Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

18 Mar 2013, 15:20

Witajcie

Po dodaniu gazu na wolnych obrotach spadają one dosłownie na sekundę z 900 na 700 i dopiero reaguje na gaz. Wkręca się płynnie, ma moc itp. Przez tą sekundę jakby dusiło silnik. Tak więc muszę ruszać na samym sprzęgle, lub dodać wcześniej więcej gazu.

Przy ruszaniu czuć szarpnięcie, po zmianie biegu na inny (obojętnie jaki) również czuć szarpnięcie. Po wciśnięciu podczas jazdy gazu czuć szarpnięcie i przy całkowitym puszczeniu gazu też czuć szarpnięcie. Wydaje mi się, że na niższych biegach i niższych obrotach szarpie mocniej

Dzieje się tak na benzynie i gazie. Mam nowe przewody WN NGK, nowe świece NGK, niedawno wymieniane rozdzielacz i cewka. Świece są białe/szare na elektrodach (3 elektrodowe), a metal wokół elektrody głównej jest czarny suchy, jakby sadza.

Ktoś wie co to może być?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Rejestracja: 07 Sty 2012, 11:28
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy od: 01 12 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1995

Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

18 Mar 2013, 17:52

poduchy skrzyni biegów
seba002
Początkujący
 
Posty: 155
Rejestracja: 02 Wrz 2008, 16:41
Prawo jazdy od: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

19 Mar 2013, 09:57

Przez poduszki mogą spadać obroty podczas postoju po wciśnięciu gazu na luzie ? czy chodzi o szarpanie podczas jazdy ?
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Rejestracja: 07 Sty 2012, 11:28
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy od: 01 12 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1995

Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

19 Mar 2013, 19:07

wątpie aby były to poduszki, to prawda że szarpie jak coś z nimi nie tak ale to nie wyjaśnia sprawy ginących obrotów,
a powiedz jak łapie sprzęgło ? wysoko czy raczej nisko ?
nie dusiłeś tego toledo za bardzo ?
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Rejestracja: 17 Mar 2013, 15:04
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

19 Mar 2013, 21:44

Sprzęgło łapie nisko, poniżej połowy, chodzi bardzo lekko, podobno niedawno było wymienione kompletne SACHS. Czy był duszony to nie wiem, mam go 2 miesiące. Nie kopci, nie bierze oleju, nie bierze płynu chłodniczego.

Dziś zauważyłem, że gdy zablokuję przy przepustnicy linkę gazu w momencie, gdy obroty spadają i nie ruszam gazem to dzieje się tak: obroty troszkę spadają, rosną powyżej 900, spadają jeszcze bardziej, rosną powyżej 1000, spadają jeszcze bardziej, że silnik szarpnie, rosną powyżej 1100

Wydaje mi się, że mniej objawów jest, gdy silnik jest rozgrzany i gdy zmieniam biegi w przedziale 2600-2900 obrotów

jeszcze jedno podejrzenie: poprzedni właściciel nie miał nasmarowanej linki gazu i pedał chodził ciężko, linkę poluzował na max tak, że przepustnica otwierała się dopiero po wciśnięciu pedału głębiej (na początku nie było reakcji), bo powiedział, że wygodniej mu mieć nogę ciągle wciśniętą. Ja nasmarowałem linkę płynem do wspomagania i ustawiłem by chwytała od początku, teraz chodzi leciutko

a może wina leży po stronie obudowy filtra powietrza? obudowa filtra ma taki kołnierz plastikowy, który powinien wejść w otwór z plastiku obok chłodnicy. Jednak nie chce się tam trzymać (jakby nie dosięga, trzeba siłą naciągnąć) i tworzy się ok 1-2cm szpara. Nie wiem jak i czym uszczelnić to połączenie. Myślę, że to bez znaczenia, bo i tak na obudowie jest coś co steruje ilością powietrza.
Marian50P
Początkujący
 
Posty: 107
Rejestracja: 07 Sty 2012, 11:28
Miejscowość: Górny Śląsk
Prawo jazdy od: 01 12 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1995

Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

20 Mar 2013, 20:24

Watpie aby to był filtr powietrza ale możesz sprobwać zakleić chwilowo taśmą szczeline i zobaczysz co sie będzie działo, drugą możliwością jest silniczek krokowy przy przepustnicy, jeżeli linka źle chodziła mógł sie spalić, trzecią możliwością są luzy zaworów, silnik chodzi bardzo nierówno stąd moje podejrzenia :)
CośTamWiem
Początkujący
 
Posty: 93
Rejestracja: 17 Mar 2013, 15:04
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Zipp Vapor >50
Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Mitsubishi Fuso, czyli drzewo wschodzącego słońca Mitsubishi Fuso, czyli drzewo wschodzącego słońca
    Na zaproszenie Mercedes-Benz Polska gościliśmy w Japonii. Głównym celem wyjazdu tam, oprócz odwiedzenia wystawy samochodów Tokyo Motor Show, była prezentacja firmy Mitsubishi Fuso Bus and Truck Corporation ...

  • Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    21 Mar 2013, 11:15

    Zakleiłem tą szczelinę i nic. Nierówno pracuje tylko po wciśnięciu bardzo lekko pedału gazu, później oraz na wolnych równiutko.

    Jeśli chodzi o luzy zaworów to powinny zawory wówczas stukać, czy niekoniecznie ?

    A silniczek krokowy da sie wyczyścić lub sprawdzić, czy to jego wina ?

    Dziś sprawdziłem jak wygląda przepustnica - jest czysta jak nowa, część odmy jest nowa, jakieś wężyki jakby podciśnieniowe takie małe też nowe, ale po odkręceniu osłony plastikowej z odmy na pokrywie silnika był tak taki grzyb do którego wchodziły wężyki z odmy i ten grzyb wchodził w pokrywę i w tym miejscu była guma, która po delikatnym odchyleniu w koło miała olej, czy tym należy się przejmować?

    Dziwna sprawa - wyciągnąłem wtyczkę z czujnika położenia przepustnicy i problem z szarpaniem zniknął, samochód normalne podnosi obroty z 900 w górę bez żadnych spadków, jednak czasem obroty bardzo mocno falują (czyżby czujnik do wymiany?) Zmierzyłem rezystancję między 1 i 3 pinem czujnika i wskazuje 2,84 kOhma a przy max otwartej przepustnicy 1,84 kOhma, czy tak ma być? w książce pisze, że ma być napięcie 3 - 5 V jednak jak niby je zmierzyć skoro wtyczka jest wsadzona ?
    Marian50P
    Początkujący
     
    Posty: 107
    Rejestracja: 07 Sty 2012, 11:28
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Prawo jazdy od: 01 12 2009
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Nie mam
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 1995

    Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    21 Mar 2013, 18:38

    Co do tego grzyba nie przejmował bym sie, bardziej by sie dusił albo by sie zapchał,
    Co do luzów zaworów nie zawsze stukają ale zanim za to sie zabierzesz spróbuj wymienić ten czujnik, silnika krokowego sie nie czyści / regeneruje bo nie jest drogi.
    Obroty falowały przy wyjęciu czujnika tak ? zacznij od czujnika ale myśle że to bardziej krokowy bo przepustnica nie pracuje jak należy tego jesteśmy pewni.
    CośTamWiem
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Rejestracja: 17 Mar 2013, 15:04
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Zipp Vapor >50
    Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2012

    Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    21 Mar 2013, 18:42

    Tak falowały po wyciągnięciu czujnika, jednak co jakiś czas, np: po wypięciu spadły, wzrosły, spadły, wzrosły, ustabilizowały się, po dodaniu gazu były stabilne, po ponownym dodaniu gazu wzrosły i spadły do bardzo niskich i znów to samo wyższe niższe
    Marian50P
    Początkujący
     
    Posty: 107
    Rejestracja: 07 Sty 2012, 11:28
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Prawo jazdy od: 01 12 2009
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Nie mam
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 1995

    Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    21 Mar 2013, 18:58

    Tak jak wyżej napisałem zacznij od czujnika, jest tańszy, potem krokowy.
    CośTamWiem
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Rejestracja: 17 Mar 2013, 15:04
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Zipp Vapor >50
    Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2012

    Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    21 Mar 2013, 19:04

    ok, mam jeszcze jedno pytanie: przy przepustnicy od plastiku ze sprężyną na który zakłada się linkę gazu wystaje taki metal jakby blaszka z dziurą, który rusza się razem z tym plastikiem i zauważyłem, że nic na nim nie ma, a na necie mają coś takiego:

    Image

    co to jest? potrzebne mi to?
    Marian50P
    Początkujący
     
    Posty: 107
    Rejestracja: 07 Sty 2012, 11:28
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Prawo jazdy od: 01 12 2009
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Nie mam
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 1995

    Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    21 Mar 2013, 21:02

    Ten metal o który pytasz jest tutaj w celu ustabilizowania tego przegubu ? gałki ? nie wiem jak to nazwać, sądzę że służy to poprostu do wygłuszenia drgań chociaż pewności nie mam.
    Możliwe że obroty skaczą przez drgania w co wątpie :)
    CośTamWiem
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Rejestracja: 17 Mar 2013, 15:04
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Zipp Vapor >50
    Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2012

    Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    23 Mar 2013, 20:22

    udało się zmierzyć napięcie na czujniku przepustnicy, ma prawidłowe wartości między 0,5 a 5V, zmienia się liniowo, nie ma przeskoków, tak więc to chyba nie jego wina. Sprawdzę krokowy, a czy winny może być przepływomierz?
    Marian50P
    Początkujący
     
    Posty: 107
    Rejestracja: 07 Sty 2012, 11:28
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Prawo jazdy od: 01 12 2009
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Nie mam
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Rok produkcji: 1995

    Re: Seat Toledo 1L Szarpanie po dodaniu/zwolnieniu gazu

    25 Mar 2013, 18:32

    Nie wykluczam możliwości że to przepływomierz, ale gdyby to był on, auto zachowało by sie bardziej kulawo, sprawdź może najpierw ten krokowy.
    CośTamWiem
    Początkujący
     
    Posty: 93
    Rejestracja: 17 Mar 2013, 15:04
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Zipp Vapor >50
    Silnik: coś koło 0,3 2KM :)
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2012
     
    • Warto przeczytać
    • Master Truck
      Zarysowana felga i ubytki w oponie
      Porównanie opon klasy A i G - droga hamowania
      36
      Autosalon Genewa 2006