Segment D - max 16 tys

Re: segment D - max 16 tys

06 Mar 2016, 12:00

Damian96 napisał(a):Mimo ze tyle osób narzeka na samochody z stajni VAG to i tak caly czas kupują te auta. Może dlatego ze nadal kierują sie opinia o niezawodnych silnikach 1.9 TDI ale coś w nich jest skoro aż tyle ich jeździ

tak jest coś - mechanicy idioci co się wykształcili tylko w tych autach ;)
Wczoraj słyszałem o przypadku, że taki spec zadzwonił do tego co u niego robiłem "przyjedź zrobisz tego pier**** francuza", bo nie umiał wymienić sprzęgła... Rozgrzebał pół silnika z turbiną, bo nie widział jak rozłączyć skrzynię, a trzeba było podważyć mechanizm różnicowy (5 minut roboty)
Każde auta mają swoje rozwiązania ale u nas w PL uczą się tylko na niemieckich i taka jest mentalność polaków.
Skrzypiącego sprzęgła też mi nikt nie mógł zrobić, a tu się okazuje, ze to typowa rzecz hydraulicznych układów i łatwa do zrobienia...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12342
Zdjęcia: 54
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: segment D - max 16 tys

06 Mar 2016, 12:06

Tyle ich jeździ, bo w Polsce nadal dominuje stereotyp, że to co od Niemca jest najlepsze i tanie w serwisie :)

- japońce - trwałe, ale drogie w serwisie (to akurat trochę prawda, bo cło)
- francuzy - nietrwałe i drogie w serwisie
- włoskie - awaryjne i drogie w serwisie
- skandynawskie - nikt tego nie umie serwisować
- koreańskie - tandetne
- niemieckie - trwałe i niedrogie w serwisie
- angielskie - dziwne wybryki natury
- amerykańskie - awaryjne i nietrwałe (tutaj mam problem jak zakwalifikować Forda - czy Niemiec czy Amerykaniec)

Dzięki swojej niskiej cenie i dobrej jakości mechanice koreańce zyskały w PL sporo uznania, ale wg. wielu nadal to badziewie w porównaniu do VW czy Audi.

A prawda jest taka, że np. wielowachaczowe zawieszenie, tak hejtowane w AR występuje też między innymi w ukochanym przez polaków Audi A4 ;) Ale tam jakoś nikt nie zwraca na to uwagi, bo niemieckie ;D

Faktem, stare TDI, MB w12x były nie do zajechania, ojciec b4 w 2009 z przebiegiem +600k za 8 tysięcy puścił, ale to już było, to se ne wrati.

Teraz kupując nowe auto najlepiej szukać tego, co jeszcze nie zostało zgwałcone przez ekooszołomów i wywodzi się ze starszych konstrukcji, jest ich mądrym rozwinięciem.

A kupując używkę.... najlepiej unikać po prostu nieudanych modeli typu Laguna II dci, peugeot 307 z początku produkcji, w220 etc, kupować kierując się realnym stanem auta i nie fiksować się na konkretny model a stan auta.

Co do wypowiedzi powyżej, zgadzam się w 100%. Miałem ze 156 problem z wpadającym pedałem sprzęgła (ogólnie działało, tylko pedał opadał i trzeba było podnieść nogą). Wpadłem do warsztatu koło mnie, bo do mojego jechać mi się nie chciało, facet, spec od VW od razu chciał wymieniać sprzęgło i dwumasę. Za 3-4 tysiące.... :D

Pojechałem do mojego warsztatu. 10 minut roboty, wymiana jednego cylinderka, który puszczał, koszt 40 zł :D
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 295
Rejestracja: 11 Lut 2014, 23:25
Prawo jazdy od: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: segment D - max 16 tys

06 Mar 2016, 14:27

U mnie (zwłaszcza na wschodzie) to wszyscy tylko VAG. Przytaczają przykłady audi 80, octavii I, czy golfów. Utarło się, że to są nie do zajechania samochody, tak może i było, mój mondeo z 97 też ma 320 i przez 8 lat włożyłem w niego mniej niż rodzina w swoje golfy 3, audi 80 itp. Niestety nie kupię już tak bezawaryjnego auta. Dlatego zdecydowałem się na mondeo - łańcuch rozrządu i brak wielowachaczów obniża trochę koszty bezpośrednio po zakupie, docelowo zapewne też. Plus VAG to jest jego popularność, łatwo znajdę mechanika, łatwo znajdę auto do kupienia. Z fordem jest dużo ciężej, po zafiltrowaniu wyników na lubelszczyźnie nie ma ani jednego egzemplarza, a VAGów to pełno...
grzesio1912
Nowicjusz
 
Posty: 34
Rejestracja: 03 Lip 2008, 07:00
Miejscowość: Lublin / Chełm
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 97 2.0 Pb + Lpg

Re: segment D - max 16 tys

05 Lis 2016, 08:22

Podsumuje watek, w kwietniu kupilem mondeo 2006 w wersji titanium. Super wyposazone 2.0 z gazem. 3 lata w kraju. Do tej pory inwestycji niewiele.
Kosztowal 16tys, szwagier rok temu kupi passata 2001 i z remontami i zalozeniem gazu kosztowal go wiecej niz moje mondeo 5 lat mlodsze i duzo lepiej wyposazone.

Image
Image

Image
grzesio1912
Nowicjusz
 
Posty: 34
Rejestracja: 03 Lip 2008, 07:00
Miejscowość: Lublin / Chełm
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 97 2.0 Pb + Lpg

Re: segment D - max 16 tys

05 Lis 2016, 10:15

Szwagier i tak pewnie powie "Ford g*wno wort" :naughty:
Ładnie wygląda :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 12342
Zdjęcia: 54
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
     Jak czytać etykietę na oponach? Jak czytać etykietę na oponach?
    Etykieta opony jest cechą opon pojazdów mechanicznych. Producenci opon dla samochodów osobowych, lekkich i ciężkich samochodów ciężarowych, od listopada 2012 zobowiązani są do podania na naklejce lub ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili