Renault Megane II - opinie i wskazówki

19 Sty 2015, 23:07

Witam, wybieram się niedługo w poszukiwania Renault Megane II 1.6PB, hatchback 04/05.

Jak to w polsce bywa natraiłem na komentarze znajomych aby odpuscić sobie ten samochód bo są awaryjne, niestety każdy w naszym kraju jest awaryjny ;)

Nie przejmując się głupotą ludzką nadal jestem przekonany co do tego samochodu.

Chciałbym jedynie zaczerpnąć fachowych rad na co zwrócić szczególną uwagę szukając dany model no i co mieć na uwadze podczas eksploatacji samochodu.
TomTomek
Początkujący
 
Posty: 86
Zdjęcia: 5
Miejscowość: Inowrocław
Prawo jazdy: 06 05 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

02 Mar 2015, 09:06

Kupiłeś?
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

23 Kwi 2015, 19:33

Jeśli jeszcze nie kupiłeś, w co wątpię ;), to pytaj śmiało. Mam takie autko już od kilku lat, więc nieco mogę podpowiedzieć na co zwracać uwagę. A jeśli kupiłeś? Cóż, też pytaj, bo to auto potrafi zaskoczyć zarówno negatywnie jak i pozytywnie :)
grabek1290
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 01 10 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Maj 2015, 11:07

Witam,
A możesz opisać najczęstsze problemy z Megane II - myślę o wersji bez dachu CC:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

NA CO ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ w tym roczniku 2004 megance 2.0 benzyna?

Sprzedawca mówi, że świeci się kontrolka poduszki ale ją "zrobi" - czy to może być coś poważnego?
Dodatkowo skrzypi przednia szyba kierowcy, stuka coś w silniku i nie działa radio.
Czy to mogą oznaki czegoś większego?

Sprzedawca dodał, że to norma w tych megankach, że po deszczu w aucie (w środku) jest wilgoć.
To prawda?
Czy to może być usterka?

Z góry dzięki za pomoc 8)

Ps. Czy może, któryś z doświadczonych forumowiczów jest/będzie w Warszawie i będzie mógłby mi pomóc i sprawdzić ze mną to auto? Diler zapewnia podnośnik i podobno komputer.
W ostateczności może Koledzy forumowicze mogą podać namiar na jakiś dobry warsztat na którym go sprawdzę :piwo:
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2015, 16:59

Konkretnie o wersji CC to raczej mało Ci opowiem, bo mam zwykłego hatchbacka. Jednak to konstrukcja mocno zbliżona.

Zacznę od tego, o co pytasz. U mnie poduszka też zdarzy się świecić. Powód tego jest bardzo prozaiczny, przynajmniej w moim przypadku. Otóż wystarczy docisnąć kabel pod fotelem kierowcy, który właśnie odpowiada za poduszkę. To częsta przypadłość tych modeli, ponieważ lubi się wypiąć, ewentualnie poluzować w momencie maksymalnego oddalenia fotela od kierownicy. Także wcale nie musi od razu oznaczać, że z poduszką jest coś nie tak. Wystarczy ten kabel docisnąć, ewentualnie jak jest dociśnięty, nieco nim poruszać. Po zapaleniu silnika, kontrolka powinna zniknąć.

Stukająca przednia szyba to dość dziwne. U mnie nie występuje. Z kolei jeśli chodzi o stuki w silniku, to u mnie stuka już od trzech lat, coś jak poduszka, ale nie ma sensu tego robić. Kiedyś męczyłem o to mechanika, to sam stwierdził, że to nic poważnego. Tym bardziej, że słychać to tylko na zewnątrz, a nie w środku. W środku cisza. Napisz jednak, jakie dokładnie to stuki, bo przyczyn może być sporo. Akurat w moim przypadku to nic groźnego. A w 2.0 może o coś innego zupełnie chodzić (ja mam 1.6).

