Samochód do 15 tys solidne i bezawaryjne

10 Lut 2015, 12:54

golf000 napisał(a):tak tak wszystko sie zgadza ;D chodzi mi o to ,że diesel jest praktycznie bezobsługowy, pilnujesz rozrządu i jedziesz

Nowa diesle mają dużo więcej bolączek od benzyny
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

10 Lut 2015, 18:08

golf000 napisał(a):chodzi mi o to ,że diesel jest praktycznie bezobsługowy, pilnujesz rozrządu i jedziesz

dla Ciebie czas chyba się zatrzymał w latach 90tych :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lut 2015, 18:38

Powyższe określenie tyczy się chyba diesli Mercedesa z połowy lat 90. Ale auta z tymi silnikami mają dziś od 500 000 do ponad 1 mln km przebiegu.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lut 2015, 19:36

Identycznie jakbym słyszał mojego tate: diesel ma świetny odgłos,jest konkretny nie psuje się i jest najbardziej oszczędny nawet w mieście.
To nic,że czasem trzeba naprawić głowice że o dwumasie nie wspomne...
I co z tego,że jazda na lpg wychodzi nawet w dużej benzynie taniej od diesla skoro i tak diesel jest najbardziej ekonomiczny i oszczędny.
Ja na Twoim miejscu zainteresowałbym się BMW E34 z benzyniakiem jeśli byś się już do nich przekonał a jeśli nie to może jakaś omega b fl w dieslu?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

10 Lut 2015, 19:43

mateo199214 napisał(a):I co z tego,że jazda na lpg wychodzi nawet w dużej benzynie taniej od diesla skoro i tak diesel jest najbardziej ekonomiczny i oszczędny.

ludzie nie mają pojęcia co to znaczy ekonomiczny, a ja jako zawodowy audytor energetyczny w różnych dziedzinach wiem co to znaczy i jak ludzie są ślepi na to :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lut 2015, 20:27

mateo199214 napisał(a):To nic,że czasem trzeba naprawić głowice że o dwumasie nie wspomne...
I co z tego,że jazda na lpg wychodzi nawet w dużej benzynie taniej od diesla skoro i tak diesel jest najbardziej ekonomiczny i oszczędny.


właśnie czasem, czasem to trzeba wymienić cały silnik zarówno w benzynie jak i dieslu, jak sie szanuje tak sie ma. Dwumas fakt jest to kosztowna sprawa, ale wiekszych wad ten silnik nie ma. Dwumas nowy kosztuje cos ok 4 tys, ale w razie czego jest to podobna inwestycja jak instalacja gazowa w benzynie. Pozatym wolałbym co roku zmieniać dwumas używany za 1000 zł niż raz dać za nowy 4k. I nie mozna powiedzieć ,że silnik w124 był super a w audi a6 c4 to złom, bo to jest nieprawda, to jeden z lepszych napedów z lat 90-tych
golf000
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lamborghini Miura P400 Roadster
    Miura Roadster to kolejny rarytas w świecie sportowych kabrioletów. Włosi nigdy nie wprowadzili do produkcji wariantu cabrio swojej ikony – uznawanej przez niektórych za pierwszy supersamochód w ...

10 Lut 2015, 20:53

Serio, zakładać używaną dwumasę i płacić jeszcze za to 1000zł?

Oczywiście, że 2.5 TDI w Audi A6 C4 był bardzo dobrym silnikiem. Ale dziś auta z tym silnikiem mają wysokie przebiegi i ktoś kto dbał o ten samochód nie odda go w niskiej cenie. A za 15 tysięcy kupisz bardzo dobre autko z silnikiem benzynowym, z niższym przebiegiem, z lepszymi osiągami, a jak założysz LPG to mniej wydasz na paliwo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lut 2015, 21:31

i tu dużo i tu dużo, ale płacić ponad 4 tys za dwumas do auta z połowy lat 90 to też cos nie tak, gdzie za 2x tyle można kupić auto z górnego przedziału cenowego tego modelu. Nie oszczędzam na samochodzie , ale trzeba się tez kierowac zdrowym rozsadkiem. Z robota to są 3 minimalne pensje w Polsce. Niektórzy nie mają poprostu wyboru miedzy nowym ,a używanym
golf000
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

10 Lut 2015, 21:34

golf000 napisał(a):ale trzeba się tez kierowac zdrowym rozsadkiem

dlatego zrozum, że dziadowanie używkami-dwumasy to nie zdrowy rozsądek i lepiej wybrać benzyniaka, który jest tańszy w serwisie i ekonomiczniejszy po zsumowaniu kosztów
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lut 2015, 21:38

I znów temat schodzi na to, że mimo udzielanych (dobrych) rad autor wie lepiej :o
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14071
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Lut 2015, 21:45

bo Polacy w większości to ***** sterotypiarze nie mający pojęcia jak jest :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lut 2015, 21:47

golf000 napisał(a):właśnie czasem, czasem to trzeba wymienić cały silnik zarówno w benzynie jak i dieslu, jak sie szanuje tak sie ma. Dwumas fakt jest to kosztowna sprawa, ale wiekszych wad ten silnik nie ma. Dwumas nowy kosztuje cos ok 4 tys, ale w razie czego jest to podobna inwestycja jak instalacja gazowa w benzynie. Pozatym wolałbym co roku zmieniać dwumas używany za 1000 zł niż raz dać za nowy 4k.


Ale chyba to jest forma żartu :?: :!: jak tak to masz u mnie pione :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10322
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lut 2015, 21:51

Czuję sie jak na forum fanow benzyniaków :? czy nie znajdzie się choćby jeden wyznawca poczciwego TDI od niemca ? :)
golf000
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam

10 Lut 2015, 21:55

nie z takim dziadowaniem... bo to nie ma nic wspólnego z tym co napisałeś w tytule ;)
chyba, że się znajdzie drugi majster co używa diesla do jazdy 2km po bułki i zakłada używane dwumasy :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lut 2015, 22:10

nie no w z ta dwumasą to był zły przykład, chyba najgorszy jaki mogłem podać. Ale najeżdżanie na dizle i całkowite ich dyskwalifikowanie wydaje mi się niesprawiedliwe. Podam przykład miałem golfa 3 1.9 TD z 92 r
golf kręcił drugi raz licznik i miał juz z 50tys km, i pracował bardzo dobrze, dalej jezdzi. Stad tez miedzyinnymi mój sentyment do ropniakow
golf000
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam