Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

19 Wrz 2016, 21:47

Witam,
rozglądając się za samochodem z przedziału 12-18 tysięcy z rynku wtórnego zastanawiam się, pomijając marki, jaki silnik okaże się najbardziej trwały, niezawodny oraz najbardziej oszczędny w utrzymaniu oraz przystosowany do gazu. Rozważałem takie silniki doładowane jak 1.8 T jednak gdy zobaczyłem, że na wymianę turbo i koła dwumasowego trzeba szykować około 2 tysięcy to trochę się przeraziłem. Nie wiadomo przecież jak było auto dbane przez poprzedniego właściciela a jeżeli chcąc kupić samochód na najbliższe 8 lat to myslę, że wymiana byłaby nieuchronna. Dlatego zastanawiam się czy lepszą opcją nie będzie jakiś wolnossący benzyniak ?
flini
Początkujący
 
Posty: 51
Rejestracja: 08 Sie 2016, 14:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

19 Wrz 2016, 22:32

W wolnossącyh też jest dwumas.
Generalnie to trudne pytanie, trochę jak masło vs margaryna.
Na pewno wśród tych nieuturbionych jest większy wybór, bo w Twoim budżecie obok 1.8t jest 2.0t Opla/Saaba, Renault o tej samej pojemności, Volvo 2.4/2.5t i to by było w sumie na tyle (wymieniam silniki godne polecenia, nie wynalazki typu TSI).
Musisz sobie odpowiedzieć czego oczekujesz od samochodu
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8026
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

19 Wrz 2016, 22:41

Wiesz, masło zawsze będzie lepsze od margaryny :D
Odpowiem raczej czego od silnika, bo o nich mowa. Dynamiki (<10s.), bezawaryjności (ew. w miare tanich napraw, tj. biorąc np. kredyt na mieszkanie nie byłoby mnie stać, żeby na naprawę turbo z dwumasą zabulić 2k) oraz predyspozycji do gazu :) Sam samochód to moim zdaniem kwestia gustu, blach i wykończenia.
flini
Początkujący
 
Posty: 51
Rejestracja: 08 Sie 2016, 14:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

19 Wrz 2016, 23:21

2 tys nie starczy na regeneracje turbo i zakup sprzęgła z dwumasa + wymiana do 1,8T, poza tym turbo i sprzęgło to nie wszystko, prześledź temat drogich przepływomierzy Boscha, katalizatorów, zaworów DV, pomp paliwa to będą wiekowe auta bo samo 1,8T najmłodsze to 2008 rok audi a4 b7, a Twój budżet to taki na A3/Leona 1,8t 14 letnie. Niestety 1,8T pomimo ogólnie dobrych opinii teraz już jest raczej opcją taką sobie, bo to są często wyjeżdżone mocno egzemplarze, pomimo że za 18k znajdziesz fajne auto ale nie licz na super tip-top egzemplarz salonowy. Jak Cię nie stac to moze coś innego słabszego?
Łokoj
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Rejestracja: 29 Sie 2016, 21:25
Prawo jazdy od: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Audi A3 8P
Silnik: 2,0 tfsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

Re: Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

19 Wrz 2016, 23:25

Ale jakbys nie widzial ja pytam wlasnie o jakis silnik, ktory spelnia wymagania podane w poscie wczesniej ;) 1.8T bylo podane dla przykladu.
flini
Początkujący
 
Posty: 51
Rejestracja: 08 Sie 2016, 14:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

19 Wrz 2016, 23:36

Zwykłe turbo (bez VTG) zregenerujesz/kupisz po regeneracji za 800zł, z VTG 1100-1200, także przy ogólnym utrzymaniu auta to żaden wydatek, zwłaszcza czyniony raz na kilka lat. Nie zmienia to jednak faktu, że w aucie bez turbo ten wydatek nie występuje :D
Moja rada jest taka - przejedź się dwoma takimi samymi autami o zbliżonej mocy, z tym, ze jeden w turbie, drugi bez. W te sposób będziesz mógł określić, czy suszarka jest Ci niezbędna, czy jednak wystarczy Ci prostsza wersja :ok:
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 8026
Zdjęcia: 10
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia 54 Rajd Barbórka w drugi weekend grudnia
    Rajd Barbórka odbędzie się w tym roku w drugi weekend miesiąca. Rywalizacja na odcinkach specjalnych oraz trasie Kryterium Asów na Karowej będzie toczyła się w sobotę, 10 grudnia. 54. edycja kultowej imprezy ...
    35 lat legendy - Toyota Celica 35 lat legendy - Toyota Celica
    Toyota Celica zadebiutowała w latach 70. i od razu stała się benchmarkiem dla sportowych samochodów. Przez 35 lat na rynku pojawiło się 7 generacji modelu, które biły rekordy sprzedaży. Sportowa Toyota stała ...

  • Re: Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

    20 Wrz 2016, 05:03

    Auto to nie tylko silnik i w ciągu tych 8 lat, które zamierzasz jeździć tą używką raczej napewno będziesz musiał wymienić sprzęgło, wyremontować skrzynię biegów, kilka razy zajrzeć do zawieszenia, zregenerować przekładnię, na bieżąco usuwać zarysowania i obcierki z karoserii, kupić dwa komplety opon, co roku opłacać OC (ostatnio bardzo podrożały i ten trend będzie się utrzymywać) - wszystkie te pozycje to często koszt grubo powyżej 1 tys. zł, a przecież to tylko część wydatków, bo w każdym aucie może zepsuć się dosłownie wszystko. Przy Twoim budżecie i możliwościach finansowych skupiłbym się na taniej używce z silnikiem wolnossącym o pojemności 1.6 - takie auto jedzie bardzo średnio, ale po co narażać się na stresy w stylu "za co naprawię samochód". Jak wydatek 2 tys. zł na naprawę nie będzie już dla Ciebie problemem to rozejrzysz się za czymś szybszym.
    łysy30
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1937
    Rejestracja: 09 Lut 2014, 08:20
    Prawo jazdy od: 12 09 2001
    Auto: Honda Civic VIII
    Silnik: 1.8 i-vtec 140KM
    Paliwo: Benzyna

    Re: Rynek wtórny: silnik wolnossący czy doładowany ?

    20 Wrz 2016, 08:45

    Osobiście jako użytkownik 1.8T stwierdzam, ze lepiej mi się jeździło N/A powyzej 2.0.
    Tutaj trzeba sporo nawachlować się biegami zeby auto od dołu jechało.
    Trzeba tez pilnować oleju bo sporo pije wcześniej tego nie miałem np w japońcach.
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2467
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy od: 27 02 2003
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: VW Passat
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006