Saab 93 II vs Skoda Superb I

Saab 93 II vs Skoda Superb I

23 Lis 2016, 10:41

Cześć wszystkim.
Szukam samochodu do 20 tysięcy złotych. Chciałbym skupić się na dwóch autach które najbardziej przykuły moją uwagę a chodzi o Saaba 93 II i Skode Superb I.
Oba auta wizualnie podobają mi się tak samo. Rocznie robię około 30 tysięcy kilometrów. Chciałbym wybrać auto które będzie mniej awaryjne, bardziej komfortowe i które lepiej się prowadzi. O silnikach skody tak na dobrą sprawe nie wiem nic, za to słyszałem bardzo dobre opinie o silnikach Saaba 1.9 120km diesel i silnikach benzynowych. Jest mi to bez różnicy czy to będzie diesel czy benzyna po prostu chciałbym najmniej awaryjny silnik. Możecie mi doradzić które auto co do moich wymagań będzie lepsze?
patrykzach
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 23 Lis 2016, 10:30
Auto: żadne

Re: Saab 93 II vs Skoda Superb I

23 Lis 2016, 11:30

to są dwa bardzo odmienne auta. Bardzo odmienne. Skoda to jest przedłużony passat b5 i dzięki ma bardzo dużo miejsca i tanie części zamienne oraz niezły na tamte czasy silnik 1,9 tdi. Niestety należy do samochodów bardzo poszukiwanych więc większość dobrych egzemplarzy miała już właściciela dla którego koszty eksploatacji są sprawą nadrzędną i w związku z tym oszczędzał na wszystkim bo przecież legendarna jakość vw to przetrzyma. W większości przetrzymała, ale nie bez szwanku.
Saab jest samochodem niszowym. Typowy poszukiwacz okazji nawet nie bierze jego zakupu pod uwagę. Ma to swoje zalety - raczej nie miało właściciela skody o którym napisałem wyżej, ale i wady - niektóre części mogą być trudno dostępne a przez to mogą być drogie. Oczywiście czysto eksploatacyjnie to prosty samochód oparty na silniku fiata (piszę o dieslu) i mechanice opla vectry C. Niestety jeżeli piszemy o częściach nietypowych które nie zostały zdjęte z półek fiata czy opla może być znacznie gorzej. Zatem za skodą przemawia: popularność, tani serwis, prosta znana powszechnie mechanika, ogromna ilość przestrzeni z tyłu i jednocześnie raczej słaba jakość, bardzo toporny i prymitywny dizajn wnętrza, wyesploatowanie egzemplarzy dostępnych na rynku. Saab z kolei to szeroko pojęty prestiż, tanie podstawowe części i eksploatacja, dużo dostępnych egzemplarzy w dobrym stanie technicznym i postrzeganie pojazdu jako drogiego i z charakterem, ale niestety drogie części nietypowe, możliwe problemy z zamiennikami oraz usterkami nietypowymi, problematyczna odsprzedaż no i jakość wykonania która niekiedy nie przystoi tej klasie pojazdów.
diddy79
Początkujący
 
Posty: 157
Rejestracja: 23 Lut 2015, 13:48
Prawo jazdy od: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Alfa Romeo 159 SW
Silnik: 2,4 JTDM 200KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić
    Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006