Samochód do tuningu

Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 20:34

Witam :) Potrzebuje jakiś fajnych propozycji samochodów do tuningu (nie nie chodzi mi o wieś tuning ani nic z tych rzeczy... wyłącznie tuning mechaniczny). Moje wymagania:
- koszt samego samochodu max 20 tyś

- silnik najlepiej 1,9-2,5

- musi wiele wybaczać

- samochód na drogę

- Odpadają wszystkie samochody: audi,BMW,VW, (nie to nie prowokacja, każdy ma swoje
zdanie a według mnie ich sylwetka mi się nie podoba i każdy taki samochodzik ma a ja wole mieć coś wyjątkowego)

- musi mieć dobre oryginalne podzespoły

- samochód od 2003r, starsze raczej nie wchodzą w grę (i tak 11 letnie auto jest już stare :))

- Mam 15 tyś na tuning (tu może ktoś powiedzieć, to kup sobie za 35 tyś samochodzik i będzie szok masakra, jestem początkującym mechanikiem... Chyba nie muszę dalej tłumaczyć dlaczego tak :p Pasja od dziecka gdy oglądałem szybcy i wściekli i grałem w nfs
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 20:38

Ja mogę polecić
-BMW (jakieś e46 np. 2.5)
-Ford (Mondeo v6)
-Honda (Civic, Accord V-TEC)
ogólnie coś z japonców jeszcze, może Galant albo Lex IS
Koniu
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 18193
Zdjęcia: 4
Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 20:54

Koniu :) BMW odpada :) pisałem w wymaganiach

I raczej żadne z podanych modeli nie przypadło mi do gustu. Może accord ale fajny model to tylko 1997r to 17 letnie auto!
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 21:08

Jesteś mechanikiem i patrzysz na wiek aut :shock: :lol:
Nie rozumiem :no:

Zobacz na pierwsze A8, albo Lexusa LS400
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Rejestracja: 25 Maj 2014, 12:39
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

Re: Samochód do tuningu

03 Sie 2014, 21:25

No tak, ale jestem początkujący, ledwo co skończyłem szkołę. A prawda jest taka, że zanim ogarnę mechanikę żebym każdą usterkę rozwiązał potrzebuje jeszcze 4-5 lat :) A samochód warto jest mieć młody bo skarbonki raczej nikt nie szuka :p Sam osobiście się sparzyłem Eclipse 1993r 2 miesiące go miałem nie wiem czy tydzień pojeździłem i teraz odpoczywa na szrocie :D...
Ale starsze samochody prócz podstawowych wymian tuningowych będą wymagały wielu napraw renowacyjnych podzespołów zmęczonych i wyeksploatowanych... Nie wspominając o naprawach blacharskich... W sumie to brałbym mecenasa bo naprawdę mi odpowiada ale jest za ciężki i tuning merola nie należy do tanich a 15 tyś pójdą na same podstawowe rzeczy...
toreto1
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
Prawo jazdy od: 10 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Reno Clio
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: Samochód do tuningu

04 Sie 2014, 05:43

Rocznikiem sie nie jeżdzi :!:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 32621
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: jest kilka ;)
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Prowadzenie samochodu pod wpływem stresu Prowadzenie samochodu pod wpływem stresu
    Prowadzenie samochodu to wieloaspektowe zadanie, wymagające koncentracji i spokoju. 1/3 kierowców przyznaje, że przynajmniej raz w tygodniu prowadzi auto pod wpływem stresu czy czując złość. Zdenerwowani kierowcy są ...
    System otwierania samochodu aplikacją na telefon System otwierania samochodu aplikacją na telefon
    Toyota, największy producent samochodów na świecie, jest zainteresowana inwestowaniem w nowe formy korzystania z samochodów, takie jak car-sharing. Z myślą o usprawnieniu takich usług opracowała nowy system ...

  • Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 07:33

    Dobra temat zszedł już daleko z głównego tematu :) Znacie jakieś dobre godne polecenia samochody piszcie. Przerósł Was temat też piszcie to jakoś będę musiał sobie radzić w inny sposób :)
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 08:57

    Może Forda Mustanga IV?
    Ew wczesną V ale budżet raczej za mały.
    BK1928
    Zaawansowany
     
    Posty: 605
    Rejestracja: 07 Cze 2014, 09:33
    Prawo jazdy od: 06 06 2014
    Auto: Mercedes-Benz Klasy E W212
    Silnik: E200 CDI 136km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2010

    Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 09:39

    Tradycyjnie BMW e46 ale tu trochę zluzuj z rocznikiem, przeróżne kompaktowe VAG z 1.8t typu S3, Leon, coś mniejszego jak Ibiza też z czymś większym pod maską. Mówię to z przykrością, jednak najlepsze będzie coś z VAG, bo części od groma i łatwo toto ogarnąć
    Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
    mike
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8345
    Zdjęcia: 10
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Samochód do tuningu

    04 Sie 2014, 13:56

    Masz ostre wymagania tylko z kaską kiepsko... za 20k będzie trudno o bazę pod tunning. :)

    A tak właściwie napisz o jaki tunning Ci chodzi bo jak mechaniczny i pałer to tylko turbo...
    Jak zawiasy, listewki srewki to wszystko...
    Jaki napęd preferujesz bo jeżeli kupisz FWD turbo to i tak wyżej tyłka nie podskoczysz...a może AWD lub FWD

    Na początek proponuje Ci colta czt ponieważ...
    - stosunkowo łatwo się tunninguje
    - mało waży więc szybko jedzie
    - podzespoły ma odporne na koksowanko szczególnie silnik MIVEC (poczytaj)

    Jak złapiesz troszku wiedzy i praktyki pomyślisz o EVO 7-9 tytan tunningu z którego można wycisnąć naprawdę dużo. :ok:

    Jest jeszcze więcej marek ale podaj coś przykładowego i opisz to co w/w napisałem.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4044
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 17:01

    No prawdę mówiąc żadne z powyższych propozycji mi nie leżą nie tylko wizualnie ale też i mechanicznie dla mnie to straszny szajs. Do colta nigdy w życiu już nie wsiądę, na jazdach kiedyś poprosiłem nauczyciela czy mogę szybciej pojechać, sprawa wyglądała tak że on już odcinał a nawet dobrze nie wykorzystałem biegu... A po za tym przy wypadku 100km/h z colta zostaje harmonijka a przykładowo z silvi jakoś ten silnik osłoni mnie trochę. Wziąłem sprawy w swoje ręce i wygląda to tak ze uderzam prawdopodobnie w nissany
    nissan sx200 czyli sławna Silvia

    Zapomniałem dodać że mam znajomości w Niemczech i Holandii więc dobry i tani model wyhaczę tak jak i tam chcę zrobić tuning. I tak większość czasu spędzam za granicą :)
    Myślałem tam na silnikiem 2.0 L DOHC Turbo-I4 (SR20DET) 250KM oczywiście Spec-R
    Siedzi już tam 6 biegowa skrzynia biegów a to duży plus jeden bieg przy tej mocy:)
    Samochód jest naprawdę lekki bo to tylko ok 1280kg.
    Przy Tym samochodzie wole dołożyć 5 tyś do kwoty i za 10 tyś trochę go podrobić.

    Jedynym minusem jest kierajka na prawej stronie ale może uda mi się trafić na model z przełożoną już kierajką.
    toreto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 19
    Rejestracja: 05 Sty 2014, 16:22
    Prawo jazdy od: 10 07 2013
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Reno Clio
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 17:46

    Przełożenie "kierajki" to koszt min 5-6 tysięcy dla cywilnych aut, tu będzie pewnie drożej. No chyba że kupisz jakiegoś ulepa składanego u Mietka w stodole..
    Koniu
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18193
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 10 Cze 2012, 17:00
    Miejscowość: obecnie Fulda
    Auto: Mondeo // Astra

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 17:53

    PomocDrogowa napisał(a):Jesteś mechanikiem i patrzysz na wiek aut :shock: :lol:
    Nie rozumiem :no:


    Wiesz to działa w dwie strony. Dla mechanika łatwiej naprawiać starsze prostej konstrukcji auta bez elektroniki. Jeżeli spojrzymy na to z innej perspektywy, pod względem ewentualnej późniejszej odsprzedaży auta to rocznik ma duże znaczenie
    krikus
    fs...VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2683
    Zdjęcia: 124
    Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
    Auto: Opel Vectra C 1.8

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 19:58

    Za takie pieniądze nie znajdziesz nic ciekawego w tych rocznikach.
    Ja na twoim miejscu bym szukał starszych samochodów.
    Starsze wiadomo że mogą mieć oznaki korozji ale będą miały duszę :ok: a młodsze nie :no:
    DamianCAR
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 849
    Zdjęcia: 6
    Rejestracja: 27 Lip 2014, 16:04
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: E36, Opel Vectra C
    Silnik: m50b25, 2.0T + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Samochód do tuningu

    05 Sie 2014, 21:12

    toreto1 napisał(a):Zapomniałem dodać że mam znajomości w Niemczech i Holandii więc dobry i tani model wyhaczę tak jak i tam chcę zrobić tuning. I tak większość czasu spędzam za granicą Myślałem tam na silnikiem 2.0 L DOHC Turbo-I4 (SR20DET) 250KM oczywiście Spec-RSiedzi już tam 6 biegowa skrzynia biegów a to duży plus jeden bieg przy tej mocy:)Samochód jest naprawdę lekki bo to tylko ok 1280kg.Przy Tym samochodzie wole dołożyć 5 tyś do kwoty i za 10 tyś trochę go podrobić.Jedynym minusem jest kierajka na prawej stronie ale może uda mi się trafić na model z przełożoną już kierajką.
    toreto1 napisał(a):A po za tym przy wypadku 100km/h z colta zostaje harmonijka a przykładowo z silvi jakoś ten silnik osłoni mnie trochę. Wziąłem sprawy w swoje ręce i wygląda to tak ze uderzam prawdopodobnie w nissanynissan sx200 czyli sławna Silvia

    Dla Twojej wiadomości s14 przy czt od strony bezpieczeństwa jest z epoki kamienia łupanego. Silvia to konstrukcja z 94r więc nie oczekuj cudów do tego rdza, rdza i rdza.
    Oczywiście silvia wygrywa RWD nad FWD ale mówisz coś o bezpieczeństwie.


    Co do reszty Twojej wypowiedzi to same sprzeczności ponieważ silvia ma silnik sr czyli konstrukcyjne początki lat 90. Do tego niby ma być bezawaryjnie a na dzieńdobry polecą Ci panewki, musisz pilnować Yki, i zacznie stukać VTC to takie abecadło w black topie.
    Trzeba też dołożyć brak zawiasu i hebla. Oczywiście nie piszę tu że może coś źle wybiera albo hamuje tylko nie wykonuje tych czynności.
    Pisałeś o tunningu więc sr-a jak chcesz podkręcić to musisz dołożyć chłodnice oliwy, inną chłodnice cieczy itp. Generalnie sr przy silnikach mivec jest delikatnie mówiąc cienki jak dupa węża. Co ciekawe snujesz jakieś wywody o tunningu a nie wiesz że właściciele sr-ów za głowicę taką jak mivec dali by się pokroić czyli ve.
    Twoja droga jest totalnie z tyłka bo zamiast jeździć to będziesz przekładać i kombinować no bo silvia jest z 2003r a to samo auto LHD tylko na inne rynki produkowali od 94-00 no ale rocznik się liczy.
    Ciekawe jak chcesz przełożyć silvie żeby nie wyglądała jak ulep...skoro wnętrze jest tylko od sylvuśki.
    Pod koniec swojej przygody koszty wyjdą Cię tyle co np.: EVO9 przy którym silvia i jej sr-ek jest starowinką ze śmiesznym silniczkiem.

    Jak się upierasz przy SRku to kup sobie s14a podkręć go prostymi sposobami na 300KM i trochę NM (problem tego silnika) dołożysz zawias i hebel a ole silvie bo popłyniesz a s14a to samo.

    p.s

    Sorki pominąłem fakt że szukasz białego kruka specR z lepszym heblem i zawiasem ale i tak za 20k i przkładka :no:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 4044
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
     
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili