Seat Cordoba - chodzi dopóki nie zgasnie

02 Sty 2009, 21:06

Witam.Posiadam Cordobe z 96 roku 1.8B+LPG. Kiedy auto jest zimne jest wszystko ok dopoki go nie zgasze.Jak zgasze go to mam problem z odpaleniem na gazie a jesli juz odpali to przerywa szarpie nie trzyma obrotow a na beznynie idzie dopiero powyzej 2000tys...dopoki auto nie ostygnie to tak własnie wyglada jazda, na benzynie jest to samo tylko ze szarpie i przerywa do 2000tys obrotow a powyżej jest ok i kiedy chodzi do 2000tys obrotow strasznie czuć zapach benzyny w aucie...powiedzcie o co chodzi bo ja juiz sie gubie...z gory dziekuje.... Pozdrawiam
Dominik87
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Włocławek
  • 02 Sty 2009, 23:07

    Na początek trzeba sprawdzić opórcewki zapłonowej na ciepło i na zimnooraz czujnik położenia wału korbowego - sprawdzić,czy nie jest poluzowany,czy jest dobrze ustawiony oraz czy nie jest zabrudzony bądz zaolejony.No i trzeba go oczywiście przemierzyć miernikiem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Sty 2009, 10:18

    możliwe że jakis czujnik jest uszkodzony i komputer podaje zbyt bogatą mieszankę i zalewa świece. W takich przypadkach zaczyna się od oględzin zapłonu czyli stan świec, czy iskra jest mocna, czy przewody WN nie "kopią", tak jak pisze MotoAlbercik cewki, wszystko w czym płynie prąd. Potem właśnie sprawdziłbym czujniki temperatur i inne jak silnik krokowy, filtry. Niestety możliwości jest wiele.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    03 Sty 2009, 10:31

    A czy mozesz mi powiedziec gdzie sie znajdujue ten czujnik wału korbowego??? :)
    Dominik87
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Włocławek

    03 Sty 2009, 10:35

    No własnie możliwości jest wiele i to jest problem :) ale w koncu trzeba znaleść przyczyne bo taka jazda mnie juz nudzi...czekam na dalsze podpowiedzi...Pozdro
    Dominik87
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Włocławek

    03 Sty 2009, 17:22

    Zacznij od najprostszych rzeczy do wykonania
    - świece zapłonowe - czy nie są zabrudzone,zaolejone izolatory,czy elektordy świec mają odpowiedni kolor,czy jest prawidłowy odstęp między elektordami(jak w samochodzie jest instalacja LPG,to odstęp ten nalezy zmniejszych od oryginalnego o 0,2mm).No i najważniejsze zastanowić się,kiedy te świece były wymieniane.
    - przewody zapłonowe - czy nie robią się sztywne jak jest zimno,czy nie są uszkodzone,zabrudzone i czy nie mają przebicia
    - filtr powietrza - czy nie jest wilgotny,czy nie ma w jego obudowie oleju,czy nie jest zabrudzony
    - filtr paliwa (LPG i Pb) - czy nie jest już czas na jego wymianę
    - cewka zapłonowa - czy nie ma na niej przebicia,jaki jest opór uz
    wojeń przy pewnych temperaturach
    - czujnik położenia wału korbowego - czy ma właściwe wartości zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku
    - czujnik temperatury CTS - czy ma odpowiednie wartości w odpowiednich temaperaturach cieczy chłodzącej
    - odczyty sondy lambda
    To na początek.Wystarczy?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000