujac tylko pare litrow gazu, np 4 to prawda, ze sie nie oplaca? Bo podobno wiecej sie robi pecherzykow powietrza.

6) Jakie sa nastepstwa wrzucania "na sile" biegu? Zalozmy dojezdzam do parkingu i juz wczesniej ktos probuje wrzucic 1-nke.

7) Spotkalem sie z opinia, ze jesli chce "podladowac" komus akumulator podlaczajac pod moj, to powinienem podlaczac na wlaczonym silniku :roll: Prawda? Czy bez roznicy?

8 ) Mialem tez taka sytuacje, ze podpialem swoj akumulator pod kolegi akumulator zeby mu naladowac, i trwalo to ok 15 min zanim mogl odpalic. Slyszalem, ze nie oplaca sie tak ladowac dlugo, bo powinno to trwac max 5 min, bo szkoda rozrusznika.. Prawda?

9) Ladujac komus akumulator poprzez swoj, zeby szybciej naladowac to polecaja dodac gazu i utrzymywac obroty na 3 tysiacach. A trzymajac tak przez 15 minut moze sie cos zepsuc?


Zapewne z niektorych pytan juz Wam smiac sie chce, dlatego chcialbym zebyscie mi pomogli i odpowiedzieli, bo co czlowiek to inna odpowiedz i ja juz nie wiem kto mowi prawde a kto ferment sieje ...
markusrood
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 18 Gru 2011, 18:02
Prawo jazdy od: 14 03 2006
Auto: Volvo V40 1.9D 115KM

Re: Pytanka na ktore nie znam odpowiedzi. A ludzie rozne pod

18 Gru 2011, 20:40

markusrood napisał(a):1) Czy auto jest niesprawne jesli ze stromej gorki ( oczywiscie bez przesady ) pozostawione na biegu wstecznym, bez zaciagnietego hamulca recznego zjezdza "kroczek po kroczku" zjezdza w dol?
w teorii nie w praktyce bywa to różnie, jeśli zostawiasz na wstecznym i autko powoli jedzie do przodu to oznacza że nie ma kompresji w przeciwnym kierunku obrotowym silnika :mrgreen: czyli wszystko w porządku :wink: , jeśli dzieje się to na 1 to wypadalo by stwierdzić czy silnik nie jest dogorywającą kupą złomu :mrgreen:
markusrood napisał(a):2) Czy na zimnym silniku auto wiecej pali? Jak tak to duza roznica?

tak, dużo więcej, silnik dogrzewa się przez wzbogacenie mieszanki paliwowej, przez co przy wybuchu następuje zwiększenie ilości wydzielanego ciepła, różnica może być dość duża, czasem nawet jest to kilkukrotność średniego spalania, silnik rozgrzewa się do kilku minut ;)
markusrood napisał(a):3) Zaciagajac reczny powinno sie wciskac przycisk? Czy bez roznicy?

bez znaczenia, choć patrząc na użyrkowanie 30-40 letnie to następuje zużycie mechanizmu blokującego dźwignie ;)
markusrood napisał(a):4) Majac auto z instalacja gazowa, dobrze jest poczekac az sie nagrzeje silnik i dopiero wtedy przerzucic na gaz. Robiac to wczesniej lub juz odpalajac na gazie moze sie stac cos powazniejszego? Jakie sa tego nastepstwa?
tak, zwłąszcza w zimne dni, LPG rozprężając się obniża swoją temperature, przy niedogrzanym płynuie chłodzącym może następować zan=mrzanie elektrozaworu czy reduktora, co wpływa na awarię wymienionych
markusrood napisał(a):5) Tankujac tylko pare litrow gazu, np 4 to prawda, ze sie nie oplaca? Bo podobno wiecej sie robi pecherzykow powietrza.
nie ma znaczenia, powietrze jest mieszlane z LPG i zostaje tak samo zassane do instalacji, aczkolwiek zwykle na stacji nie zatankujesz mniej niż 10 więc sprawa pomijalna, z drugiej strony po co tankować 4 litry LPG?? :shock:
markusrood napisał(a):6) Jakie sa nastepstwa wrzucania "na sile" biegu? Zalozmy dojezdzam do parkingu i juz wczesniej ktos probuje wrzucic 1-nke.
od uszkodzenia synchronizatorów do rozwalenia skrzyni biegów
markusrood napisał(a):7) Spotkalem sie z opinia, ze jesli chce "podladowac" komus akumulator podlaczajac pod moj, to powinienem podlaczac na wlaczonym silniku :roll: Prawda? Czy bez roznicy?
jeśli masz w pełni naładowany i w miare zdrowy, a Twój silnik do rozruchu nie zużywa bardzo dużo energii to nie ma znaczenia :wink: jeśli się obawiasz rozładowania to podłączaj zawsze na zapalonym silniku
markusrood napisał(a): ) Mialem tez taka sytuacje, ze podpialem swoj akumulator pod kolegi akumulator zeby mu naladowac, i trwalo to ok 15 min zanim mogl odpalic. Slyszalem, ze nie oplaca sie tak ladowac dlugo, bo powinno to trwac max 5 min, bo szkoda rozrusznika.. Prawda?
a co ma rozrusznik do akumulatora?? tylko to że jak aku słaby to rozrusznik nie ma siły obrócić silnikiem na tyle szybko żeby on odpowiednie ciśnienie w cylindrach wytworzył ;) i nie ma znaczenia ile będziesz miał spięty układ, czy 5 czy 15 minut, wyrównaniem i zapotrzebowaniem na prąd powinien się zająć regulator napięcia po to w alternatorze on jest :wink: w skrajnych przypadkach może się zepsuc właśnie regulator (osobiście nigdy nie widziałem :mrgreen: ), a podczas łżczenia akumulatorów może dojąć do wybuchu jednego z nich ( to akurat widziałem więc należy uważać)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6626
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Pytanka na ktore nie znam odpowiedzi. A ludzie rozne pod

19 Gru 2011, 13:42

ad 7 - chyba lepszym rozwiązaniem jest podłączenie zasilania z dodatkowego aku, odpalenie auta ze słabym aku i odpięcie dodatkowego - już alternator będzie go ładował ..
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2834
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...
    Toyota TS050 Hybrid po raz pierwszy w Silverstone Toyota TS050 Hybrid po raz pierwszy w Silverstone
    W weekend 16-17 kwietnia zaczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006