ŠKODA 120L Typ 742, 1976

ŠKODA 120L Typ 742, 1976

18 Lis 2016, 12:57

Samochód ten został zaprezentowany oficjalnie we wrześniu 1976 roku na Targach Przemysłowych w Brnie, seryjny model 105/120 (Š742) wnosił do oferty marki wiele nowego, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa. Zaprojektowane strefy deformacji, umieszczony pod tylnymi siedzeniami zbiornik paliwa i bezpieczna kolumna kierownicy to najważniejsze z wdrożonych rozwiązań.
Image
Dane techniczne samochodu ŠKODA 120L Typ 742, 1976

silnik: rzędowy, czterocylindrowy, czterosuwowy; górnozaworowy OHV, chłodzony cieczą, wał korbowy podparty w trzech punktach, napęd rozrządu za pośrednictwem łańcucha, umieszczony za osią tylną, napędzający koła tylne

średnica cylindra: 72 mm, skok tłoka: 72 mm, objętość skokowa: 1174 ccm

stopień sprężania: 8,5:1

zasilanie: podwójny gaźnik Jikov SEDR, paliwo ołowiowe

moc maksymalna: 52 KM przy 5000 obr./min

maksymalny moment obrotowy: 82 Nm przy 3000 obr./min

instalacja zapłonowa: o napięciu 12 V, zapłon rozdzielaczowy, alternator 35 A

układ smarowania: ciśnieniowy, filtr bocznikowy

skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, manualna, w pełni zsynchronizowana

napęd: kół tylnych, na życzenie skrócone przełożenie przekładni głównej

nadwozie: samonośne, całkowicie stalowe, czterodrzwiowe typu sedan, pięciomiejscowe

podwozie: nośna płyta podłogowa

zawieszenie kół przednich: trójkątne wahacze, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne

zawieszenie kół tylnych: oś pędna dzielona, wleczona, sprężymy śrubowe, amortyzatory hydrauliczne

układ hamulcowy: hydrauliczny, dwuobwodowy, hamulce tarczowe osi przedniej i bębnowe osi tylnej, bez wspomagania

układ kierowniczy: przekładnia śrubowo-kulkowa, bezpieczna kolumna kierownicy

ogumienie: diagonalne 155x14 lub radialne 155SR14, obręcze stalowe z chromowanymi kołpakami piast

rozstaw osi: 2400 mm

rozstaw kół: 1300 mm - przednich i 1270 mm - tylnych

wymiary zewnętrzne: długość 4160 mm, szerokość 1595 mm, wysokość 1400 mm

masa własna: 885 kg

pojemność zbiornika paliwa: 38 l

pojemność bagażnika: 280 l w przedniej części i 120 l za oparciami kanapy tylnej

prędkość maksymalna: 140 km/h

średnie zużycie paliwa: 6,4 do 9,7 l/100 km, zależnie od warunków jazdy

ilość zbudowanych egzemplarzy: 2 011 044 sztuk wszystkich odmian i wersji, zdecydowana większość wersji 120

Ciekawą rzeczą była konstrukcja układu chłodzenia gdzie z uwagi na trzymetrową odległość dzielącą silnik od chłodnicy, całkowita objętość układu chłodzenia wynosiła ok. 12 litrów cieczy, ktora to nieustannie krążyła pomiędzy przodem a tyłem tego pojazdu.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2126
Zdjęcia: 7909
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé MINI Paceman - pierwsze na świecie Sports Activity Coupé
    MINI prezentuje pierwsze na świecie Sports Activity Coupé w segmencie premium pojazdów małych i kompaktowych; MINI Cooper S Paceman jest siódmym modelem w rodzinie marki i oferuje innowacyjną kombinację ...
    Bezpieczne auta służbowe Bezpieczne auta służbowe
    Światowa Organizacja Zdrowia WHO szacuje, że około 30% wypadków drogowych na świecie powiązanych jest z pracą. Dodatkowo Bank Światowy, przygotowując rekomendacje dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Kia pro_cee'd 2012
      Renault Laguna, nr startowy 23
      Lexus GS 350 : 2013 : 6