Samochód do tuningu

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 14:43

Kumpel ma Lupo SDI i byłem naprawdę pod niesamowitym wrażeniem. Wszystko tam ma porobione na full. To daje naprawdę radę.



Więc teraz zasiadam przed komputerem i zaczynam dzwonić jak z częściami co i ile. O wynikach napiszę niedługo.
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 15:05

Też łyka BMW 2.0? :naughty:
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18193
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 15:34

LUPO to jeździ dziewczyna mojego kolegi, to tak jak kupić Seicento i robić tuning...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5033
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 18:28

A co w tym takiego złego w polce jest kilka siczent naprawdę szybkich przynajmniej ja wiem o dwóch z mocą około 250 km więc z tego to raczej bym się nie śmiał jak ktoś chce to ze wszystkiego da się coś zrobić. Kwestia motywacji samozaparcia i oczywiście pieniędzy.
KOLEŚ31
Początkujący
 
Posty: 60
Rejestracja: 06 Mar 2014, 21:32
Prawo jazdy od: 11 05 1999
Auto: honda civic ek3
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 21:28

Nawet jakby miały osiemset koni to i tak obsrać bym nie chciał.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5033
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 21:42

Wśród moich znajomych są dwa dłubane sejaki i obydwa nieżle sobie radzą,jeden jeżdzi na silniku z Lancii Y 1.2 a drugi ma dłubane 1.2 16V z Punto.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 32621
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: jest kilka ;)
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe? Jak dobierać i wymieniać wycieraczki samochodowe?
    Polecam fajny poradnik dotyczący doboru i wymiany wycieraczek. Załączam również filmik Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów wycieraczek, różniących się od siebie typem mocowań, długością piór, ...
    Pojazdy wojskowe MAN i STAR Pojazdy wojskowe MAN i STAR
    MAN Nutzfahrzeuge często przewija się w kontekście rozmów o pojazdach wojskowych. Powodem jest to, że od dawna samochody ciężarowe tej marki znajdują się w ofercie dla naszej armii, a niektóre modele są w eksploatacji. ...

  • Re: Samochód do tuningu

    07 Sie 2014, 22:09

    toreto1 napisał(a):A z coltem dobra zrobie mu silnik i całą mechanikę


    Ale zrozum że w colcie nie robisz silnika wszystko jedzie na serii no i poczytaj o głowicy mivec.

    toreto1 napisał(a):ale nie chce mieć małego autka z malutką maseczką. Wole samochód typu Nissan Silvia


    Ale długośc maski nic tu nie znaczy silvia to auto z 94r które ma broblemy z rdzą a pod względem bezpieczeństwa nie jest prymusem. Do tego nie posiada trakcji więc zimą współczuje.

    toreto1 napisał(a):Gdyby nie było inaczej to już bym kupił :
    VW lupo GTI

    Chłopie opanuj się... co tam chcesz tuningować obsra..ne 1,6 n/a pamiętające króla Świeczka...
    toreto1 napisał(a):Szybki widzisz te samochody mi się spodobały i chciałem usłyszeć wasze opinie na ten bo na pewno jakoś trochę lepiej się znacie od demnie w temacie samochodów do tuningu

    Tuning jest to całkowicie inny dział motoryzacji i nawet Ci co myślą że się znaja to i tak się nie znają.
    toreto1 napisał(a):Dobra jeśli chodzi o tego Mitsubishi Colt to co sądzicie o piątej generacji. I co jest lepsze Colt czy Lupo GTI ???

    A co chcesz tuningować przy lupo no i silnik lupo przy colcie jest delikatnie mówiąc śmieciem.
    toreto1 napisał(a):Kumpel ma Lupo SDI i byłem naprawdę pod niesamowitym wrażeniem. Wszystko tam ma porobione na full. To daje naprawdę radę.

    A co ze swistakiem juz nie daje rady??? :D
    Rozmawiamy o tuningu a nie o wywalaniu kasy w błoto.
    toreto1 napisał(a):Więc teraz zasiadam przed komputerem i zaczynam dzwonić jak z częściami co i ile. O wynikach napiszę niedługo.

    O jakie Ci części chodzi... Weź pod uwagę że to co usłyszysz w większości przpadków nadaje sie do podarcia 4erech literek szczególnie o przeróbkach takich kaszalotów jak sdi.
    KOLEŚ31 napisał(a):A co w tym takiego złego w polce jest kilka siczent naprawdę szybkich przynajmniej ja wiem o dwóch z mocą około 250 km więc z tego to raczej bym się nie śmiał jak ktoś chce to ze wszystkiego da się coś zrobić. Kwestia motywacji samozaparcia i oczywiście pieniędzy.

    Proszę Cię ... moc o niczym nie świadczy a biorąc pod uwagę że często sam wykres jest fikcją to nie pisz takich niuuusuff bo ktoś sobie zrobi kuku.

    Jako ciekawostke zapodam Ci temat że przy konstruowaniu foki RSa i nowego typeRaturbo nie było problemu z mocą i niutem tylko z zawiasem który przeniesie takie parametry motorowni na asfalt więc jak KOLES myślisz Mietek z Pcimia który wykręcił seja jest lepszy od konnstruktorów hondy czy może jego sej jest gównian...y???

    A więc wracając do tematu:

    Jeżeli chcesz tuningować nissana RWD to nie sylvie tylko s14a, jeżeli chcesz tuningować FWD to tylko silniki turbo padały różne propozycje.

    A jak chcesz fajnie pojeździć bez zbędnego pitolenia to kup sobie mocną betę w manualu i zapierniczaj... średnio nadają się do dłubania ale jakieś drobnostki przy dobrym stroicielu możesz podrobić na zasadzie żeby autko lepiej sie zbierało w pewnym zakresie obrotów ale nie licz na fajerwerki.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4044
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 09:11

    Sprawa wygląda właśnie tak że ten samochodzik ma mi służyć na wieczorne wypady dlatego zależało by mi na RWD. Do codziennej jazdy mam już Clio z wystarczającą mocą 110KM i pali malutko tam jest napęd FWD i trochę mnie to zniechęca żeby kupować taki samochód. Kto by nie mówił tylni napęd zawsze da większą frajdę. Poważnie się zastanawiam nad S14 i Colt seria V choć do złudzenia mi przypomina Honde civic. Co uważacie o Nissan s14 ?
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 10:43

    To trochę słabo Twój kolega ogarnia swoje auto albo ma skisłe to 320i, skoro clio 1.6 go obleciałeś. :lol:

    Jakiś lepszy tuning to dziesiątki tysięcy pln, do tego wojny z rudą w starych japońcach itd itd.

    Według mnie kup sobie E36 328i coupe i zrób tuning n/a, w tym silniku można sporo ugrać. Będzie najtaniej i najmniej problemów.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5033
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 12:16

    nie to nie była 320 tak to powiedziałem chyba teraz dowiedziałem się że to 318 podobna z wyglądu https://www.google.pl/search?q=BMW318&c ... B569%3B431


    i jak mówiłem tam jest podstawowy silnik nic tuningowany prócz bacioskiego tuningu wizualnego :D



    i co z tym nissanem s14.


    Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 14:24

    toreto1 napisał(a):i co z tym nissanem s14. Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.


    Coś wieczorkiem na spokojnie mogę Ci naskrobać tylko obawiam się że ja napiszę a Ty później powiesz że jednak biorę sejczento turbo gti :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4044
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 20:01

    szybki napisał(a):
    toreto1 napisał(a):i co z tym nissanem s14. Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.


    Coś wieczorkiem na spokojnie mogę Ci naskrobać tylko obawiam się że ja napiszę a Ty później powiesz że jednak biorę sejczento turbo gti :D



    Haha rozwaliłeś mnie hahah. Kurde powiem Ci że chyba jestem w stanie zaryzykować do nissana s14 bo w nim jest coś takiego że mówię "k*rwa to jest to !!"

    W sumie to już zajawka do nissana jest już od 1 tech :) Pamiętam jak taki koleś po napisaniu matury tak zajebiście się pożegnał. Pod szkołą spalił kapora i jak wleciał w zakręt na drifcie myślałem że popłaczę ze szczęścia xDD To było w sumie piękne u nas w samochodówce że nawet jak ktoś nie miał kasy to i tak próbował tuningować samochód :D I mój pierwszy samochód mercedes c200 gleba przyciema, bbs, prawie 170 KM i kompresor. I nie pisał bym nawet tego tematu gdyby nie fakt że pojechałem na wakacje do pracy a starszy brat pożyczył autko i mi go skasował... Nic z niego nie zostało ale za to cenie mercedesy bo nic się nie stało mojemu bratu prócz złamanego nosa i jego dziewczynie przeciętego ramienia....


    Myślałem nad mercedesem ale prawda jest taka że jest pięknie puki coś się nie zepsuje bo jak się coś popsuje to przeważnie za 3-4 koła.. A części tuningowe są do niego drogie żeby to miało sens bytu. Po za tym są bardzo ciężkie a sportowe wersje ultra lekkie nie są osiągalne na mój budżet xDD Ale też rozważam nad mercedesem bo prawie 6 lat sie nim bawiłem (dostałem go od mamy na 18 i byłem przy każdej jego usterce)
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 22:23

    toreto1 napisał(a):nissana s14 bo w nim jest coś takiego że mówię "k*rwa to jest to !!"


    To słowo na "k" ujeło mnie :mrgreen:

    Nissan s14 kupujesz i robisz starter wymieniasz płyny tylko pamiętaj wszystko naj olej motul/amsoil/millers 15/20w50/60.
    Wymień płyn hamulcowy koniecznie. Silnik sprawdzasz kompresję, sprawdzasz czy olej bierze, sprawdzasz wałki czy są ok. no i powinieneś sprawdzić wał bo często lubi popękać ale to sa koszty. Jedź na hamkę jak będzie trzymać w miarę serię to działaj dalej. Hamka najlepiej obciążeniowa.
    Zwróć uwagę na vtc czy stuka z rańca i szukaj mechaniora ogarniającego "Y"ki
    Sprzęgło wysyłasz do radzika i dajesz mu dodatkowo używany docisk. Z dwóch złoży jeden. Docisk kupny musi być na nity.

    Przed tuningami robisz zawias gwint z odpowiednim springiem np: hsd (mogę Ci dać namiary na tanio i dobrze), rozpórki tylko nie takie za 200zł...
    Hebel są rózne szkoły czylo od maximy a33 do skaja gts r33
    Szpera może być 1way
    Skrzynia wytrzyma do około 450-500Nm w razie awarii jest tani sposób na nią. Dyfer i półośki no limit.
    Stage1 około 300KM 320Nm
    Dolot, wydech koniecznie z DP, ICek najlepiej z nissensa na zamówienie, pompa paliwa walbro, regulator ciśnienia paliwa, EBC z solenoidą np greddy, bloł off, świniak...

    Wszystko musi być profi bo np: kiepski materiał ICka zdejmie Ci 50Nm co i tak jest bolączką sr-ów .
    Dalej szukasz strojeniowca tylko pamietaj nie rób tego na podstawie opowieści o dziwnych dokonaniach polskich tunningowców. Jak coś na PW dam Ci namiary na kolesia od SRów.

    Stage2 w sumie zrób satge1 i coś później się wymyśli.
    Do tego etapu musisz uzbroić głowę i to konkretnie, prawdopodobnie założyć inne turbo z innym kolektorem, ECU SA, przepływka z32, przemyśleć maf/map sensorki bo już nie pamiętam do ilu barów zapodawały...śrubki głowy arp..itp

    Zanim zaczniesz myśleć o stage2 po taniości możesz zapodać inny aktuator i turbinę od gti-ra/pulsara t28 ar86 bo seryjnie masz ar60.

    Stage3 głupota ale kujesz silniczek 12k w plecy a i tak nie przeniesiesz na asfalt.
    Stage4 mega głupota głowica VE moc około 600KM :ok:

    No i myśl od razu o chłodzeniu oliwy silnika, innej chłodnicy, wiekszej misce olejowej i misce dyfra...

    P.S.
    Dam Ci namiary na strojeniowca ale dopiero jak coś złożysz... do tego człowieka opłaca się jechać nawet 1000km.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4044
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    19 Sie 2016, 14:17

    A o jaką generację i silnik Colta dokładnie chodzi? Bo mnie to zaciekawiło.
    impactQuake
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 12 Sie 2016, 20:26
    Auto: Nie mam

    Re: Samochód do tuningu

    19 Sie 2016, 18:03

    Colt VI (Z30) silnik 4g15 t
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4044
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili