Silnik bierze za dużo oleju :(

  • Poinformuj znajomych na Facebook-u o tym wątku
  • Poinformuj innych ludzi na Wykopie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Twitter-ze o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na Blip-ie o tym wątku
  • Poinformuj znajomych na GG o tym wątku

Silnik bierze za dużo oleju :(

Post» 06 Lip 2006, 21:31

Witam,
Nissan Almera 1,6 2001, bierze prawie litr oleju na 1000 km. Prawdopodobnie zapieczone są pierścienie. Słyszałem, że czasami pomaga zalanie tłoków naftą. Dodam że samochód stał nie jeżdżony ponad pół roku. Warto się w to bawić?

Pozdrawiam,
Sławek
 
Interesujące?
0


Post» 07 Lip 2006, 01:31

znam autka które stały i po dwa lata i wszystko ok.lepiej udaj się do warsztatu niż experymentuj.
pozdro 8)
Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
grzestv
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 839
Rejestracja: 23 Kwi 2006, 20:59
Miejscowość: okolice Warszawy
Auto: nie mam
Interesujące?
0

Post» 19 Lip 2006, 23:33

Najpierw proponuje zmierzyć ciśnienie na cylinndrach jeżeli będzie oki to pozostają tylko uszczelniacze na głowicy, ale brałbym pod uwage to drugie. Widziałem astrę stojącą pół roku która miała wode w silniku z olejem i bez problemu wszystko było.
Gość
 
Interesujące?
0

Sprawy indywidualne dla poszczegolnych egzem/nie sa typowe!

Post» 20 Lip 2006, 04:39

Anonymous napisał(a):Najpierw proponuje zmierzyć ciśnienie na cylinndrach jeżeli będzie oki to pozostają tylko uszczelniacze na głowicy,==bur=>co to sa :"uszczelniacze na glowicy"..??

----------------------------------------------------------------------------------
ale brałbym pod uwage to drugie. Widziałem astrę stojącą pół roku która miała wode w silniku z olejem i bez problemu wszystko było.

=====bur==> nic nie mzoe byc OK- jesli w cylindrach byla woda. Pordzewieje wszystko od cylindrow poczynajac!( woda i tak jest jesli silnik stoi nie zapuszczany kilka tygodni- gdyz dostaje sie do cylindrow pzrez rure wydechowa! a z drugiej strony przez otwarte zawory ssace systemu napelniania powietrzem.Zwlaszcza w silnikach z gaznikiem
Woda do 90% znajduje sie przeciez w powietrzu!
===================bur=========>

Prawdopodobnie to co u Was sie zwie "almera" w USA zowie sie "Sentra"..? bo czytam,iz tez ma 1,6 l silnik ( lub 1,8l) a te jako jedyne sposrod nissana sa porownywalnie dobre jak civic!

jesli wystepuje zuzycie oleju- znaczy,iz olej nie byl wymnieniany na czas ( co okolo 5 tys km) lub bardzo zlej jakosci powodujacy nagar i napewno sa zapieczone pierscienie oraz inne zniszczenia. natomiast jesli silnik ma 10 lat i wiecej- to napewno sa stwardniale usczelki trzpieni zaworow,ktoredy idzie przedmuch do klawiatury a takze stamtad olej do cylindrow- Objawem jest dym z rury w chwili dodania gazu!
trakze mozliwe jest po prostu zniszczenie gladzi cylindrow co zwlaszcza w nissanie jest nieprawdiopodobne- bo maja wybitnie trwale cylindry poczawszy od slawnej Z 260 -280 6 cyl po najmniejszy Diesel- jest wrecz wykluczone!
Ale to wina uzytkownika nie dbajacego o czesta wymiane oleju i filtra oraz niewlasciwa expoloatacje!.
Inna sprawa,gdy jest to pojazd w kooprodukcji nissana z renault- i choc silniki Renault sa niezle ( lepsze i trwalsze niz VW- a tym bardziej maja dobre Diesle)to wiadomo,ze wplyw tandety komunistycznych - panstwowych zakladow jest destrukcyjny- stad nie mozna sie by bylo dziwowac niczemu czego dotknie sie komuch- socjuch libruch ect!
To stara bumelancka robota wszelkich komun- w tym i reanault, i Cytryny i Fiata itd!

==============================================
Nalanie nafty do oleju - i pozostawienie tego na kilka tygodni.+nalanie nafty do cylindrow przez otwory swiec- czasem pomaga jesli nie jest silnik zupelnie zapuszczony i nie sa zniszczone gladzie cylindrow!Ale pierscienie nie puszcza. Moze Pan zanuzyc je w specjalnym chlorku na m-c wraz z tlokami. Tloki beda bialutkie zastygly stwardnialy nagar - nigdy nie pusci!
Zobaczy Pan ile trzeba zmudnej brudnej pracy by wyskrobac szczeliny pierscieni- w tlokach/po wyjeciu pierscieni.
tak czy inaczej ( jesli cylindy sa OK) pierscienie musi miec nowe. Silnik idealnie oczyszczony i na Przyszlosc dbac o czesta wymiane oleju- zwlaszcza gdy sam. jest exploatowany w miastach!= takie sa koszta i praca gdy sie zaniedba swoj sam. Olej w komunie UE jest drogi ale i tak wielokroc taniej wychodzi wymieniac go gdy sciemnieje - niz rozbierac silnik co 100 tys km!
Burus
burus
Początkujący
 
Posty: 52
Rejestracja: 17 Lip 2006, 16:29
Miejscowość: USA
Interesujące?
0

 
  • Galeria motoryzacyjna
    a1
    Trial Lędziny 2014 czerwiec
    Motor Show
    Toyota Hilux Adventure, przód, wyciągarka
    SEAT Alhambra - fotelik dla dziecka

Problemy techniczne