Skoda felicja bezpieczniki

skoda felicja bezpieczniki

29 Lip 2009, 00:03

Witam, mam taki problem. Ostatnio spalił mi się bezpiecznik od wentylatora ( od nawiewu), wymieniłem go ale po pewnym czasie znów sie przepalił, ( jego wartość to 20A ) teraz dałem większy. I mam pytanie czy można tak robić? Czy lepiej nie bo może spalić instalację. Pozdrawiam
kwiatu111
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 28 Lut 2008, 19:10
  • 29 Lip 2009, 00:12

    Instalacji raczej nie spalisz. Ale wentylator możesz.
    Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
    szakal1990
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 181
    Rejestracja: 23 Lut 2009, 01:52
    Miejscowość: Wielkopolska

    29 Lip 2009, 13:02

    To zależy jak większy.Poza tym sprawdz,czy ten 20A jest oryginalny(czyli taki jaki ma być w tym obwodzie).Jeżeli tak i on sie pali,to tak czy inaczej trzeba szukać przyczyny - albo wentylator zaczyna się zacierać,albo gdzieś jest coś nie tak z instalacją.Jak włożysz większy np. 25A,to sprawy to nie rozwiąże i możesz spalić wentylator,albo i instalację.Należy pamiętać o tym,że bezpieczniki w samochodzie są dobierane z pewną rezerwą,a więc są i tak już o nieco większym prądzie niż pobiera dany odbiornik.Chodzi o prąd rozruchowy,który podczas startu danego urządzenia jest zawsze większy niż podczas jego pracy.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12990
    Zdjęcia: 1141
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Lip 2009, 08:24

    Witam.Jest to dość częsty problem w tych samochodach
    a mianowicie .Przyczyny szukaj w skrzynce bezbiecznikowej , zbudowana jest warstwowo druk elektroniczny plus profilowane blaszki . Tam zbiera się wilgoć ;grzeje się;przepala;zimne luty itp.Dla tego masz większy pobór prądu..Naprawiałem wielokrotnie te samochody ,bardzo niewdzięczna robota.Pozdrawiam.
    roman
    caro1955
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 28 Lip 2009, 17:07
    Miejscowość: szczecin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alergia za kierownicą - jak sobie z nią radzić? Alergia za kierownicą - jak sobie z nią radzić?
    Razem z wiosną przyszedł ciężki czas dla alergików, uczulonych na pyłki i kurz. Prowadzenie auta w tym okresie jest dla uczuleniowców szczególnie uciążliwe. Łzawienie oczu, silny katar, obniżona koncentracja ...
    Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić Wartość rezydualna, czyli co zrobić, żeby jak najmniej stracić
    Samochody tracą na wartości najbardziej w ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji. Po tym okresie cena auta spada nawet do 40 proc. jego wartości początkowej. Jeśli jest to intensywnie eksploatowany samochód firmowy, który ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Przekazanie kluczyków firmie CEZ, Skoda Octavia Green E Line
      Master Truck
      Volvo N88, ciężarówka
      Piotruś - najmłodszy kaskader w Polsce
      Alufelgi, Bentley Motors