Renault Megane Classic 1.6 16v - brak startu

Renault Megane Classic 1.6 16v - brak startu

26 Gru 2010, 21:53

Witam,
Jak w temacie. Sytuacja wygląda tak, że jakiś czas temu kluczyk po odpaleniu nie wracał na pozycję zapłon. Jako główny użytkownik pojazdu pogodziłem się z tym i po prostu po odpaleniu cofałem kluczyk na zapłon. Ale na dziś przekazałem auto "teściowi" i zapomniałem mu o tym wspomnieć. Przez co jeździł cały czas z kluczykiem w pozycji START. W pewnym momencie na skrzyżowaniu silnik zgasł i od tego momentu nie odpala. W pozycji zapłon wszystkie kontrolki się zapalają, ale po przekręceniu na START, cisza. Rozmawiałem ze znajomym i coś próbowaliśmy zrobić, w końcu stanęło na odpaleniu na "pych" i oczekiwaniu do dnia jutrzejszego aby podjechać do elektryka. Znajomy mówił coś o starterze na końcu stacyjki i że można to ominąć poprzez podłączenie bezpośrednio plusa do rozrusznika wpinając w obwód włącznik "chwilowy". Co wy o tym myślicie? Jaki byłby koszt wymiany startera lub podłączenia z ominięciem go? Ogólnie co mogę to sam naprawiam/wymieniam, narzędzia mam, czy jestem w stanie to zrobić na parkingu? Jedyny problem jest taki że jakieś zabezpieczenie musi być w tym obwodzie bo zniszczę rozrusznik, co by to miało być? No i gdzie w rozruszniku to podłączyć? Mam instrukcję do Reni "sam naprawiam". Najgorsze jest to że jestem z Poznania a jestem w Radomiu i zależy mi na czasie aby móc jutro pod wieczór wyjechać.
Pozdrawiam
rafalst
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 26 Gru 2010, 21:35
Miejscowość: Poznań

Re: Renault Megane Classic 1.6 16v - brak startu

27 Gru 2010, 12:21

Najprawdopodobniej spalił się elektromagnes w rozruszniku. Albo styki w stacyjce. Możliwe jest też, że spalił się rozrusznik. Najprościej jest rozłączyć kostkę stacyjki i połączyć przewód który przychodzi do stacyjki za akumulatora z przewodem od rozrusznika. Jak będzie cisza, to trzeba zająć się rozrusznikiem.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13801
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Renault Megane Classic 1.6 16v - brak startu

29 Gru 2010, 21:27

Jak napisal MotoAlbercik mogl pojsc elektromagnes, jesli po przekreceniu na start rozrusznik robi "stuk" to przyczyna juz bedzie nie w elektromagnesie a w rozruszniku ktory pracowal razem z silnikiem i nie zostal odlaczony przez co mogl sie bardzo powaznie popsuc i w tym momencie najprostsza naprawa bedzie jego wymiana na szrocie ok 100zl odradzam naprawe rozrusznika bo po takim maratonie razem z silnikiem maly z niego bedzie pozytek, mozesz jeszcze sprawdzic laczac np jakims kabelkiem ten gruby przewod razem z cienkim (przewody przy rozruszniku) sprawny powinien krecic:)

[ Dodano: 29 Grudzień 2010, 20:38 ]
a odnosnie ceny rozrusznika to tak strzelilem sugerujac sie cena do laguny 98r 1.8
sajgon
Sajgon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 24 Sty 2010, 01:53
Miejscowość: Lublin

Re: Renault Megane Classic 1.6 16v - brak startu

30 Gru 2010, 00:52

Po co zakładąć jakiś włącznik dodatkowy jak wystarczy wymienić kostkę stacyjki koszt 40 zeta i kluczyk znów wraca. A jeżeli było jechane na włączonym rozruszniku to raczej nie ma co go reanimować tylko jak już koledzy pisali drugi rozruch.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 10:07
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...
    Czy na pewno stać Cię na diesla? Czy na pewno stać Cię na diesla?
    Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Wargirls WPP, 2
      Nocne wyścigi Olsztyn
      EMS Brussels
      Triumph Spidfire Mk IV, 1973 rok