Renault megane 1,6 trudności z uruchomieniem

30 Wrz 2013, 18:24

Mam renault megane clasic 1,6 z 1998 r w penym momencie zgasł i nie daje się uruchomić.
Początkowo tracił moc aż zgasł.
Przeczyściłem silniczek krokowy, sprawdziłem popę paliwa i jest sprawna.
Wymienilem wszystkie świece na nowe, ale problem pozostał.
W puszcze z lewej strony po załaczeniu stacyjki słychać "klekotanie" pierwszego od przodu przekażnika.
Nie ma iskry. Wymieniłem dziś czujnik położenia wału. Iskry w dalszym ciągu brak.
Może ktoś miał podobny problem i może sie podzielić doświadczeniem. Bedę bardzo wdzięczny za pomoc.
wojtek19
Nowicjusz
 
Posty: 27

02 Paź 2013, 08:49

wojtek19 napisał(a):W puszcze z lewej strony po załaczeniu stacyjki słychać "klekotanie" pierwszego od przodu przekażnika.


Sprawdzałeś na jaki to jest przekaźnik i za co odpowiada? Być może to jest główna przyczyna twojego problemu. Jeżeli wydaje dziwne dźwięki może zrobiło się w nim zwarcie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

02 Paź 2013, 09:22

Ten przekażnik również wymieniłem na drugi.
Jest bez zmian.
Ponownie sprawdziłem wszystkie bezpieczniki tym razem wyjmowałem kolejno, sprawdzałem i ponownie montowałem.
Ostatnio edytowany przez wojtek19 04 Paź 2013, 06:35, edytowano w sumie 2 razy
wojtek19
Nowicjusz
 
Posty: 27

03 Paź 2013, 09:18

Jeżeli nie ma iskry, to sprawdz raz jeszcze ten czujnik ( powinien mieć 500-600 ohmów ).

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

masz jak to zrobić. Nie ma wiele roboty.Sprawdzić też wypadałoby cewki zapłonowe oraz złącza - mogą być zasniedziałe i już problem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Paź 2013, 07:04

Wczoraj szukałem przyczyny jak wcześniej mówiłem "klekotania" może lepszym okresleniem będzie przerywanie albo impulsowanie przekaźnika. Bez sukcesu. Myślę że on zasila pompę , wtryskiwacze i inne urządzenia. A zasilany jest po stacyjce. Chyba jest on z grupy sterowania silnikiem. Wg mnie powinien on się załączyć i trzymać.
Dziś sprawdzę i przeczyszczę złącza - przyznam tego nie robiłem.
Jak sprawdzić "na stole" cewki zapłonowe czy są sprawne.
wojtek19
Nowicjusz
 
Posty: 27

04 Paź 2013, 09:50

Żeby sprawdzić cewki potrzebujesz miernik z omomierzem oraz dane, jaki opór przy jakiej temp powinna dawać cewka.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Caddy 4MOTION
    Volkswagen Caddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010 roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnego samochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód został udoskonalony ...

13 Paź 2013, 22:46

Ja bym się z tym udał do elektryka żeby zacząć od sprawdzenia instalacji. Kable WN też były wymieniane? Masy w porządku? Cewki można sprawdzić dosyć prosto, najlepiej poszukać danych na forum renault. Padające cewki to dosyć częsta usterka w tych samochodach.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

14 Paź 2013, 18:23

Serdeczne dzięki za wszelkie rady, ale nie mogę jeszcze z nich skorzystać bo zablokowała mi sie pokrywa silnika. Od kilku dni walczę z jej odblokowaniem. Zaczyna brakować mi pomysłów. A może w tym temacie ktoś z kolegów podpowie jak ją awaryjnie otworzyć.
wojtek19
Nowicjusz
 
Posty: 27

15 Paź 2013, 00:31

wojtek19 napisał(a):Serdeczne dzięki za wszelkie rady, ale nie mogę jeszcze z nich skorzystać bo zablokowała mi sie pokrywa silnika. Od kilku dni walczę z jej odblokowaniem. Zaczyna brakować mi pomysłów. A może w tym temacie ktoś z kolegów podpowie jak ją awaryjnie otworzyć.


Pokrywa silnika? Awaryjne otwieranie pokrywy silnika??? W sensie że maska, tak??? A czuć opór na tej dźwigni od otwierania czy lata luźno??? Jak maska to ściągnij zderzak i połóż się głową przy silniku, weź śrubokręt i powinieneś sam rozgryźć jak to działa.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

15 Paź 2013, 07:27

Tak chodzi o otwarcie pokrywy silnika. Dzwignia do jej otwarcia połaczona jest z linką i "chodzi" swobodnie bez możliwości jej wyciągnięcia. Rygla nie odciąga. Wczoraj rozpocząłem demontaż przedniego zderzaka.
wojtek19
Nowicjusz
 
Posty: 27

25 Paź 2013, 18:37

Witam po przerwie.
Maskę udało sie otworzyć. Musiałem zdemotować przedni zderzak. Po odkręceniu calego mechanizmu okazało się że linka się urwała. Po wymianie linki i jej nasmarowaniu mechanizm działa.
Teraz moglem przystąpic do szukania usterki. Sprawdziłem wsystkie sugerowane uwagi, cewki i kable WN. Po kilku dniach sie poddałem i zaprowadziłem do elektryka. Ten podłączył się do złącza diagnostycznego. Stwierdził uszkodzenie komputera. Po wymianie na drugi używany auto ożyło jak nowe.
Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuje wszystkim za zainteresowanie i szczere chęci.
Temat uważam za zamkniety.
wojtek19
Nowicjusz
 
Posty: 27