Rover 75 2.0v6 wielki problem...

Rover 75 2.0v6 wielki problem...

24 Sty 2014, 13:45

Witam wszystkich zarejestrowalem sie dzis na tym forum poniewaz potrzebuje szybkiej pomocy...mianowicie wczoraj jezdzilem caly dzien bez zadnego problemu wszystko bylo w pelni sprawne a juz dzis gdy wyszedlem rano o 5 by jechac do pracy auto mi nie odpalilo...tzn jak wloze kluczyk do stacyjki i przekrecam to niema zadnej reakcji kontrolki nie swieca rozrusznik nie kreci nie cyka totalnie nic ale za to swiatla dzialaja klakson i radio...nigdy nie spotkalem sie z takim przypadkiem i jestem w kropce...co mam z tym zrobic??? jak do tego sie zabrac dodam ze bezpieczniki sprawdzalem i nie wyglada zaden na uszkodzony...Prosze Was o szybka pomoc
Rover75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 Sty 2014, 13:33
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.0v6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Rover 75 2.0v6 wielki problem...

24 Sty 2014, 15:35

Kontrolki gasną przy przekręcaniu na 3 pozycję dobrze rozumiem??? I nie ma żadnego cyknięcia wtedy??? Weź woltomierz i sprawdź napięcie aku na zapłonie, a potem sprawdź napięcie w momencie gdy ktoś przekręci na 3 pozycję. Albo spróbuj go po prostu odpalić z kabli to wykluczymy rozładowany aku... Jak wykluczymy aku to przyczyny poszukamy w kostce stacyjki, potem polecimy dalej po obwodzie aż do rozrusznika.

Sprawdź też czy samochód odpala na pych!!!

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Rover 75 2.0v6 wielki problem...

25 Sty 2014, 16:47

Pierwsze co trzeba zrobić, to sprawdzić, czy świecą światła postojowe. Jeżeli tak, to trzeba by się stacyjce przyjrzeć. Jeżeli nie i jest całkiem ciemno, to trzeba najpierw sprawdzić napięcie akumulatora. Nie powinno być mniejsze niż 12,3 - 12,5V. następnie proponuję zdjąć klemy z akumulatora, przetrzeć je drobnym papierem ściernym ( od wewnątrz oczywiście ) plus to samo zrobić z bolcami na aku. Jak nie pomoże to trzeba zainteresować się przewodem z aku do masy, a dokładniej miejscem, gdzie ten czarny kabel jest przykręcony do karoserii - odkręcić, wyczyścić i przykręcić.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13686
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Rover 75 2.0v6 wielki problem...

25 Sty 2014, 18:16

MotoAlbercik napisał(a):Jak nie pomoże to trzeba zainteresować się przewodem z aku do masy, a dokładniej miejscem, gdzie ten czarny kabel jest przykręcony do karoserii - odkręcić, wyczyścić i przykręcić.


Zapomniałem o sprawdzeniu masy. Oczywiście też.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
Prawo jazdy od: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

Re: Rover 75 2.0v6 wielki problem...

26 Sty 2014, 00:26

wlasnie w tym problem ze w ogole jak wkladam kluczyk do stacyjki to jest brak jakiej kolwiek reakcji i wcale kontrolki sie nie swieca nawet brak najmniejszego mrugniecia a radio swiatla w samochodzie klakson awaryjne i postojowe dzialaja normalnie...dzis sprawdzalem aku ale tez mozna wykluczyc bo jest w pelni ok...a w ktorym miejscu mam szukac masy przykreconej do karoserji??tak mniej wiecej bo tez jestem zielony w tych sprawach..a jutro tzn juz dzis rano bym sobie to takze sprawdzil...z gory wielkie dzieki za pomoc :)
Rover75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 Sty 2014, 13:33
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.0v6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Rover 75 2.0v6 wielki problem...

26 Sty 2014, 00:33

no wlasnie mi ta kostka chodzi po glowie bo nawet odczowam takie inne uczucie przy przekrecaniu kluczyka niz normalnie...no i ta masa mnie tez interesuje....a do tej kostki jak sie dostac chyba tylko odkrecajac ten plastik pod kierownica?? dzieki za pomoc
Rover75
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 24 Sty 2014, 13:33
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.0v6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze Jesień i niespodziewane leśne zwierzęta na drodze
    Teraz, kiedy zmierzch zapada dużo szybciej, a dodatkowo pogoda potrafi być mglista i deszczowa, łatwo można nie zauważyć zwierzęcia wybiegającego na jezdnię. Większość dzików, saren i innych leśnych zwierząt ginie ...

  • Re: Rover 75 2.0v6 wielki problem...

    26 Sty 2014, 22:53

    Rover75 napisał(a):wlasnie w tym problem ze w ogole jak wkladam kluczyk do stacyjki to jest brak jakiej kolwiek reakcji i wcale kontrolki sie nie swieca nawet brak najmniejszego mrugniecia a radio swiatla w samochodzie klakson awaryjne i postojowe dzialaja normalnie...dzis sprawdzalem aku ale tez mozna wykluczyc bo jest w pelni ok...


    Albo masa, albo kostka, albo sprawa elektryczna -> plusowy (czerwony kabel) idący do kostki jest w jakiś sposób uszkodzony :yes:.

    Masę najłatwiej zlokalizujesz idąc z minusowej klemy aku po kablu.

    Kostkę stacyjki zobaczysz jak ściągniesz plastik pod kierownicą. Po drugiej stronie "dziurki na kluczyk" będą dochodzić 4 całkiem grube kable do metalowej obudowy, idąc za nimi po ok. 15 cm trafisz na kostkę stacyjki.

    Do tej kostki dochodzi czerwony kabel (dochodzi z dwóch stron, od stacyjki i tak jakby od strony silnika). Może być uszkodzony czerwony idący od strony silnika. Tzw. główny plusowy.

    Ale sam tego nie sprawdzisz raczej :no:. Proponuje oddać maszynę w rączki porządnego i uczciwego fachowca, dając mu sugestię na kostkę stacyjki, plusowy kabel do stacyjki i masę.

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 27 Mar 2013, 00:45
    Prawo jazdy od: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    Re: Rover 75 2.0v6 wielki problem...

    26 Sty 2014, 23:12

    Vermin napisał(a):Albo masa(...)

    To akurat bym odrzucił:
    Rover75 napisał(a):...a radio swiatla w samochodzie klakson awaryjne i postojowe dzialaja normalnie...

    Po tym można wnioskować, ze masa jest ok.
    Rover75 napisał(a):]wlasnie w tym problem ze w ogole jak wkladam kluczyk do stacyjki to jest brak jakiej kolwiek reakcji i wcale kontrolki sie nie swieca nawet brak najmniejszego mrugniecia

    I tu skłaniałbym się do wspominanej kostki stacyjki - to po jej przekręceniu zaświecają się kontrolki, bo to ona powoduje "przepuszczenie" napięcia na podzespoły, które powodują zaświecanie się kontrolek. I to jej bym się przyjrzał. Jak pisał kolega Vermin - powinien do kostki stacyjki dochodzić gruby, czerwony kabelek - zasilanie stacyjki z akumulatora ( ewentualnie z przekaźnika, ale o tym za chwilę ). Trzeba na tym kabelku zmierzyć napięcie, czy jest równe napięciu akumulatora. Ewentualnie można ten czerwony kabelek połączyć w kostce ( odpiętej od stacyjki ) z pozostałymi kabelkami - powinny zaświecić się wtedy kontrolki, albo zakręci rozrusznik - jeden z pozostałych trzech przewodów to przewód na rozrusznik.
    Nie wiem, czy w tym aucie jest przekaźnik zapłonu - wówczas jakby był uszkodzony, to kontrolki też się nie zaświecą, bo stacyjka steruje cewką tego przekaźnika, a napięcie z aku na stacyjkę leci przez styki robocze tego przekaźnika.
    Oprócz tego w niektórych samochodach jest też bezpiecznik na przewodzie między aku a stacyjką. Uszkodzony spowoduje te same objawy.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13686
    Zdjęcia: 1110
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • DSCN5829
      Miasteczko Master Truck o zachodzie słońca
      Chevrolet Master Eagle 1933, tył
      Volkswagen Golf III, srebrny, dziewczny, 5
      Renault Megane R.S. 275 Trophy, przód