Samochód do tuningu

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 14:43

Kumpel ma Lupo SDI i byłem naprawdę pod niesamowitym wrażeniem. Wszystko tam ma porobione na full. To daje naprawdę radę.



Więc teraz zasiadam przed komputerem i zaczynam dzwonić jak z częściami co i ile. O wynikach napiszę niedługo.
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 15:05

Też łyka BMW 2.0? :naughty:
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18194
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 15:34

LUPO to jeździ dziewczyna mojego kolegi, to tak jak kupić Seicento i robić tuning...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5033
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 18:28

A co w tym takiego złego w polce jest kilka siczent naprawdę szybkich przynajmniej ja wiem o dwóch z mocą około 250 km więc z tego to raczej bym się nie śmiał jak ktoś chce to ze wszystkiego da się coś zrobić. Kwestia motywacji samozaparcia i oczywiście pieniędzy.
KOLEŚ31
Początkujący
 
Posty: 60
Rejestracja: 06 Mar 2014, 21:32
Prawo jazdy od: 11 05 1999
Auto: honda civic ek3
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 21:28

Nawet jakby miały osiemset koni to i tak obsrać bym nie chciał.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5033
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Samochód do tuningu

07 Sie 2014, 21:42

Wśród moich znajomych są dwa dłubane sejaki i obydwa nieżle sobie radzą,jeden jeżdzi na silniku z Lancii Y 1.2 a drugi ma dłubane 1.2 16V z Punto.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 32869
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: jest kilka ;)
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Pajero Dakar Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...
    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia 10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...

  • Re: Samochód do tuningu

    07 Sie 2014, 22:09

    toreto1 napisał(a):A z coltem dobra zrobie mu silnik i całą mechanikę


    Ale zrozum że w colcie nie robisz silnika wszystko jedzie na serii no i poczytaj o głowicy mivec.

    toreto1 napisał(a):ale nie chce mieć małego autka z malutką maseczką. Wole samochód typu Nissan Silvia


    Ale długośc maski nic tu nie znaczy silvia to auto z 94r które ma broblemy z rdzą a pod względem bezpieczeństwa nie jest prymusem. Do tego nie posiada trakcji więc zimą współczuje.

    toreto1 napisał(a):Gdyby nie było inaczej to już bym kupił :
    VW lupo GTI

    Chłopie opanuj się... co tam chcesz tuningować obsra..ne 1,6 n/a pamiętające króla Świeczka...
    toreto1 napisał(a):Szybki widzisz te samochody mi się spodobały i chciałem usłyszeć wasze opinie na ten bo na pewno jakoś trochę lepiej się znacie od demnie w temacie samochodów do tuningu

    Tuning jest to całkowicie inny dział motoryzacji i nawet Ci co myślą że się znaja to i tak się nie znają.
    toreto1 napisał(a):Dobra jeśli chodzi o tego Mitsubishi Colt to co sądzicie o piątej generacji. I co jest lepsze Colt czy Lupo GTI ???

    A co chcesz tuningować przy lupo no i silnik lupo przy colcie jest delikatnie mówiąc śmieciem.
    toreto1 napisał(a):Kumpel ma Lupo SDI i byłem naprawdę pod niesamowitym wrażeniem. Wszystko tam ma porobione na full. To daje naprawdę radę.

    A co ze swistakiem juz nie daje rady??? :D
    Rozmawiamy o tuningu a nie o wywalaniu kasy w błoto.
    toreto1 napisał(a):Więc teraz zasiadam przed komputerem i zaczynam dzwonić jak z częściami co i ile. O wynikach napiszę niedługo.

    O jakie Ci części chodzi... Weź pod uwagę że to co usłyszysz w większości przpadków nadaje sie do podarcia 4erech literek szczególnie o przeróbkach takich kaszalotów jak sdi.
    KOLEŚ31 napisał(a):A co w tym takiego złego w polce jest kilka siczent naprawdę szybkich przynajmniej ja wiem o dwóch z mocą około 250 km więc z tego to raczej bym się nie śmiał jak ktoś chce to ze wszystkiego da się coś zrobić. Kwestia motywacji samozaparcia i oczywiście pieniędzy.

    Proszę Cię ... moc o niczym nie świadczy a biorąc pod uwagę że często sam wykres jest fikcją to nie pisz takich niuuusuff bo ktoś sobie zrobi kuku.

    Jako ciekawostke zapodam Ci temat że przy konstruowaniu foki RSa i nowego typeRaturbo nie było problemu z mocą i niutem tylko z zawiasem który przeniesie takie parametry motorowni na asfalt więc jak KOLES myślisz Mietek z Pcimia który wykręcił seja jest lepszy od konnstruktorów hondy czy może jego sej jest gównian...y???

    A więc wracając do tematu:

    Jeżeli chcesz tuningować nissana RWD to nie sylvie tylko s14a, jeżeli chcesz tuningować FWD to tylko silniki turbo padały różne propozycje.

    A jak chcesz fajnie pojeździć bez zbędnego pitolenia to kup sobie mocną betę w manualu i zapierniczaj... średnio nadają się do dłubania ale jakieś drobnostki przy dobrym stroicielu możesz podrobić na zasadzie żeby autko lepiej sie zbierało w pewnym zakresie obrotów ale nie licz na fajerwerki.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4147
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 09:11

    Sprawa wygląda właśnie tak że ten samochodzik ma mi służyć na wieczorne wypady dlatego zależało by mi na RWD. Do codziennej jazdy mam już Clio z wystarczającą mocą 110KM i pali malutko tam jest napęd FWD i trochę mnie to zniechęca żeby kupować taki samochód. Kto by nie mówił tylni napęd zawsze da większą frajdę. Poważnie się zastanawiam nad S14 i Colt seria V choć do złudzenia mi przypomina Honde civic. Co uważacie o Nissan s14 ?
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 10:43

    To trochę słabo Twój kolega ogarnia swoje auto albo ma skisłe to 320i, skoro clio 1.6 go obleciałeś. :lol:

    Jakiś lepszy tuning to dziesiątki tysięcy pln, do tego wojny z rudą w starych japońcach itd itd.

    Według mnie kup sobie E36 328i coupe i zrób tuning n/a, w tym silniku można sporo ugrać. Będzie najtaniej i najmniej problemów.
    Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5033
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 12:16

    nie to nie była 320 tak to powiedziałem chyba teraz dowiedziałem się że to 318 podobna z wyglądu https://www.google.pl/search?q=BMW318&c ... B569%3B431


    i jak mówiłem tam jest podstawowy silnik nic tuningowany prócz bacioskiego tuningu wizualnego :D



    i co z tym nissanem s14.


    Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 14:24

    toreto1 napisał(a):i co z tym nissanem s14. Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.


    Coś wieczorkiem na spokojnie mogę Ci naskrobać tylko obawiam się że ja napiszę a Ty później powiesz że jednak biorę sejczento turbo gti :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4147
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 20:01

    szybki napisał(a):
    toreto1 napisał(a):i co z tym nissanem s14. Jeszcze raz podam 20 tyś na samochód 15 tyś na tuning.


    Coś wieczorkiem na spokojnie mogę Ci naskrobać tylko obawiam się że ja napiszę a Ty później powiesz że jednak biorę sejczento turbo gti :D



    Haha rozwaliłeś mnie hahah. Kurde powiem Ci że chyba jestem w stanie zaryzykować do nissana s14 bo w nim jest coś takiego że mówię "k*rwa to jest to !!"

    W sumie to już zajawka do nissana jest już od 1 tech :) Pamiętam jak taki koleś po napisaniu matury tak zajebiście się pożegnał. Pod szkołą spalił kapora i jak wleciał w zakręt na drifcie myślałem że popłaczę ze szczęścia xDD To było w sumie piękne u nas w samochodówce że nawet jak ktoś nie miał kasy to i tak próbował tuningować samochód :D I mój pierwszy samochód mercedes c200 gleba przyciema, bbs, prawie 170 KM i kompresor. I nie pisał bym nawet tego tematu gdyby nie fakt że pojechałem na wakacje do pracy a starszy brat pożyczył autko i mi go skasował... Nic z niego nie zostało ale za to cenie mercedesy bo nic się nie stało mojemu bratu prócz złamanego nosa i jego dziewczynie przeciętego ramienia....


    Myślałem nad mercedesem ale prawda jest taka że jest pięknie puki coś się nie zepsuje bo jak się coś popsuje to przeważnie za 3-4 koła.. A części tuningowe są do niego drogie żeby to miało sens bytu. Po za tym są bardzo ciężkie a sportowe wersje ultra lekkie nie są osiągalne na mój budżet xDD Ale też rozważam nad mercedesem bo prawie 6 lat sie nim bawiłem (dostałem go od mamy na 18 i byłem przy każdej jego usterce)
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    08 Sie 2014, 22:23

    toreto1 napisał(a):nissana s14 bo w nim jest coś takiego że mówię "k*rwa to jest to !!"


    To słowo na "k" ujeło mnie :mrgreen:

    Nissan s14 kupujesz i robisz starter wymieniasz płyny tylko pamiętaj wszystko naj olej motul/amsoil/millers 15/20w50/60.
    Wymień płyn hamulcowy koniecznie. Silnik sprawdzasz kompresję, sprawdzasz czy olej bierze, sprawdzasz wałki czy są ok. no i powinieneś sprawdzić wał bo często lubi popękać ale to sa koszty. Jedź na hamkę jak będzie trzymać w miarę serię to działaj dalej. Hamka najlepiej obciążeniowa.
    Zwróć uwagę na vtc czy stuka z rańca i szukaj mechaniora ogarniającego "Y"ki
    Sprzęgło wysyłasz do radzika i dajesz mu dodatkowo używany docisk. Z dwóch złoży jeden. Docisk kupny musi być na nity.

    Przed tuningami robisz zawias gwint z odpowiednim springiem np: hsd (mogę Ci dać namiary na tanio i dobrze), rozpórki tylko nie takie za 200zł...
    Hebel są rózne szkoły czylo od maximy a33 do skaja gts r33
    Szpera może być 1way
    Skrzynia wytrzyma do około 450-500Nm w razie awarii jest tani sposób na nią. Dyfer i półośki no limit.
    Stage1 około 300KM 320Nm
    Dolot, wydech koniecznie z DP, ICek najlepiej z nissensa na zamówienie, pompa paliwa walbro, regulator ciśnienia paliwa, EBC z solenoidą np greddy, bloł off, świniak...

    Wszystko musi być profi bo np: kiepski materiał ICka zdejmie Ci 50Nm co i tak jest bolączką sr-ów .
    Dalej szukasz strojeniowca tylko pamietaj nie rób tego na podstawie opowieści o dziwnych dokonaniach polskich tunningowców. Jak coś na PW dam Ci namiary na kolesia od SRów.

    Stage2 w sumie zrób satge1 i coś później się wymyśli.
    Do tego etapu musisz uzbroić głowę i to konkretnie, prawdopodobnie założyć inne turbo z innym kolektorem, ECU SA, przepływka z32, przemyśleć maf/map sensorki bo już nie pamiętam do ilu barów zapodawały...śrubki głowy arp..itp

    Zanim zaczniesz myśleć o stage2 po taniości możesz zapodać inny aktuator i turbinę od gti-ra/pulsara t28 ar86 bo seryjnie masz ar60.

    Stage3 głupota ale kujesz silniczek 12k w plecy a i tak nie przeniesiesz na asfalt.
    Stage4 mega głupota głowica VE moc około 600KM :ok:

    No i myśl od razu o chłodzeniu oliwy silnika, innej chłodnicy, wiekszej misce olejowej i misce dyfra...

    P.S.
    Dam Ci namiary na strojeniowca ale dopiero jak coś złożysz... do tego człowieka opłaca się jechać nawet 1000km.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4147
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    19 Sie 2016, 14:17

    A o jaką generację i silnik Colta dokładnie chodzi? Bo mnie to zaciekawiło.
    impactQuake
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Rejestracja: 12 Sie 2016, 20:26
    Auto: Nie mam

    Re: Samochód do tuningu

    19 Sie 2016, 18:03

    Colt VI (Z30) silnik 4g15 t
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4147
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać
    • Honda CRX Del Sol vs Skoda Octavia
      Moje autko :)
      Willys MB Jeep, 1943
      Wyrazów 01