Radio w Octavii

Radio w Octavii

10 Sie 2009, 20:17

Witam, w Octavii mam następujący problem. Wcześniej posiadałem odbiornik pioneer'a i działa się następująca rzecz: Gdy ustawiłem stacje radiowe i zapisałem je sobie pod określonymi numerami lub gdy zapisywałem jakieś szczegółowe ustawienia dźwięku to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki te dane się resetowały. Po pewnym czasie wymieniłem radio na Kenwooda i nadal jest to samo.
Czy poradzicie coś na tą 'usterkę' i czy da się ja samemu usunąć?

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam. :wink:
radek0711
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 10 Sie 2009, 17:20
Miejscowość: Elbląg

10 Sie 2009, 21:23

Kolego to jest tak zwane podtrzymanie odpowiada za nie kabel żółty. Niebieski służy do zasilania anteny elektrycznej. Czarny to masa. Sprawdź bezpieczniki w kostkach na kablu żółtym. Możliwe że do podtrzymania służy akumulatorek w radiu i jest on wyeksploatowany.
Tablice Rejestracyjne - wpisz numer i sprawdź skąd pochodzi auto.
Michał
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 483
Zdjęcia: 7
Rejestracja: 01 Mar 2006, 22:42
Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

11 Sie 2009, 21:36

mostek zolty z czerwonym
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Rejestracja: 30 Cze 2009, 15:50
Miejscowość: Kołobrzeg

12 Sie 2009, 10:36

Lub poszukać w pobliżu jakiś kabelek,na którym jest cały czas napięcie(nawet po wyłączeniu stacyjki) np. z zapalniczki.
Jeżeli chodzi o mostek żółtego z czerwonym,to zadziałanie tego pomysłu jest uzależnone od tego,w jaki sposób u kolegi włącza się radio - czy po przekręceniu stacyjki,czy niezależnie od niej.Jak po przekręceniu stacyjki,to ten mostek nic nie da.
No i jeszcze sprawa kolorów kabelków - zależy czy jest tam już złącze ISO czy nie i o jakich przewodach jest mowa - o przwodach z radia czy przewodach z samochodu.Kiedyś(nie tak dawno) było tak,że przewód żółty był to przewód,na którym pojawiało się napięcie po włączeniu radia(tzw antenówka),a od podtrzymania pamięci był przewód pomarańczowy.Zasilanie to przewód czerwony a masa to czarny(tu nic się nie zmieniło).W instalacji samochodu było jeszcze tak,że były dwa przewody do zasilania - czerwony,na którym było stałe 12V i czerwono czarny,na którym 12V pojawiało się po włączeniu stacyjki.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13682
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...
    Stresujący manewr parkowania dla Kierowcy Stresujący manewr parkowania dla Kierowcy
    Umiejętne parkowanie jest równie ważnym elementem bezpiecznej jazdy jak poruszanie się po drogach. Tymczasem jeden na czterech kierowców ma problemy z parkowaniem(1). Kierowcy przyznają, że wolą zaparkować dalej ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili