Rozrusznik nie wyłącza się - opel omega, diesel,automat

rozrusznik nie wyłącza się - opel omega, diesel,automat

24 Sty 2016, 16:01

Witam!
Jestem posiadaczem Opla Omegi kombi, 2,5 TD (automat, diesel).
Problem z autem mam nastepujący : po cofnięciu kluczyka, rozrusznik nie przestaje chodzić. Wyłącza się dopiero po odłączeniu klemy na akumulatorze.
Przy dokładaniu klemy do akumulatora, raz się załącza, raz nie. Wymieniona została kostka stacyjki, rozrusznik był sprawdzony przy dokładaniu tylko do akumulatora i normalnie działa. Jakieś pomysły co to może być ? zwarcie? coś z rozrusznikiem?
Proszę o pomoc
hubert88
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Sty 2016, 15:50
Prawo jazdy od: 09 03 2009
Auto: Opel Omega
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

Re: rozrusznik nie wyłącza się - opel omega, diesel,automat

24 Sty 2016, 16:27

Dodam, że samochód nie odpala.
hubert88
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 24 Sty 2016, 15:50
Prawo jazdy od: 09 03 2009
Auto: Opel Omega
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

Re: rozrusznik nie wyłącza się - opel omega, diesel,automat

25 Sty 2016, 09:00

Są tylko dwie mozliwości, żeby rozrusznik cały czas pracował - albo zwarte styki stacyjki, albo zwarty elektromagnes rozrusznika. Nie wiem, o jaką kostkę stacyjki ci chodzi - czy złącze ( wtyk i gniazdo ) czy kostka ze stykami stacyjki. Ja piszę o samej stacyjce, czyli o jej stykach. A jeżeli chodzi o rozrusznik, to zwarcie może być na elektromagnesie, który włącza rozrusznik - wtedy napięcie prosto z aku przez styki elektromagnesu leci na rozrusznik. Nie wiem, czy sprawdzałeś rozrusznik z elektromagnesem czy tylko sam rozrusznik. Ale jak sprawdzałeś całość, to musiałeś elektromagnes zasterować. I jeżeli wtedy działa normalnie, to wina będzie w stacyjce - trzeba przemierzyć jej styki na złaczce, czy czasem nie są cały czas zwarte.
Oprócz tego, nie wiem, czy jest w tym układzie przekaxnik ( w niektórych samochodqach jest ). Wówczas mogą to być sklejone styki tego przekaźnika. Przekaźnik ten też można sprawdzić ( przemierzyć ).
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13771
Zdjęcia: 1110
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: rozrusznik nie wyłącza się - opel omega, diesel,automat

26 Sty 2016, 13:27

Rzeczywiście jeżeli sprawdzony został rozrusznik i kostka stacyjki to należy zweryfikować instalację elektryczną pod kątem przekaźnika rozrusznika.
Uszkodzony przekaźnik będzie powodował w.w. problem.
AutoConrad
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 248
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI przekroczyło 1000 nowych rejestracji w 2016 roku w Polsce MINI przekroczyło 1000 nowych rejestracji w 2016 roku w Polsce
    We wrześniu MINI przekroczyło 1000 nowych rejestracji w 2016 roku w Polsce. Był to jednocześnie jeden z najlepszych miesięcy dla marki w tym roku. Wzrost w stosunku do sierpnia świadczy o wysokim, a przede wszystkim stabilnym ...
    Kia GT4 Stinger: 315 KM w koreańskim coupe Kia GT4 Stinger: 315 KM w koreańskim coupe
    Kia zaprezentowała koncepcyjne coupe o nazwie GT4 Stinger na salonie w Detroit. Pod maską Kia GT4 Stinger znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, generujący moc 315 KM. Napęd jest przenoszony ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • meble ,artystyczne,młodzieżowe, skórzane,restauracyjne, biurowe, specjalne, retro,moto-art
      Noble M600 5
      Freestyle Motocross, akrobacje w powietrzu, 12
      Chevrolet Van G20