Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

04 Sty 2017, 12:49

Witam.
Jestem z kujawsko - pomorskiego.
Mój budżet to około 10 tysięcy.
Roczny przebieg w granicach 15 tysięcy. Dojeżdżam codziennie do pracy 12km + dość częste wyjazdy krótsze lub dalsze.
Rozglądam się za jakimś 1.8T (najlepiej żeby miało krótki gaz, bądź w rozsądnej cenie i sam założę) i wybór chyba padł na Skodę.

Mam 2 ogłoszenia w moim obrębie, lecz trochę mnie one nurtują.

1. [link wygasł]
Bardzo ładnie wyposażona w dodatku już z gazem, lecz czy nie trochę za tanio? Dzwoniłem do Pana, Pan bardzo przyjemny opowiedział mi, że już jest czas zrobienia pakietu startowego, wiadomo, filtry, olej itp. Drugie co mi powiedział, to że świszcze tam lekko turbina, ale ma tak od kiedy ją kupił i nie wykazuje żadnego spadku mocy.

2. https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-oct ... xtor=SEC-8
Druga propozycja, droższa mimo, że bez gazu. Czy tylko trochę mniejszy przebieg i rocznik mogą mieć wpływ na to?

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi! :)
ZeNx4
Nowicjusz
 
Posty: 41
Rejestracja: 27 Sty 2015, 17:55
Prawo jazdy od: 30 11 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 416
Silnik: 1.6 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

04 Sty 2017, 13:40

Jakoś nie wierzę w dobry stan aut z takimi silnikami za takie pieniądze :D
To turbo w Octavii nr 1 pewnie nie długo będzie do roboty. Obejrzeć można ale nie nastawiaj się na jakieś ekstra okazy, za 8 tys to często ludzie kupują zwykłe 1,6 wydaje mi się.
A dlaczego tylko Octavia wchodzi w grę? może myle się ale to jest płyta wszystkich kompaktów VW więc czy to Golf, A3, Leon czy Octavia jeden pies.
Pionek
Początkujący
 
Posty: 168
Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
Auto: Honda Accord
Paliwo: Benzyna

Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

04 Sty 2017, 13:49

Po fotelach widać już, że ta pierwsza Octavia jest wymęczona.

Najtaniej kupisz z 1.8T Audi A3 8L i Golfa IV, Leon nieosiągalny w tym budżecie (z 1.8T).
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3417
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

04 Sty 2017, 13:57

Pionek napisał(a):Jakoś nie wierzę w dobry stan aut z takimi silnikami za takie pieniądze
To turbo w Octavii nr 1 pewnie nie długo będzie do roboty.
A orientujesz się może jaka cena regeneracji turbo?
ZeNx4
Nowicjusz
 
Posty: 41
Rejestracja: 27 Sty 2015, 17:55
Prawo jazdy od: 30 11 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 416
Silnik: 1.6 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

04 Sty 2017, 13:58

Ossy napisał(a):Najtaniej kupisz z 1.8T Audi A3 8L i Golfa IV

Jednak chciałbym coś większego trochę.
ZeNx4
Nowicjusz
 
Posty: 41
Rejestracja: 27 Sty 2015, 17:55
Prawo jazdy od: 30 11 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Rover 416
Silnik: 1.6 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

04 Sty 2017, 14:03

Dozbieraj z 2 tysiące (dla świętego spokoju) lub zerknij na inne auta.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3417
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 14:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe systemy bezpieczeństwa od Volvo Nowe systemy bezpieczeństwa od Volvo
    W pełni zautomatyzowana jazda w korku, ograniczenie kolizji na skrzyżowaniach oraz redukcja do zera kolizji z udziałem zwierząt – to najnowsze projekty w dziedzinie bezpieczeństwa, nad którymi pracuje Volvo. ...
    Seat Leon III - oszałamiający design Seat Leon III - oszałamiający design
    "Dzięki swojemu dynamicznemu i pewnemu charakterowi, nowy SEAT Leon odnajduje należne mu miejsce. Ma zdecydowany wygląd”, mówi Alejandro Mesenero-Ramanos, szef zespołu projektantów SEAT-a. "Swoim wyglądem ...

  • Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

    04 Sty 2017, 15:41

    Ossy napisał(a):Dozbieraj z 2 tysiące (dla świętego spokoju) lub zerknij na inne auta.
    I tak mam niecałe około 2 tysiące nadto.
    ZeNx4
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 27 Sty 2015, 17:55
    Prawo jazdy od: 30 11 2013
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Rover 416
    Silnik: 1.6 115KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

    04 Sty 2017, 17:11

    ZeNx4 napisał(a):A orientujesz się może jaka cena regeneracji turbo?

    Moim zdaniem jak ma być to firma konkretna a nie ktoś kto robi na szybko i za pół roku jest to samo tak jak z maglownicami, to tak z 1000 zł trzeba szykować.
    Pionek
    Początkujący
     
    Posty: 168
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 16:30
    Auto: Honda Accord
    Paliwo: Benzyna

    Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

    04 Sty 2017, 17:44

    Powiem Ci na swoim przykładzie. Mi poszlo turbo w a4 b6 1,8t. Niestety nie dało się tego zregenerować bo żeliwo było popękane. I niestety wtedy trzeba szukać nowego turbo lub po regeneracji z ogarniętym żeliwem. W moim przypadku to było 2500 zeta. Także zastanów się czy warto ładować 2k w samochód za 8 tysia.
    dawbia24
    Początkujący
     
    Posty: 74
    Rejestracja: 13 Paź 2008, 13:50
    Miejscowość: Szkarada

    Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

    04 Sty 2017, 19:33

    Octavia jest najtańszym 1.8T. Sam rok temu ponad szukałem VW z 1.8t. Seaty nieosiągalne cenowo. Golfow nie widziałem za bardzo w Łódzkim wtedy z 1.8t a jak były to takie w normalnym stanie drogie a te poniżej 10k to całe wyniszczone. Audi było sporo w niskich cenach ale co z tego jak wszystkie były w stanie szrot. Jedyna dobra jaką znalazłem była z 4x4 i kosztowała 16k. Oglądałem ich ponad 10. Większość tłoczona mocno czy spawana z 2 a jak nie była mocno wypadkowa to stan techniczny był jak auto od starszej kobiety co 15 lat bez serwisowania jeździła do kościoła :D Jadąc auta zostawiały plamy po różnych płynach na jezdni albo miały tak niską moc że zadbane 1.6 8v jakim wtedy jeździłem było szybsze. Ogólnie samo padło nadające się na zyletki z a3 były. A najlepsza była w Poznaniu której nie oglądałem tylko wysłałem znajomego żeby pojechał do warsztatu ojca. Stan i wnętrze wskazywały na cofnięcie licznika o pół miliona kilometrów minimum xD Nie wiem czy nie przebiła ta a3 Alfy 147 w której kierownicę trzeba było trzymać skręconą o prawie 90 stopni w lewo żeby jechała prosto. Szyby z 4 różnych lat i każdy element malowany xD chociaż alfa po wciśnięciu gazu zamiast wydawać dziwnych dźwięków wgniatała w fotel.

    Jak dla mnie 8-10k to kwota na O1 1.8t bez lpg i nie wersję L&K. Jeśli coś jest dużo fajniejsze niż reszta w tej cenie to wiadomo że coś jest nie tak. Teraz szukam auta znajomemu i już kilka osób wyjeżdża za parę dni za granicę i oni nic o aucie nie wiedzą tylko to że w dobrym stanie jest a potem mechanik w kilka sekund jest w stanie stwierdzić że to kolejny szrot :D Teraz już wiem że jak będę zmieniać moją O1 1.8t na o2 to będę jeździć do mechanikia z każdą sztuką oglądaną.
    9452130
    Początkujący
     
    Posty: 66
    Rejestracja: 30 Kwi 2014, 20:55
    Prawo jazdy od: 06 04 2014
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Skoda Octavia 4x4
    Silnik: 1.8T 150KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Skoda Octavia I 1.8T - którą wybrać?

    05 Sty 2017, 14:12

    9452130 napisał(a):Octavia jest najtańszym 1.8T. Sam rok temu ponad szukałem VW z 1.8t. Seaty nieosiągalne cenowo. Golfow nie widziałem za bardzo w Łódzkim wtedy z 1.8t a jak były to takie w normalnym stanie drogie a te poniżej 10k to całe wyniszczone. Audi było sporo w niskich cenach ale co z tego jak wszystkie były w stanie szrot. Jedyna dobra jaką znalazłem była z 4x4 i kosztowała 16k. Oglądałem ich ponad 10. Większość tłoczona mocno czy spawana z 2 a jak nie była mocno wypadkowa to stan techniczny był jak auto od starszej kobiety co 15 lat bez serwisowania jeździła do kościoła Jadąc auta zostawiały plamy po różnych płynach na jezdni albo miały tak niską moc że zadbane 1.6 8v jakim wtedy jeździłem było szybsze. Ogólnie samo padło nadające się na zyletki z a3 były. A najlepsza była w Poznaniu której nie oglądałem tylko wysłałem znajomego żeby pojechał do warsztatu ojca. Stan i wnętrze wskazywały na cofnięcie licznika o pół miliona kilometrów minimum xD Nie wiem czy nie przebiła ta a3 Alfy 147 w której kierownicę trzeba było trzymać skręconą o prawie 90 stopni w lewo żeby jechała prosto. Szyby z 4 różnych lat i każdy element malowany xD chociaż alfa po wciśnięciu gazu zamiast wydawać dziwnych dźwięków wgniatała w fotel.

    Jak dla mnie 8-10k to kwota na O1 1.8t bez lpg i nie wersję L&K. Jeśli coś jest dużo fajniejsze niż reszta w tej cenie to wiadomo że coś jest nie tak. Teraz szukam auta znajomemu i już kilka osób wyjeżdża za parę dni za granicę i oni nic o aucie nie wiedzą tylko to że w dobrym stanie jest a potem mechanik w kilka sekund jest w stanie stwierdzić że to kolejny szrot Teraz już wiem że jak będę zmieniać moją O1 1.8t na o2 to będę jeździć do mechanikia z każdą sztuką oglądaną.
    Dzięki za bardzo wyczerpującą odpowiedź! Swoją drogą są w tym samym mieście, więc co mi szkodzi zobaczyć dwie :)
    ZeNx4
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 27 Sty 2015, 17:55
    Prawo jazdy od: 30 11 2013
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Rover 416
    Silnik: 1.6 115KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998
     
    • Warto przeczytać
    • Toyota Tundra TRD Sport, targi w Chicago
      Summer Cars Party 2010
      Puchar Scirocco R 2012, Adam Gładysz na podium, 1
      Brodzenie w głębokiej wodzie, Suzuki Vitara