Radio nie działa. A dokładnie? Wciskasz i się nie włącza? Czy może trzeba wpisać kod? ;) Ogólnie powinno się uruchomić samo po odpaleniu silnika, ale z tego co wiem, jakoś można to ustawić, że włącza się dopiero jak sam wciśniesz Power (u mnie z automatu się włącza). Nie podejrzewam Cię oczywiście o to, że nie potrafisz go włączyć, ale po prostu chce wiedzieć, co oznacza "nie działa" ;)

Co do wilgoci, to u mnie też czasami w aucie czuć wilgoć po deszczowej nocy, ale czy to norma? Ciężko mi stwierdzić. Raczej tego jako normy bym nie traktował. Ja się po prostu do tego przyzwyczaiłem. Bardziej uciążliwym problemem w tych autach jest to, że po deszczu nie chce odpalić (oczywiście nie zawsze, mi się zdarza może takie coś dwa razy w roku). Trzeba odczekać kilkanaście minut i dopiero wtedy zaskakuje. Podobnie jest w Clio z tych samych lat produkcji.

Sporym problemem w tym aucie jest ciągle świecąca się kontrolka od silnika. Powodów może być mnóstwo, jest jednak tak "dzika", że raz gaśnie, raz zapala się znowu. Ogólnie nie ma żadnych objawów, że coś jest nie tak, bo dbam o auto i regularnie wymieniam co trzeba. Na krótki czas pomogła wymiana cewek zapłonowych (to zresztą element, który lubi się często psuć, także zwróć na to uwagę, cewki Sagema były kiepskiej jakości - montowano je do Megane z pierwszych lat produkcji). Wymiana jednej to o ile dobrze pamiętam około 200 złotych, u mnie są cztery. Zresztą jak któraś cewka przestanie działać, to szybko się zorientujesz (auto zacznie zamulać i kontrolka silnika mrugać, ale nie świecić ciągle).

Ponadto w tych autach lubią rdzewieć elementy wydechu, od silnika aż po końcówkę. Niektórzy mówią, że świecąca kontrolka od silnika też sygnalizuje nieszczelność układu. Ja Ci powiem, że niedawno wymieniłem prawie wszystkie jego elementy (prawie 800 złotych dałem) i kontrolka przestała się świecić. Ale na jak długo? Nie wiem, póki co od tego czasu zrobiłem jakieś 400 km i się nie świeci.

Zwróć też uwagę na problemy z KZFR (koło zmiennych faz rozrządu). W silnikach 1.6 to spory problem. Po około 100 tysiącach przebiegu na bank padnie. Zorientuj się tylko, czy w motorze 2.0 również jest tak wadliwe jak w 1.6. Jeśli tak, to wymiana około 700-800 złotych (to kwota za robotę plus część). Po czym poznać? Przy odpalaniu słuchać dziwne chrobotanie, jakby metaliczny dźwięk. W zasadzie trudno to pomylić z czymś innym.
grabek1290
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 01 10 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Maj 2015, 17:11

grabek1290 napisał(a):Zwróć też uwagę na problemy z KZFR (koło zmiennych faz rozrządu). W silnikach 1.6 to spory problem. Po około 100 tysiącach przebiegu na bank padnie. Zorientuj się tylko, czy w motorze 2.0 również jest tak wadliwe jak w 1.6. Jeśli tak, to wymiana około 700-800 złotych (to kwota za robotę plus część). Po czym poznać? Przy odpalaniu słuchać dziwne chrobotanie, jakby metaliczny dźwięk. W zasadzie trudno to pomylić z czymś innym.

w 2.0 jest to samo,wymieniasz to co drugi rozrząd,łacznie zamknie sie to w kwocie 1100zł
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...

10 Maj 2015, 17:14

Podobno te nowsze wersje koła są dużo lepsze i powinny wytrzymać dłużej, ale kto ich tam wie.
grabek1290
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 01 10 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Maj 2015, 20:51

Ale stuki są jak silnik jest włączony (odpalony) i w ogóle nie dotykany gaz.

Jak sprawdzić KZFR?

A jeśli chodzi o poręcze to są wytarte - można to jakoś zrobić? U Was też takie są?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2015, 22:46

mateuszek007 napisał(a):Jak sprawdzić KZFR?

na ciepłym klekocze jak ropniak
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

11 Maj 2015, 07:55

A czy któryś z Kolegów jest z Warszawy albo zna w Warszawie dobre ASO lub inny dobry warsztat?

Co do historii auta to kupił je w polskim salonie w 2004 Pan (ur. w 46 r.), po dwóch latach odkupiła Pani (ur. w 67 r.), a na koniec 6 lat temu kupiło go małżeństwo w salonie Renault - to w sumie chyba dobra historia, jeśli ostatni właściciele jeździli nim 6 lat i oddali do ASO w celu rozliczenia zakupu nowego Quasqaia?
:naughty:
Ostatnio edytowany przez mateuszek007, 11 Maj 2015, 14:19, edytowano w sumie 1 raz
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2015, 14:18

Ale jak diler zrobi tę skrzypiącą szybę i stukot w silniku (stuk jest tylko jak silnik jest włączony [odpalony] i w ogóle nie dotykany gaz ) to chyba warto brać?
Czy diler może zrobić te naprawy prowizorycznie tak by działały przez chwilę - czy raczej na chwilę nie da się tego zrobić?


Problem jest jeszcze z wytartymi poręczami (rączkami) - ale reszta wnętrza jest niezła, stąd moja teoria, że w tym roczniku/modelu był po prostu gorszy plastik, co myślicie? :/


Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę albo co widzicie ze zdjęć (lub jest najczęstszymi kosztami/usterkami) co mogłoby mi pomóc w negocjacji ceny auta?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2015, 21:35

Rączki od kierowcy jak i pasażera są u mnie też powycierane, tak że prawie tej grumy ochronnej nie widać (sam czarny plastik zamiast szarej powłoki). To już przypadłość tych aut. Zresztą cały czas ta gumowa powłoka odchodzi, dosłownie jakbyś skórę zdzierał z siebie ;) Kiedyś nawet przez myśl mi przeszło, żeby to zdrapać do końca.

Co ciekawe, ten sam rodzaj grumy jest zastosowany na kratkach nawiewu w centralnej części konsoli nad radiem. Kiedyś na tej kratce zawiesiłem zapach, taki w płynie. Co się stało? Zapach był jakiejś lipnej jakości i wylało się nieco z niego płynu. Jak chciałem to wytrzeć po ściągnięciu zapachu to mi właśnie ta powłoka się starła. Dramat, jakby zwykły zapaszek dziurę wypalił...
grabek1290
Początkujący
 
Posty: 53
Prawo jazdy: 01 10 2004
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16V 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

12 Maj 2015, 07:37

Chciałbym jeszcze dodać Panowie, że:
a) ten stukot w silniku - ja się na tym nie znam - a Diler powiedział, że to bardziej zasysanie niż stukot i że to naprawi
=> czego to symptom, może to być coś poważnego?
b) jeśli chodzi o poduszki to powiedział, że to jakiś napinacz i że już go zamówił => może to być coś poważnego?

PS. jak sprawdzić dach oraz płyny i napinacze w dachu (i inne ważne rzeczy - nie znam się na tym więc nie wiem co jeszcze jest ważnego) - tak by być pewnym, że wszystko w nim jest ok?

Co się może psuć w dachu?
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna

12 Maj 2015, 07:46

chcesz znać wszystkie odpowiedzi,to zaloguj się na forum megane
http://megane.com.pl/
tam na pewno dowiesz się więcej
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ

12 Maj 2015, 07:58

Też tam piszę, ale u Was dostaję najwięcej odpowiedzi i jeszcze na cabrio-club.pl i klubrenault.pl za co z góry dziękuję Wam i im.
:piwo:
mateuszek007
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Chcę Renault Megane II CC
Silnik: 2.0 lub 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna