Renault Megane I, 1.6 8V - gaśnie na biegu.

Renault Megane I, 1.6 8V - gaśnie na biegu.

23 Sie 2009, 14:36

Witam,

Mam problem z Renault Megane I 1.6 8V w benzynie (96 rok)
Problem dotyczy gaśnięcia samochodu w momencie ruszania, a dokładniej w chwili kiedy puszczam do końca sprzęgło.
Na luzie chodzi okej i nie gaśnie w ogóle, to samo jeśli jadę na półsprzęgle - wtedy również mogę jechać i auto nie zgaśnie. Dopiero kiedy spuszczam do końca sprzęgło auto zaczyna szarpać, dusić się i w końcu gaśnie.
W zasadzie normalnie ruszając i puszczając w odpowiednim momencie sprzęgło jest szansa na przejechanie dosłownie kilku metrów.

Nie wyskakuje mi żaden komunikat, ale w podobno w megane'ach nie jest to koniecznością nawet jeśli komputer szaleje :)

Od razu dodam, że nie są to świece, ani przewody, została sprawdzona również pompa paliwa, katalizator oraz przepustnica.

Mam kilka koncepcji odnośnie diagnozy na podstawie tych objawów - słyszałem m.in że może być to coś ze sprzęgłem, lub z paliwem - filtr paliwa ? Lub zła jakość benzyny ? Lub ,że jest to coś z komputerem.

Dodam jeszcze tylko ,że wszystko stało się nagle. Byłem autem w sklepie, po wyjściu ze sklepu odpaliłem je przejechałem kilka metrów i auto właśnie zachowywało się tak jak opisałem powyżej. Dwa dni wcześniej jeździłem na rezerwie trochę i tankowałem na tesco, a ludzie ogólnie narzekają na te paliwo.

Proszę o pomoc, może ktoś się z takim czymś już spotkał ?
Oczywiście auto oddam do jakiegoś dobrego mechanika w tym tygodniu - jak się dowiem co to - to dam znać.

PS. Moje auto posiada również immobilajzer - w tym temacie http://www.forumsamochodowe.pl/seat-cor ... t23490.htm następuje podobna usterka, wobec tego - czy ten problem opisany w temacie o tym Seacie może również dotyczyć mnie ?
mmr
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Sie 2009, 14:03
Miejscowość: Zabrze
  • 23 Sie 2009, 19:32

    Sprawdź filtr powietrza.

    [ Dodano: Nie Sie 23, 2009 19:33 ]
    Spróbuj powoli sprzęgło puszczać i coraz więcej gazu dodawać czy ruszy.
    pozdro ^^
    Miszak
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Rejestracja: 22 Sie 2009, 19:16
    Miejscowość: WWY

    23 Sie 2009, 20:17

    Zapomniałem dodać wcześniej - sprawdzałem go i jest ok.

    Spróbuj powoli sprzęgło puszczać i coraz więcej gazu dodawać czy ruszy.

    Umiem ruszać :-)

    Swoją droga pisałem już wyżej ,że auto ruszać - rusza, ale po odjęciu sprzegła do końca zaraz zdycha.
    mmr
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 23 Sie 2009, 14:03
    Miejscowość: Zabrze

    23 Sie 2009, 20:37

    coś przydusza myślałem że coś z filtrem ... :wink: może pompka paliwa za słabo ciągnie :smile:
    pozdro ^^
    Miszak
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Rejestracja: 22 Sie 2009, 19:16
    Miejscowość: WWY

    23 Sie 2009, 21:56

    Tak jak wspomniałem w pierwszym poście, pompka jest ok.

    Dziś sprawdzałem ponownie zachowanie auta dokładnie - okazuje się ,ze auto na stałych obrotach jeździ nawet po spuszczeniu sprzęgła, natomiast gdy dodam minimalnie wiecej gazu odrazu się dusi i w tym momencie gaśnie. Udało mi się wrzucić drugi i trzeci bieg na tej zasadzie, że podczas zmiany biegu miałem wciśniety równiez gaz - wszystko przy stałych obrotach.

    Wychodzę z założenia teraz ,że auto traci po prostu moc - więc może coś z zapłonem ?
    mmr
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 23 Sie 2009, 14:03
    Miejscowość: Zabrze
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford GT Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...
    Mercedes Klasy S Coupé Mercedes Klasy S Coupé
    Sugestywny design nadwozia nowej Klasy S wyznacza wzorce swoją imponującą kompozycją – wizualne napięcie w liniach nadwozia i dynamiczne kontury. Już na pierwszy rzut oka nowa Klasa S przejawia ambicję do bycia liderem. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Grand Turismo Polonia 2008
      Porsche 911 Turbo S
      EMS Brussels
      WST 1/4 MILI
      Audi A8 hybrid, 5