Samochód a spadek wartości e36

31 Paź 2015, 16:43

Planuje zakup bmw e36 cabrio, auto podobno podchodzi już pod kultowe może jeszcze spać na wartosci czy cena juz będzie raczej się urzymywac ?
Draters
Początkujący
 
Posty: 190
Prawo jazdy: 10 05 2010
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: honda civic
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

31 Paź 2015, 17:11

e36 jest nie produkowana od 15 lat . Jeszcze traci na wartości , ale za kilka lat będziesz mógł na niej nieźle zarobić zwłaszcza , że to cabrio .
Paweł83
Początkujący
 
Posty: 80

01 Lis 2015, 09:17

Niemcy już poszukują starszych BMW w PL.
Longhorn
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 358
Zdjęcia: 518
Miejscowość: pdk
Auto: Toyota Corolla E12 FL
Silnik: 1.4 VVT-i 97KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2006

01 Lis 2015, 09:53

Paweł83 napisał(a): Jeszcze traci na wartości , ale za kilka lat będziesz mógł na niej nieźle zarobić

Zaktualizuj dane :mrgreen:
e36 od jakiegoś czasu zaczyna zyskiwać na wartości, zwłaszcza wersje z większymi silnikami choć obstawiam, że niebawem nawet zadbane 1.6 będzie już w cenie.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Lis 2015, 11:26

tylko czekać aż BMW M3 e36, które w tej chwili jest najtańsze ze wszystkich typoszeregów wystrzeli jak e30 parę lat temu (teraz po 100tys. najbiedniej chodzą) - najlepszy czas na kupno tego auta :ok:

btw:
Jednak silnik 2Jz Toyoty/Lexusa ma większy potencjał skoro wylądował w tym e36 :mrgreen:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lis 2015, 12:06

dzida napisał(a):tylko czekać aż BMW M3 e36, które w tej chwili jest najtańsze ze wszystkich typoszeregów wystrzeli jak e30 parę lat temu (teraz po 100tys. najbiedniej chodzą) - najlepszy czas na kupno tego auta :ok:

Na cenę auta w przyszłości składa się wiele czynników więc sądzę że e36 nie przebije e30.
Miałem okazję uczestniczyć w odbudowie i sprzedaży kilku wynalazków no i niestety ich wyjątkowość nie przekłada się na cenę szczególnie w PL.

dzida napisał(a):Jednak silnik 2Jz Toyoty/Lexusa ma większy potencjał skoro wylądował w tym e36 :mrgreen:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 77bdf9b349


Co do linka to fajne auto chociaż opis skąpy no i cena wysoka. Więc jeżeli jest profi robota w ujęciu całościowym czyli głowa moturu, ecu, napęd to ok. ale jeżeli włożona jest sama turbina to wieje lipą.

A sam silnik to:
1) wytrzymałość bloku seryjnego ponad 1kw!!!
2) seryjny silnik jako całość bez kucia wytrzymuje na spokojnie parametry około 600km/700Nm
4) w wersji USA/EU nawet do 450km-500km nie trzeba dokładać wałków trzeba mocniej dmuchać :D
5) no i ciekawostka wersja ge bez vvti czyli znana ze starego lexa ma dokładnie takie same parametry wytrzymałościowe jak 2jz-gte (turbo supra 4) tylko w ramach tuningu wymienia się w końcowej fazie modów tłoki i uszczelkę po głowicą od wersji gte.
6) no i następna ciekawostka to wytrzymałość seryjnego napędu Lexa oblicza się na około 800NM mówię o dyferku, półośkach... natomiast skrzynka automatyczna o wiele mniej no ale nie może być ze wszystkim różowo :mrgreen: .

To jest stara szkoła tojki chociaż silnik 2jz-gte lex GS MK2 na rynek JP był montowany do 2004r. w konfiguracji hard core :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10313
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe