Rozsądny wybór (10-13tyś)

Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

20 Paź 2016, 14:43

qwerty7 napisał(a):Golfa odrzuciłem głównie ze względów wizualnych. A3 zwłaszcza polift dużo bardziej mi się podoba.

Co do reszty Twojego postu to należy stwierdzić, że w moim przypadku powinienem odrzucić A3/A4/Leona/Toledo z 1.8T i szukać wyłącznie 1.8? bo w przeciwnym razie zarówno spalanie jak i ewentualne naprawy wyniosą dużo więcej?


To trochę źle robisz że odrzucasz Golfa, no chyba że a3 to tylko polift.
Ale pamiętaj że to nie będą auta z salonu, szukasz stanu a nie ładne/brzydkie, gusta jakieś są ale jak na siłę zaczniesz szukać A3 1,8T polift to kupisz od Mirka ze Szwajcarii trupa.

1,8T jest fajne jak planujesz coś modzić, kombinować z mocą, inaczej wg mnie troszkę chyba nie ma co, zwykłe 1,8 dużo gorzej nie pojedzie a jest mniej kłopotliwe i tańsze w utrzymaniu.
Spalanie małe raczej nie będzie nawet przy 1,8 bo to nie Fiat CC 900 ;) ale...nie ma dwumasu, turbosprężarki i myślę że ciut łatwiej znaleźć niezajechanego 1,8 niż wersje z turbo.
Tylko znowuż A3 vs A4 to różnica, A3 to zawieszenie mc pherson, belka z tyłu a Audi A4 masz wielo-wahacz, dużo droższy, więc albo kupujesz auto segment D albo kompakt.
Audi A3/Golf IV/Leon to segment C, Toledo to akurat sedan od Leona ale wciąż ten sam Segment, natomiast Passat, Audi A4 itd..to segment D, wyższy, droższy itd...
Łokoj
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Rejestracja: 29 Sie 2016, 21:25
Prawo jazdy od: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2,0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

20 Paź 2016, 14:44

diddy79 napisał(a):Pytanie tylko gdzie w tym wszystkim żelazko i gdzie astra i gdzie perzo 307 i gdzie c4.
Acha prawie wszystkie na F. i mimo że i Fanio i Fobrze to i tak do Fupy

Astra jest
Żelazko to jest do prasowania. Nie wiem - żona mi prasuje.
C4/307 to Francuzy a samochodów na eF się nie kupuje:P
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 182
Rejestracja: 08 Lip 2016, 14:53
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: C5X7

Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

20 Paź 2016, 20:03

Szkoda ze nie kupujesz bo nawet nie zobaczysz ile tracisz. I to jest właśnie problem Mariusza. Nigdy nie widział nigdy nie siedział i nigdy nie kupi ale to on podejmuje dobre motoryzacyjne wybory :)
diddy79
Początkujący
 
Posty: 165
Rejestracja: 23 Lut 2015, 13:48
Prawo jazdy od: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo 159 SW
Silnik: 2,4 JTDM 200KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

24 Paź 2016, 16:51

VW Bora - jest sens zainteresować się tym modelem? W jednym temacie widziałem, że ktoś wrzucał jakiś zadbany egzemplarz Bory i kilka osób było za, a takie jak poniżej w czerni całkiem fajnie się prezentuje.

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-bor ... yzeRf.html

Drugie pytanie czy warto się interesowac Oplem Vectrą C? Słyszałem, że jeden silnik mają "pancerny", bodajże 1.8. Jak z resztą? Takie jak poniżej znalazłem od handlarza.

https://www.olx.pl/oferta/opel-vectra-1 ... d8676f5aed

Ogólnie fajnie by było dorwać jakiegoś Focusa MK2, ale albo same 1.6 albo mało ich w ogóle.
qwerty7
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 09 Paź 2016, 11:11
Auto: xxx

Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

24 Paź 2016, 17:33

qwerty7 napisał(a):Drugie pytanie czy warto się interesowac Oplem Vectrą C? Słyszałem, że jeden silnik mają "pancerny", bodajże 1.8. Jak z resztą? Takie jak poniżej znalazłem od handlarza.


Nie takie pancerne skoro mają wadę fabryczną w postaci szybko zużywajacych się pierścieni tłokowych przez co silniki te biorą sporo oleju.
Z Vectrą C tak jak z każdym innym autem trzeba uważać żeby nie wpakować się na mine, w tym wypadku wzmożona czujność wskazana na stan zawieszenia i szwankującą elektronikę.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2688
Zdjęcia: 124
Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
Auto: Opel Vectra C 1.8

Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

24 Paź 2016, 22:45

qwerty7 napisał(a):VW Bora - jest sens zainteresować się tym modelem? W jednym temacie widziałem, że ktoś wrzucał jakiś zadbany egzemplarz Bory i kilka osób było za, a takie jak poniżej w czerni całkiem fajnie się prezentuje.

Technologicznie Bora to to samo co Golf 4 tylko w innym opakowaniu.Ceny podzespołów,części itp. masz za półdarmo.
Mój poradnik na temat konserwacji podwozia
konserwacja-podwozia-w-samochodzie-poradnik-velcapone-vt95713.htm
velcapone
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Zdjęcia: 73
Rejestracja: 01 Cze 2016, 20:32
Miejscowość: Kraśnik
Auto: SEAT
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa EkoJazda Zimowa EkoJazda
    Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych, niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu ...
    Jak podjeżdżać na wzniesienia i bezpiecznie z nich zjeżdżać? Jak podjeżdżać na wzniesienia i bezpiecznie z nich zjeżdżać?
    Poruszanie się po ulicach miast przypomina często wyprawę w trudno dostępny teren. Wysokie krawężniki, koleiny, dziury na drodze mogą być wyzwaniem nawet dla doświadczonych offroadowców. Zauważyli to producenci samochodów ...

  • Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    24 Paź 2016, 22:55

    Technologicznie Bora to to samo co Golf 4

    Właśnie jak na mój gust Golf 4 mi się średnio podoba, ale Bora już robi lepsze wrażenie. Może się za nimi porozglądam, rozumiem, że tak jak w przypadku innych VAGów najbardziej opłacalne jest 1.8?

    I co sądzicie o egzemplarzu, który wrzuciłem wyżej? Raczej handlarz z nieco januszowym przebiegiem no i 1.6 101KM, świeżo sprowadzony z Niemiec, ale nie powiem prezentuje się ładnie.

    Aby kupić rozsądną Borę to w jakich granicach cenowych i jaki ew. rocznik? Widziałem nawet za kilka tyś, za 7,5-8 już nawet zadbane egzemplarze w innych województwach.
    qwerty7
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 09 Paź 2016, 11:11
    Auto: xxx

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 09:55

    Do Bory z benzyniaków to tylko 1.6, 1.8t, 2.0.Był jeszcze zwykł 1.8 tylko , że on występował chyba z napędem 4x4 i ciężko znaleźć taki egzemplarz.
    Ten,który wrzuciłeś odrzuciłbym bo od handlarza,a w dodatku powrót na kołach niemożliwy bo ma tablice nieważne.Silnik 1.6 szału nie robi,swoje spali, do spokojnej jazdy wystarczający.
    Mój poradnik na temat konserwacji podwozia
    konserwacja-podwozia-w-samochodzie-poradnik-velcapone-vt95713.htm
    velcapone
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 121
    Zdjęcia: 73
    Rejestracja: 01 Cze 2016, 20:32
    Miejscowość: Kraśnik
    Auto: SEAT
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 10:08

    1.6 będzie jeździł, demonem nie jest. Ojciec ma Golfa 4 właśnie z tym silnikiem i jedyne co denerwuje, to bardzo słaby dół, trzeba mu wstawić żeby ruszyć i nie trzymać niskich obrotów. Nie wiem czy nie lepiej poszukać 1.8 / 2.0, spalą troszkę więcej, ale komfort znacznie lepszy.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 687
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 12:23

    Uważaj na Borę, bo potem ciężko sprzedać, większość woli Golfa czy np Audi A3.
    A co do silników 1,6 słaby najlepszy 1,8 bo z kolei 2.0 - chodzą słuchy że lubi sobie wciągnąć nieco oleju, a poza tym samo 1,8 będzie już fajnie jeździć, 1,8t jest dla tych co chcą modzić :)
    Łokoj
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 121
    Rejestracja: 29 Sie 2016, 21:25
    Prawo jazdy od: 17 10 2005
    Przebieg/rok: 27tys. km
    Auto: Audi A3 8P
    Silnik: 2,0 tfsi
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 13:35

    1.6 też trochę oleju lubi wypić...
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 687
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 14:57

    Problem w tym, że Bora w 1.8 jest praktycznie nie do znalezienia. Najwięcej jest 1.6, 2.0 i 1.8T. Z tego co czytam to Bora trochę pali, fajnie by było znaleźć coś w LPG. Tylko czy wtedy lepiej celować w 1.6 czy 2.0? 1.8T będzie droższe od 2.0 w ewentualnych naprawach biorąc pod uwagę turbinę i inne elementy?
    qwerty7
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 09 Paź 2016, 11:11
    Auto: xxx

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 15:35

    qwerty7 napisał(a):1.8T będzie droższe od 2.0 w ewentualnych naprawach biorąc pod uwagę turbinę i inne elementy?

    Tak będzie droższe, będzie 2x więcej elementów do popsucia, będzie większe spalanie a biorąc pod uwagę że kupujesz auto stare to w opcji 1,8t przy skromnym budżecie nie będzie rozsądnym wyborem.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 3977
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 18:14

    Ok. Dzięki za odpowiedź. W takim razie ogólnie z silnika 1.8T rezygnuję.

    Bora w 1.6/2.0 pali jakoś więcej niż jej odpowiedniki w tej cenie z silnikami o takiej samej wartości? Poczytałem trochę o spalaniu i niektórym wychodzi dość spore np. jak na silnik 1.6. Dlatego zastanawiam się czy jeśli brać to auto pod uwagę to tylko i wyłącznie z LPG, i wtedy 1.6 czy 2.0? bo znalezienie 1.8 będzie graniczyło z cudem podejrzewam.
    qwerty7
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 09 Paź 2016, 11:11
    Auto: xxx

    Re: Rozsądny wybór (10-13tyś)

    25 Paź 2016, 18:31

    Ogólnie 1.6 100 KM we VAG moim zdaniem pali więcej, niż potrzebuje. Niby jakieś osiągi ma, ale... Ojciec ma Golfa 4 z tym silnikiem, ja niedawno kupiłem Megane z 1.6 110 KM, niby różnica mała, ale Megane odstawia go jak chce, ciągnie od niskich obrotów i pali znacznie, znacznie mniej. Wagowo są zbliżone z tego co wiem. Zawsze kiepsko mi się jego Golfem jeździło, żeby ruszyć trzeba mu dać trochę obrotów, bo się zadławi, itp itd.

    Jeśli zakładasz gaz, to śmiało bierz 2.0, mocy jakoś dużo więcej nie ma, ale będzie przyjemniejszy w jeździe.
    galakty
    Zaawansowany
     
    Posty: 687
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006