Santa Fe 2.0 CRDI - ciężki rozruch....

Santa Fe 2.0 CRDI - ciężki rozruch....

13 Paź 2013, 22:12

Witam,
chciałbym zasięgnąć Waszej rady.... mianowicie w moim Santa FE 2.0 CRDI 113KM 2001r. od jakiegoś czasu, rano, troszkę dłużej trzeba było kręcić żeby odpalił. Teraz jak ranki są chłodniejsze miał jeszcze trudniej i w końcu doczekałem się, że nie odpalił rano. W aucie sam w swoim zakresie wymieniłem filtr paliwa, akumulator i świece żarowe..... jest teraz lepiej ale to jeszcze nie tak jak powinno być. Teraz jest tak że robi kilka obrotów i powiedzmy, że już powinien odpalić to mija jeszcze z 1-2 sekundy i po tym jakby się rozkręcał, coraz szybciej, jakby mieszanka wybuchała nie na wszystkich garach i coraz szybciej i w końcu załapuje.....
Może coś pomożecie, chcę zrobić jeszcze próbę przelewową, może któryś leje [dodam, że w ogóle nie kopci i z przyspieszeniem raczej nie ma problemów] i chyba po tym zabiegu oddam auto do mechanika... tylko w mojej okolicy to dobrego od diesla to ze świecą szukać :[
Mam jeszcze pytanko odnośnie ciśnienia w szynie, czy wysokie ciśnienie utrzymuje się tam po zgaszeniu silnika, czy pompa wysokiego ciśnienia szybko nabija ciśnienie takie jakie jest potrzebne do rozruchu???
Z góry dzięki za pomoc
elpaso
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Paź 2013, 22:08
Prawo jazdy od: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.0 CRDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Santa Fe 2.0 CRDI - ciężki rozruch....

15 Paź 2013, 00:27

Masz sprawny akumulator? Chodzi tu o moc rozruchową.

Ja miałem kiedyś 1.9TDi w Audi i wszyscy rozkładali ręce nie palił do strzału tylko musiał zakręcić 2-3 obroty. Okazało się z akumulator w prawdzie dobry, ale nie miał już odpowiedniej mocy rozruchowej. Nikt o tym nie pomyślał. Po wymianie jak ręką odjął zapalał do strzału.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4379
Zdjęcia: 10187
Rejestracja: 08 Mar 2006, 21:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: Santa Fe 2.0 CRDI - ciężki rozruch....

15 Paź 2013, 11:47

aku, świece i filtr wymieniony... wszystko ze średnio- wyższej półki i moc rozruchowa jest większa niż w starym aku...
moje typy teraz to cos związane z paliwem,bo tylko to zostalo, czyli może się cofać albo nie dawać takiego ciśnienia jak trzeba albo wtryski szwankują [przebieg 215tyś]. Auto mam od roku i nie wiem czy coś z wtryskami było robione, niby nie kopci w ogóle....
elpaso
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Paź 2013, 22:08
Prawo jazdy od: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.0 CRDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Santa Fe 2.0 CRDI - ciężki rozruch....

17 Paź 2013, 18:51

zrobiłem test przelewowy i na trzecim wtrysku nie nadążałem zlewać z menzurki, na reszcie powolutku się nabierało... czyli mam nadzieję, że to będzie przyczyna moich kłopotów ale... no właśnie jest jeszcze "ale". Chciałem się upewnić i włożyłem rękę w dolno-tylną część pompy CR i się okazało, że jest tam całkiem mokro od ropki, więc pompa pewnie tez będzie do roboty ale na razie zrobię ten wtrysk i zobaczymy co się zmieni.
chciałem go sam wyciągnąć ale zatrzymałem się na tej zapince, muszę chyba doczytać jak to cudo się demontuje...
a mam jeszcze pytanko, bo paliwo z tego trzeciego wtrysku lekko się pieniło i widać było bąbelki jakby gdzieś powietrze zaciągał, to normalne??
elpaso
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Paź 2013, 22:08
Prawo jazdy od: 0- 0-2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.0 CRDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Calibra GTC Concept Opel Calibra GTC Concept
    Silnik 2.8, 325 KM. Bardzo podobna jest do Isignii, a ta jak wiadomo była i jest świetna. A wy co myślicie na temat nowej calibry? Jeszcze dodam, że ma kosztować około 200 tysięcy gdzieś to na angielskiej stronie przeczytałem. ...
    Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM
    Śmiały kształt modelu ADAM jest dodatkowo podkreślony przez zastosowanie dużego rozstawu kół (przednich: 1485 mm; tylnych: 1478 mm). Podwozie z rozstawem osi wynoszą-cym 2311 mm zapewnia maksymalny komfort i poziom ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Drift BMW E30, maksymalny skręt, przód
      Fiat Croma
      Modele RC zdlanie sterowane, 2
      Cadi 3