Reflektory i nie tylko w Golfie 5 - Problemy z homologacją

Reflektory i nie tylko w Golfie 5 - Problemy z homologacją

29 Gru 2016, 14:48

Witam, mam problem z homologacją lamp, szyb i opon w Golfie 5, którego ostatnio kupiłem w jakimś komisie w Krakowie. Samochód sprowadzony z Austrii i z początku wydawało się jakby świecił trochę brytyjskimi przepisami (chodzi o reflektory), tj. jaśniej po lewej stronie. Sprawdziłem oznaczenia i jest tam E1 w przypadku obu lamp z przodu. Jednakże z tyłu na obu jest już E2. Czy to oznacza, że któreś z lamp były wymieniane? Każda szyba w samochodzie to E1 a opony znów E4. Troche to pokręcone i nie wiem co o tym myśleć. Samochód wcale nie wygląda na powypadkowy (wszystkie linie i łączenia równe, magnes trzyma się maski, czujnik lakieru też się zgadza i wszystko inne również jest w porządku.) Jedynie co to maska z przodu troszkę się odznacza gdyż jest to kolor czerwony więc dobrze widać, ale doszliśmy do wniosku, że mogła lekko wyblaknąć od słońca. Więc, moje pytanie - czy z lampami wszystko w porządku i mogę się poruszać po Polsce nie bojąc się o to? I czy oznaczenia E1 z przodu i E2 z tyłu mogą oznaczać, że jest to samochód powypadkowy? Z góry dziękuję za pomoc. I również przepraszam jeśli w złym miejscu umieściłem temat.
jopek1337
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 29 Gru 2016, 14:37
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Reflektory i nie tylko w Golfie 5 - Problemy z homologacją

29 Gru 2016, 22:49

jopek1337 napisał(a):Więc, moje pytanie - czy z lampami wszystko w porządku i mogę się poruszać po Polsce nie bojąc się o to?
Myśle ze raczej tak.Zeby byc pewnym 100%wystarczy ze podjedziesz na SKP i niech sprawdzą zalamanie światła w reflektorach przednich/czy nie są przypadkiem angole/
Natomiast jezeli biega o homologację to wszystko ok bo:
1/ E1-Niemcy
2/ E2-Francja
4/ E4-Holandia
Musisz wiedziec ze nie są to czasy kiedy wszystko było produkowane w Niemczech i tylko do tych samochodów montowane.Niestety są to juz odległe czasy i nie wrócą.... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5239
Rejestracja: 09 Mar 2010, 20:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: VW JETTA
Silnik: 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Reflektory i nie tylko w Golfie 5 - Problemy z homologacją

30 Gru 2016, 13:20

Dziękuję za odpowiedź:)
jopek1337
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 29 Gru 2016, 14:37
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Reflektory i nie tylko w Golfie 5 - Problemy z homologacją

31 Gru 2016, 21:19

To, czy reflektor jest przystosowany do ruchu prawostronnego czy lewostronnego, można wyczytać na samym reflektorze - wyjaśniają to strzałki, bądz ich brak. Strzałka w lewo, to ruch lewostronny. Strzałka w lewo i prawo to reflektor przystosowany do obu rodzajów ruchu, a regulacja polega na odpowiednim ustawieniu odbłyśnika, natomiast brak strzałek oznacza, że reflektor jest przystosowany do ruchu prawostronnego. Podejrzewam, że u ciebie nie będzie strzałek i to będzie dobra wiadomość.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13771
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało! Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...
    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Lamborghini Gallardo vs Chevrolet Corvette
      MTL - Autosalon
      Saab 9-5, przód
      Skoda Octavia