Segment D premium - relatywnie tani w utrzymaniu diesel

16 Sie 2010, 08:44

Witam,

dysponując budżetem ~40 tys. zł chcę kupić którąś z limuzyn z segmentu D premium. W grę wchodzi tutaj kilka modeli. Zależy mi natomiast na tym, żeby na samochód nie wydawać koszmarnych pieniędzy - chciałbym aby koszta roczne (pomijając ubezpieczenie) nie przekraczały około 5-6 tysięcy złotych. Co roku przejeżdżam około 20 tysięcy kilometrów, poza tym nie zależy mi na serwisowaniu auta w ASO - wierzę w niezależne serwisy poniższych marek. Modele które mnie interesują to:

Volvo S60 2.4 D5 163km [2003 - 2005] - To od zawsze mój samochód marzenie, niskie spalanie, podobno wysoka niezawodność i niesamowite bezpieczeństwo, ale czy nie zbyt drogi serwis? Z drugiej strony czy serwis naprawdę będzie tu tak potrzebny? Poza tym samochód można bardzo dokładnie sprawdzić przed zakupem na ASO.

Saab 9-3 1.9 TiD 150 km [2005 - 2007] - Tutaj za oprócz solidnego szwedzkiego wykonania przemawia cena auta. Spalanie również wporządku, ale słyszałem, że serwis i ceby koszmarnie drogie? Jak wypadają one w porównaniu do Volvo?

Audi A4 2.5 TDI 163km [2002 - 2004] - Ten samochód niestety droższy w zakupie. Poza tym spalanie o 2-3 litry wyższe niż w Volvo, ale za to na plus przemawia serwis, który chyba nie powinien być tak drogi? Te silniki są zbudowane na tych samych częściach co Skoda, czy tylko mi się wydaje?

Jaguar X-Type 2.2D [2004 - 2005] - To auto ładne i mało spala, ale nieco słabsze co średnio mi się podoba. Czy mocno czuć różnicę w tych 30 koniach mocy? Poza tym to silnik z Forda więc pytanie: czy często miewa problemy i jakie są koszty serwisu takiej maszyny?

Proszę o wasze subiekywne opinie, dlaczego warto wziąść to a nie inne i na ile faktycznie te samochody zmieszczą się w zakładanych przeze mnie kosztach rocznych?

Pozdrawiam
teddybear69
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Sie 2010, 12:34

swoje marzenia trzeb spełniać jak jest możliwość ,masz wtedy poczucie pełni szczęścia :grin: .5-6 max na koszty ? rozumiem że bez paliwa. Trafisz na dobry egzemplarz to pewnie tak będzie .
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

16 Sie 2010, 17:52

2.5 TDI z grupy VAG omijaj szerokim łukiem, wiele ludzi na nie narzeka
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sie 2010, 20:04

Sam widzisz, że auta, które wymieniłeś mają zbyt dużo wspólnego z Fordem, Oplem i Skodą aby je jednoznacznie zaliczyć do aut premium... Saab, Volvo i Jaguar to była kwintesencja, ale niestety dawno temu. Pomyśl o BMW/MB, w Audi masz silnik jak w Skodzie i nie tylko, bo większość innych mechanicznych części również, podobnie jak płyta podłogowa, zawiasy itp. 2.5 TDi sobie daruj, to rzęch.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

16 Sie 2010, 22:22

jiGsaw napisał(a):w Audi masz silnik jak w Skodzie i nie tylko, bo większość innych mechanicznych części również, podobnie jak płyta podłogowa, zawiasy itp. 2.5 TDi sobie daruj, to rzęch.


raczej odwrotnie, to w skodzie masz silnik z aud, niby drobna różnica a jednak duża
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

16 Sie 2010, 22:26

No nie, jak już chcesz być taki dokładny to z VW.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW