Radio nie gra przy wyłączonym samochodzie

Radio nie gra przy wyłączonym samochodzie

30 Cze 2009, 15:53

witam, mam pytanko, jak podłączyć radio żeby grało przy nie odpalonym samochodzie? radio mam zamontowane na kościach ISO, samochód to vw passat sedan, 1998r. W innym aucie, fiat panda 2004r. mam zamontowane tak, że gra gdy samochód nie jest odpalony.

dziękuję za odp!!
joker394
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 30 Cze 2009, 15:48
Miejscowość: Legionowo

01 Lip 2009, 00:38

Zamontuj pod kable zapalniczki.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Rejestracja: 23 Lut 2009, 00:52
Miejscowość: Wielkopolska

01 Lip 2009, 19:41

Podaj model radia.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1831
Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lip 2009, 10:34

Ale co to znaczy przy nie odpalonym?
Ja mam podłączone radio pod stacyjkę (czy gdzieś tam....) i po włożeniu kluczyka i włączeniu zapłonu radio gra. Jak wyłączę zapłon dalej gra. Wyłącza się dopiero przy wyjęciu kluczyka.
I tak moim zdaniem powinno być. Chociaż z drugiej strony szkoda, że bez kluczyka nie gra...
Mobil
Nowicjusz
 
Posty: 49
Rejestracja: 09 Lis 2008, 11:13
Miejscowość: Warszawa

03 Lip 2009, 21:30

Musisz odszukać od strony radia przewód zasilający,a od strony samochodu przewód,na którym jest cały czas napięcie.Następnie musisz odszukać na kostce ISO przewód zasilający radio i go (najłatwiej do zrobienia) przeciąć.Od strony samochodu ten przewód dobrze zaizolować,żeby nie zrobiło się zwarcie.Następnie ten,na którym jest cały czas napięcie połączyć z tym przeciętym od strony kostki ISO(najlepiej polutować).No i zaizolować(najlepiej koszulką termokurczliwą).
Niestety w samochodach robią teraz tak,że na kostkę ISO podają napięcie zasilania dopiero po albo włożeniu kluczyka albo przekręceniu stacyjki.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lip 2009, 13:28

a nie latwiej zmostkowac na kablach od kostki powinny byc wpinane wiec mostkujesz czerwony z zoltym i po sprawie
a jak juz chcesz zrobic profesjonalnie to pociągnij kabel bezpośrednio od akumulatora pod radio nie zapomnij o bezpieczniku

pozdrawiam
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Rejestracja: 30 Cze 2009, 15:50
Miejscowość: Kołobrzeg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Obłożona szlachetnym drewnem kierownica Obłożona szlachetnym drewnem kierownica
    Drewniane kierownice są elementem często spotykanym w najdroższych autach klasy premium. Wykonuje się je zwykle metodą podobną do stosowanej przy produkcji uchwytów parasoli – przez gięcie podłużnych kawałków drewna w odpowiednio ...

  • 12 Lip 2009, 22:01

    Yyy.. Czy ciągnięcie kabla do komory silnika i do akumulatora to jest profesjonalna instalacja? Moim zdaniem tam "szary" człowiek nie powinien się dotykać, tylko podłączać się pod skrzynkę z bezpiecznikami :)
    Mobil
    Nowicjusz
     
    Posty: 49
    Rejestracja: 09 Lis 2008, 11:13
    Miejscowość: Warszawa

    13 Lip 2009, 11:21

    Mobil napisał(a):Yyy.. Czy ciągnięcie kabla do komory silnika i do akumulatora to jest profesjonalna instalacja? Moim zdaniem tam "szary" człowiek nie powinien się dotykać, tylko podłączać się pod skrzynkę z bezpiecznikami :)



    czy profesjonalne to zapytaj w salonach car audio skad oni ciegna prad ....
    ... poza tym mozna poprostu zmostkowac prad i zostwaic tak jak jest i bedzie gralo
    gigit
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 240
    Rejestracja: 30 Cze 2009, 15:50
    Miejscowość: Kołobrzeg

    13 Lip 2009, 12:42

    Gigit - jesteś pewien,że można zmostkować przewód żółty(+12V z akumulatora) z przewodem czerwonym(+12V po stacyjce)?A nie będzie czasami tak,że jak na czerwony dasz stałe 12V z przewodu żółtego,to przez sracyjkę z akumulatora będą zasilane te odbiorniki,które maja być zasilane po stacyjce?
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13686
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Lip 2009, 16:47

    MotoAlbercik napisał(a):Gigit - jesteś pewien,że można zmostkować przewód żółty(+12V z akumulatora) z przewodem czerwonym(+12V po stacyjce)?A nie będzie czasami tak,że jak na czerwony dasz stałe 12V z przewodu żółtego,to przez sracyjkę z akumulatora będą zasilane te odbiorniki,które maja być zasilane po stacyjce?


    zauważ ze przy oryginalnych kostkach występujących przy radiach istnieje taka możliwość wiec nie powinno nic sie dziac ja ma tak przy sprzęcie alpine wszystko gra
    gigit
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 240
    Rejestracja: 30 Cze 2009, 15:50
    Miejscowość: Kołobrzeg
     
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód