Rewolucja w fotoradarach

Rewolucja w fotoradarach

19 Cze 2008, 14:06

Urzędnicy zamiast policjantów, krótszy czas załatwiania formalności, brak punktów karnych - to najważniejsze zmiany, jakie mają zajść w związku z działaniem na naszych drogach fotoradarów.

żródło: Motofakty

Pozdro :wink:
Per aspera ad astra
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 629
Rejestracja: 22 Lut 2007, 19:31
Miejscowość: Pruszków

Re: Rewolucja w fotoradarach

19 Cze 2008, 16:13

też ogladałem te "motofakty" warto dodać że powiedzieli tam jeszcze iż rzeczywiście pkt. karnych ze zdjęć zrobionych przez fotoradary nie będzie natomiast ceny za mandaty mają być "dużo większe"...
więc jeśli za przekroczenie prędkosći o 51km/h do tej pory dostawało się miedzy 400-500zł i 10pkt. a na przykład teraz dostanie się "tylko" sam kwit bez punktów np. do zapłaty ok. 800-1000zł to nie wiem czy dla tych którzy nie mają na koncie zadnych pkt. karnych będzie fajnie...napewno Ci którzy maja większą ilość na konciec wyjdą na tym lepiej.
Pzdr
Pekińczyk
Początkujący
 
Posty: 158
Rejestracja: 27 Lip 2007, 12:04

Re: Rewolucja w fotoradarach

05 Lip 2008, 19:29

Jak ktoś lubi szybką jazde to musi być go stać na to :) a jak nie stać kogoś to bedzie jeździł przepisowo ...
EdEk
Początkujący
 
Posty: 85
Rejestracja: 09 Maj 2007, 00:23
Miejscowość: Wałcz

Re: Rewolucja w fotoradarach

08 Lip 2008, 08:34

EdEk napisał(a):Jak ktoś lubi szybką jazde to musi być go stać na to :) a jak nie stać kogoś to bedzie jeździł przepisowo ...


Ja bym w takim przypadku zakupił CB :P
Requiem for a Dream.
Piter
Stały forumowicz
 
Posty: 2946
Zdjęcia: 239
Rejestracja: 04 Lip 2007, 23:40
Miejscowość: Kłodzko
Prawo jazdy od: 15 03 2007
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Rewolucja w fotoradarach

10 Lip 2008, 11:40

Z tymi fotoradarami to dobry pomysł,tylko żeby one jeszcze działały...W woj. śląskim 95 % fotoradarów to tylko same słupki.W mojej okolicy jest 6 fotoradarów i wszystkie 6 sztuk to same słupki i puste skrzynki.Przez okres ponad 2 lat jak stoją żaden nie był uzbrojony ani razu.A straszenie kierowców pustymi skrzynkami odeszło do lamusa,ponieważ prawie każdy kierowca umie poznać,czy fotoradar jest uzbrojony czy jest tylko pusta skrzynka.Ci co nie umieją rozpoznać,czy fotoradar jest aktywny czy nie,to zwalniają.A ci co wiedzą,to jadą jak im pasuje.
No i jeszcze dochodzi miejsce,gdzie jest postawiony ten fotoradar.Tutaj ci,co wymyślili miejsca,nie wysilili się za bardzo.Można wnioskować,że było to tak,że dostali przydział na 6 słupków i jeden siedząc przed rozłożoną mapą,z zamkniętymi oczami upuszczał ołówek i tam gdzie ten ołówek spadł na mapę,to tam postawili fotoradar.Przykład - fotoradar stoi przy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu.Przed tą sygnalizacją,w odległości około 400 metrów jest jeszcze jedna sygnalizacja świetlna.Więc po co ten fotoradar tam stoi?Nie wiem,jaki samochód da radę rozpędzić się do prędkości pomad 70 km/h na odcinku 400 metrów...A już pominę fakt,że na tych światłach od rana do wieczora jest non stop korek...I jest to wjazd na dwupasmówkę.A nieco dalej,na dwupasmówce,gdzie jest ograniczenie do 70 km/h(droga leci przez teren zabudowany) jest przejście dla pieszych i przed tym przejsciem fotoradaru nie ma.Nawet na postrach.No ale po co...Lepiej taki fotoradar postawić tam,gdzie są non stop korki,niż tam,gdzie pieszy na pasach musi stać pół dnia,żeby przejść na drugą stronę ulicy,bo mimo ograniczenia do 70,jeżdżą tam po 130,bo droga prosta...No ale jakby przed tym przejściem postawili fotoradar,to mieli by więcej roboty...Inny przykład - połączenie DK 86 i S1.Jadąc DK86 od strony Katowic,około 1 km przed połączeniem z drogą S1 stoi dumnie maszt z fotoradarem.Ciekawe tylko po co?Oczywiście wcześniej,przed fotoradarem jest ograniczenie do 80 km/h.Ci,co nie wiedzą,że skrzynka cały czas stoi pusta,zwalniają i zaraz po minięciu fotoradaru przyśpieszają i przez to skrzyżowanie jadą już ponad 110.Bo jaki problem z 80 do 110 przyspieszyć na odcinku kilometra.No ale po co ktoś ma pomyśleć,żeby ten fotoradar postawić bliżej skrzyżowania...Za dużo roboty z tym myśleniem.I jeszcze jeden przykład - Droga S1 i skrzyżowanie z DK44.Na S1 oczywiście ograniczenie do 70 km/h.Zjazd z S1 na DK44 jest na zakręcie.S1 w tym miejscu ma po dwa pasy w jednym kierunku.No i oczywiście stoi masz z fotoradarem.Tylko,że stoi on już za skrzyżowaniem...No ale po co go postawić przed skrzyżowaniem,żeby było wolniej i bezpieczniej....
Troszkę się rozpisałem,ale chciałem opisac,z jakim sensem są stawiane te fotoradary.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Rewolucja w fotoradarach

22 Lip 2008, 12:58

Droga Kielce - Kraków 12 fotoradarów z czego działają trzy niedawno postawione.
Rumpel
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Rejestracja: 19 Lip 2008, 22:18
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie daj się przekręcić Nie daj się przekręcić
    Czy wiesz o tym, że kupując samochód sprowadzany z zagranicy, możesz żądać od sprzedawcy certyfikatu z ostatniej kontroli pojazdu wykonanej w kraju pochodzenia samochodu z informacją o jego przebiegu.
    Nowe VW Transportery T6 dla Policji Nowe VW Transportery T6 dla Policji
    Volkswagen Samochody Użytkowe, na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego, na początku grudnia dostarczył Policji flotę 100 Transporterów T6 z silnikiem ...

  • Rewolucja w fotoradarach

    22 Lip 2008, 15:39

    Ja jeszcze dodam,że w necie jest stronka z miejscami,gdzie są fotoradary.I jest wyszczególnione,w której skrzynce jest fotoradar,która skrzynka jest pusta i zaspawana(nie ma możliwości włozenia do niej fotoradaru) i które skrzynki są otwierane i moga być w nich fotoradary.Powiem tylko,że tych zaspawanych jest więcej niż tych,które można otworzyć i włozyć do środka fotoradar.I jest więcej tych otwieranych niż tych,gdzie te fotoradary są.Stronki z oczywistych względów nie podaję... :)
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13686
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Rewolucja w fotoradarach

    24 Lip 2008, 08:13

    Wcześniej już była inna poważna zmiana w przepisach dotyczących fotoradarów. Chodziło o to, że za każdym razem, gdy fotoradar zmienia miejsce, tj. przenoszą go powinien być od nowa legalizowany. Gdy wyszło to na jaw nasi urzędnicy (w trosce o nasze bezpieczeństwo, a nie ich portfele) zmienili przepisy i fotoradar po przeniesieniu nie musi już mieć legalizacji. Gdyby przepisy nie zostały zmienione... no to z kasy państwa ubyło by sporo pieniędzy - trafiły by one z powrotem do naszych portfeli.
    polakko
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 08 Lip 2008, 11:48
    Miejscowość: Warszawa
     
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód