Seat Vario - regulacja nawiewu i ogrzewania

23 Lut 2014, 19:05

Witam wszystkich użytkowników. W Seacie Cordobie - Vario z 2000r. przestala działać regulacja nawiewu i ogrzewania. Po przekręceniu kluczyka przez ok. 1-2 sek. dmuchawa pracuje na trzecim zakresie i spada do minimum. Przyciskami nie można zwiększyć obrotów silniczka ani temperatury. Zdemontowałm panel jednak nie wiem co dalej mogę zrobić? Radio i pozostałe funkcje działają.
Zdjęcie
Zdjęcie
error1119
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 6K5, 75kM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2014, 14:35

Nie znam dokładnie tego autka, ale postaram się pomóc.
Na początek proponuję sprawdzić sam wentylator. Nie wiem, czy w tym modelu jest opornica dmuchawy, czy regulacja prędkości obrotowej jest regulowana elektronicznie w inny sposób, ale warto zainteresować się tym faktem i ewentualnie sprawdzić tą opornice. Jeżeli nie ma opornicy, to myślę, że potrzebny będzie dobry elektryk, który zmierzy elektronikę odpowiedzialną za regulację siły nadmuchu - z tego co widzę, to do regulacji nadmuchu jest elektronika.
Miejmy też nadzieję, ż e znajdzie sie ktoś, kto ma jakieś doświadczenie z tym autkiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lut 2014, 18:34

Dziękuję za odpowiedź. Silniczek dmuchawy jest na pewno dobry, nawiew działa na najniższym zakresie. Myślę, że przyczyna tkwi mimo wszystko w układzie elektronicznym odpowiedzialnym za regulację nawiewu i ogrzewania. Ktoś może się orientuje ile mogłoby kosztować sprawdzenie tego przez specjalistę?
error1119
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Cordoba
Silnik: 6K5, 75kM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Lut 2014, 18:43

Jeżeli nawiew działa na najniższym zakresie, to jestem prawie pewien, że winna jest albo opornica dmuchawy, jeżeli jest, albo elektronika za to odpowiedzialna, a która moze zastępować opornicę. Myślę, że każdy elektryk samochodowy powinien sobie z tym poradzić.
Cena? Trudno powiedzieć - zależy jak ceni się dany elektryk i co znajdzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2014, 12:34

Do wymiany radio, w nim jest ustrojstwo do regulacji dmuchawy.
Marek99
Początkujący
 
Posty: 151
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie przewozić psy?
    Wyjeżdżając, właściciele psów bardzo chętnie zabierają ze sobą swoje czworonogi, jednak nie zawsze zapewniają im bezpieczną podróż. Tymczasem źle przewożony pies stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie, ale ...