Rodzinny samochód na LPG

07 Sty 2012, 19:29

witam .mieszkam w niemczech i mam 2 dzieci i chcem kupic rodziny samochod do 15000 euro ale zeby byl dobry do zagazowania.Do tej pory jerzdze od 6 lat carisma z gazem i zrobilem juz ponad 200.000 km.Niestety dzieci rosna i coraz ciasniej.Poracie cos PROSZE.
DZIEKI. :D
chojny1976
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 08 1994
Auto: mitsubishi

09 Sty 2012, 10:00

carisma wcale mała nie jest więc jedynie czekaja cie duzo większe auta :) jak u CIebie stoją volvo np 850 czy s70 ??

fiat marea weekend ?

bmw seri 5 ? e34

opel omega ??
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

09 Sty 2012, 10:06

x50sr
chyba napisałeś te propozycje do 15000 zł a kolega ma do wydania 15000 euro (~65000 zł)

może Citroen C4 Piacasso? spore rabaty teraz na niego dają, a ceny się zaczynają od 55k w Polsce za rocznik 2011 ;)
np. wersja Seduction z rabatem 22tys. zł
http://www.samar.pl/__/8/8.c/333845/Cit ... PV-5d.html
nie wiem czy Citroen zakłada gaz niestety...

inna propozycja to Skoda Octavia Combi 1,6 z fabrycznym LPG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Sty 2012, 11:35

witam.Co do franzuza to nie mam przekonaia kolega ma pegota 607 i tylko klopoty.Nie wiem jak teras te nowe silniki FSI i TSI od VWsie spisuja z gazem albo nowe mondeo.
stare silniki nie mialy tego problemu co teras te nowe.
jedynie co tylko Japonce robia w miare dobre silniki do gazu.Juz 2 miechy szukam auta i nie wiem co wybrac,w koncu to troche kapuchy.
chojny1976
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 08 1994
Auto: mitsubishi

09 Sty 2012, 15:01

FSI da się przerobić na gaz ale i tak będzie zużywać benzynę w pewnych ilościach z tego powodu, że wtryskiwacz umieszczony jest w komorze spalania i musi wstrzykiwać paliwo (wg producenta Pb98!) w celu schłodzenia więc nie ma to sensu tym bardziej, że instalacje do tych silników są bardzo drogie
sprawa z TSI ma się podobnie z tym, że są one jeszcze bardziej wrażliwe na paliwo

C4 jest bardzo udanym modelem więc nie ma co się kierować streotypem odnośnie francuskich aut

Mozna jeszcze wyrwać Lancera 1,8/140KM z LPG
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Sty 2012, 15:10

Hej:)

A ja coraz bardziej przekonuję się do zakupu skody Octavii w gazie. Wyglądem może nie powala, bo nie ma francuskiego polotu, ale przecież ważniejsze jest to, co wewnątrz. A jak mawia moja babcia: "blacha pogięta, ale silnik zdrowy...":) I jest jeszcze coś - na skodzie potem sie tak nie straci, jak przy zakupie przykładowego francuza czy włocha.
Szczerze polecam zajrzeć osobom szukającym nowej skodzianki do salonu skody w Olsztynie - proponują tam fajne rozwiązania i ekstra upusty.
Ja już sobie przyrezerwowałam :)

Pozdrowionka
alutka82
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 08 2003
Auto: Skoda fabia, 1,2 TSI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault
    Renault otrzymało 5 nagród w trakcie ceremonii otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie w ramach tegorocznej edycji konkursu AUTOMOTIVE BRAND CONTEST. Wyróżnione zostały stylizacje nadwozia modeli Clio, ...

09 Sty 2012, 22:06

dobra panowie :):) przepraszam myslałem ze mowa o 1500 euro :) wubaczcie i podejscie profi należy wziąść na ekonomie :) i dam przykład :):)
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

09 Sty 2012, 22:17

dobra panowie :):) przepraszam myslałem ze mowa o 1500 euro :) wubaczcie i podejscie profi należy wziąść na ekonomie :) i dam przykład :):)

dylematem jest niestety różnica w cenie a różnica w spalaniu nowych jednostek napędowych...

no bo jesli przebycie w przypadku octavi tsi około 150 tysięcy km kosztować ma 60 tyś zł według producenta za te kwote przejedziemy 158 tysięcy w mieście ale w praktyce średnie spalanie miejskie + czasem trasy dało mi przy eksploatacji głownie miejskiej z bardzo małym dodatkiem trasy wynik w przyblizeniu 60 tysiecy zł przy silniku 1.2 TSI 105 koni

to przebycie 150 tysięcy kilometrów octavia z silnikiem 1.6 mpi będzie kosztować około 54 tysięcy

w przypadku kia ceed 1,6 przejazd około 150 tyś km wyjdzie 71,550zł kia ma 25 koni więcej od fabi to aż 25% jakby nie patrzeć no ale w każdym razie w typ wypadku widać różnice pomiędzy kosztami jazdy na lpg w skodzie , czyli 54 tyś a kosztami jazdy kia ceed bez lpg 71 tyś czyli widać jaka mamy różnice około 26% na plus dla skody

co innego w przypadku ocatvi z silnikiem diesla , tym najmniejszym , wtedy koszt przejechania w tym samym cyklu 150 tysięcy kilometrów wynosi 46 tysięcy złotych , czyli patrząc po cenie samego paliwa wnioskujemy ze jazda dieslem jest jeszcze bardziej ekonomiczna niż jazda z samochodem na LPG bo od ceed'a 1.6 jazda jest tańsza o ponad 35% , a pomiędzy dieslem a lpg jest wynik na niekorzysc lpg wynoszący około 10% bo jest to ponad 7 tysięcy a TDI spali nam mniej paliwa o równowartość około 8 tysięcy złotych... DIESEL NADAL GÓRĄ - ALE POLECAM SPRAWDZIĆ RÓZNICE W CENIE ZAKUPU OBU POJAZDÓW I ICH EKSPLOATACJE

co oznacza że po 150 tysiącach zwruci nam się instalacja lpg ?

jak to policzyłem wyszły mi po częsci brednie ... ale była kiedyś słynna dość sprawa z nowym civic http://www.motofakty.pl/artykul/diesel_czy_benzyna.html

w civicu zakup diesla 2,2 na tle benzyny 1.8 zwróci się dopiero po przejecahniu 325 tysięcy kilometrów

pamiętajmy że ceny paliw się zmieniły i atrakcyjność diesla spadła...

problem w tym że nowe silniki benzynowe zwłaszcza turbo doładowane palą bardzo mało , ze względu na pojemnosc , jak np wspomniany przezemnie wcześniej 1.2 TSI

a starsze silniki benzynowe palą znacznie więcej , sprawa druga to fakt że kiedyś diesel opłacał się bardzo bo np tdi volkswagena palił 5l w trasie i wtedy zaczoł się szał na nowsze diesle , dodatkowo cena ropy wynosiła 2-3 złote a benzyny znacznie więcej

wcześniej stosunek ceny był podobny , ale diesle były słabe a spalanie w np mercedesie e124 300d wcale nie było dużo niższe niż w benzynie , podobnie bmw 325 tds a 328 benzyna , spalanie na podobnym poziomie więc jedynie różnica w cenie paliwa była ważna i żywotnosc silnika ...

z tym że nowe silniki benzynowe oferują spalanie 20-30% większe niż w przpadku diesla o podobnej pojemnosci , czyli np zamiast 6litrów palą 8 a ostatnio zamiast stosować je o podobnej pojemnosci , silniki benzynowe stosuje się znacznie mniejsze od diesla w połączeniu z eko systemami + bezpośrednim wtryskiem itd powoduje spalanie wręcz niemal identyczne co silniki diesla , cena ropy również nie zadowala a autogaz ma niepewną przyszłość

silników TSI , FSI , GDI obecnie się nie gazuje , aczkolwiek są juz firmy testujące z powodzeniem takie instalacje można jeszcze rozważyć montaż instalacji gazowej dającej jedynie jakiś procent lpg podczas jazdy tak jak stosuje się to w samochodach cięzarowych z silnikami diesla


autogaz wybija się ponad PB dopiero w chwili gdy albo duzo jezdzimy albo montujemy go we własnym zakresie w wybranym przez nas warsztacie , usługa najczęsciej jest 50% tańsza , a sami wybieramy silnik w jakim będziemy go montować czyli np przykładową honde civic 1.4 która już od zawsze samego PB spala bardzo mało a LPG spali niewiele więcej,,,

a w chwili gdy porównujemy średnią benzynówke z lpg konstrukcyjnie przypominająca jednostki z lat 80 - 90 do nowoczesnej ekonomicznej jednostki doładowanej o pojemnosci znacznie mniejszej to niestety oszczędność jest prawie żadna

wybierając octavie LPG 1.6 czy ocatvie bez lpg 1.6 sam wybrałbym z punktu ekonomicznego te pierwszą ,,, ale na tle nowszej jednostki ,,, długo bym się zastanawiał


Najprosciej widac róznice gdy spojzymy na to inaczej , czyli zamiast płacic więcej tylko dlatego ze auto ma LPG zamiast mniej za auto z lpg zmienmy punkt odniesienia , lepiej jest kupic tansze auto z lpg czyli zamiast diesla to LPG , wtedy moze być jakas alternatywa , ale płacic więcej po to aby pałcic mniej , to oznacza że nasz plan moze byc dłuższy niz nam się wydaje ... jezdząc na lpg szczegolnie w miescie nadal jezdzimy na PB bo odpalanie i grzanie silnika , w lecie wszystko jest ok , instalacje najczesciej ( poza tymi z ASO) maja minimalna temp ustawiana na 30 stopni , w zimie nagrzanie pojazdu może trwać , jesli odcinki są krutkie a my jestesmy osobą prywatna która do pracy ma 10-15 kilometrów okaze się ze nasze auto pali więcej benzyny na ssaniu na takiej trasie niż lpg ,,,



moja wypowiedz wiąże się również z tym tematem ,


poprostu taniej wyjdzie kupic małego diesla i go dalej eksploatować niż auto z starszej generacji silnikiem i LPG

ale nie mowa raczej o Polsce , wiec moze kolega powie jak w jego miejscu pobytu wyglada sprawa z cenami paliw i ubezpieczeń... i czy napewno musi być PB+LPG oraz jaki dystans rocznie pokonuje i kiedy ma zamiar znów zmienić auto , potem podacie jakies ewentualne modele i wersje silnikowe i poprostu policzymy ile dana przyjemnosc i nieprzyjemnosc kosztuje
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

09 Sty 2012, 22:20

aż mi sie nie chce tego czytać :D odpadam z tematu :lol:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Sty 2012, 11:44

A wiec tak tu kosztuje benzyna jak na dzisiaj 1.61 a lpg 0.69 a disel 1.58.Ja pokonuje z rodzina okolo 30 tys km rocznie w tym 70% to autostrady. Dzis robilem jazde z lancerem
[link do mobile.de wygasł]
chojny1976
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 08 1994
Auto: mitsubishi

10 Sty 2012, 11:51

[link do AutoScout24 wygasł]

Ta strona morze bedzie dzialac.Wiec wrarzenie bylo dobre ale tez jest pewne ALE
Bagarznik ma tylko 400l i ponad 100km/hjest on dziwnie glosny to znaczy slychac jakby tlumik byl pusty taki metaliczny dzwiek.Kobieta powiedziala ze morzemy kupic sobie box na dach.
Tak to OK w srodku wystarczajaco miejsca,dzieciom tez sie podoba. :D
chojny1976
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 08 1994
Auto: mitsubishi

10 Sty 2012, 12:04

u nas w PL przełożenie na Twoje ceny wonosi jakby LPG kosztowało w Twojej walucie dokładnie 0,99 przy tej samej cenie benzyny czyli 1.61

dlatego zapewne sam rozumiesz ze u nas montaż instalacji LPG jest dość wątpliwy pod względem ekonomi na tle nowoczesnych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim ,,,

bo raczej gdybys płacił 1 euro za litr LPG to wahałbyś się bardzo

ale wracając do tematu

dobrze znosi gaz BMW 520i 170 koni , mało tego spala niewiele i myśle że za 15k euro stać cię na takie bmw ale za te pieniądze możesz równie dobrze kupić jakąs młodą octavie 1.6 mpi z lpg lub nawet kupić ja w salonie , zależy co lubisz ,,,

najprosciej jakbys powiedział jakie auta CI się podobają

lancer ma bardzo nowoczesny silnik i to po czesci atut , silnik patentu chryslera&hyundai'a


a bmw :) spala w trasie srednio 9-11l co przy 170 koniach i budzie bmw 5 jest dobrym wyjsciem , co prawda spalanie podałem w lpg , a ludzie np na autocentrum potrafia pisać że spala im 7.5l w trasie przy ekonomicznej jezdzie i nie pali im wiecej gazu jak benzyny , ale to są generalnie stwierdzenia działające wbrew prawą fizyki ,,, i nie ma co się oszukiwać , najdrozsze w użytkowaniu pojazdu na dłuższą mete jest paliwo ...

ale zapewne wolisz dopłacic 1euro na 100 km do bmw gdzie przy 120 będzie Ci się wydawało że jedziesz lancerem 50 no i większe auto i generalnie klasa inna , bo lancera możemy porównywać do bmw e90
Ostatnio edytowany przez x50sr, 10 Sty 2012, 12:17, edytowano w sumie 1 raz
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

10 Sty 2012, 12:13

Oktawia ma 102 koniki mi sie wydaje ze to za malo jak na rodzine z bagarzem ,moja carisma ma 116 i akurat starcza w automacie .Musi miec conajmniej okolo 130 do 170 konikow no i zona muwi ze tez automat .
chojny1976
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 08 1994
Auto: mitsubishi

10 Sty 2012, 12:23

a co sądzisz o bmw ? np e90 w dieslu ? koszt przebycia nim 100 km to około 10,3 euro na tle wersji z lpg w której przebycie 100 km wyjdzie cię max 7.6 euro

czyli że diesla możemy sobie darować ...

z tym że skoro 70% Twoich tras to autostrada to pomiędzy 140 a 170 konnym silnikiem nie będzie ogromnej różnycy w spalaniu , co innego w zakorkowanym miescie


co do ocatvi z silnikiem 1,4 o mocy 122 koni i raczej powala lancera pod względem osiągów no ale była by bez lpg , więc to mało rozsądne przy takim przbiciu cenowym


zanim odrzucisz bmw proszę Cię przejedz się nim , uważam że warto ,,, szczególnie serią 5 e60

polecam jeszcze 523i bo jakby nie było 520i z lpg musi byc wersja 2,2 EFI bo do 2,0 lpg nie założysz bagaznik 520l


wiec rozsądniej wygląda bmw e90 z silnikiem
2.0 czyli 320i z wtryskiem efi teretycznie spala 7,4litra w trasie , w praktyce z lpg pewnie w 9-10 się zmiesci , przyspieszenie ponizej 9 sekund a bagażnik ma 460 litrów
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

10 Sty 2012, 18:14

Dzieki wam za porade 8) .Polukam czy jakies BMW jest w okolicy
chojny1976
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 18 08 1994
Auto: mitsubishi