Skoda Octavia I , 1,9 tdi czy 1,6 LPG ?

Skoda Octavia I , 1,9 tdi czy 1,6 LPG ?

20 Maj 2013, 07:36

Witam,
przymierzam się do zakupu skody octavii I, nie wiem jaki silnik wybrać. Chodzi mi głównie o niskie koszty utrzymania (paliwo/naprawy). Niestety mój niski budżet ok 8-9 tys zł zawęża trochę egzemplarze do wyboru. Czy diesel z przebiegiem 250 tys km nie jest już skarbonką bez dna ? Nie zależy mi szczególnie na mocy, wiem ze tu tdi było by znacznie lepsze. Za tdi przemawia również znacznie większa ilość pojazdów na rynku wtórnym.

Moje aktualne auto pali ok 10 l benzyny na 100 km ale na naprawy rocznie nie wydawałem więcej niż 400 zł. Zależy mi na mniejszym spalaniu i podobnej awaryjności.

Pozdrawiam i dziękuje za opinie.
tsstolik
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 20 Maj 2013, 07:30
Auto: BMW e30
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

Re: Skoda Octavia I , 1,9 tdi czy 1,6 LPG ?

20 Maj 2013, 07:57

Patrz na stan techniczny a nie przebieg,czasami te auta co mają więcej przejechane są w lepszym stanie niż te co mają mniej. Mąż koleżanki ma A3 1.9TDI z 96roku,obecnie troche ponad 300tys nalatane i technicznie auto igła.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 32705
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: jest kilka ;)
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najważniejsze fakty o wodorze i samochodach na ogniwa paliwowe Najważniejsze fakty o wodorze i samochodach na ogniwa paliwowe
    Na świecie coraz więcej mówi się o wodorowych ogniwach paliwowych. Jest też dostępnych już kilka modeli samochodów które są nimi zasilane. Wodór jest pierwiastkiem powszechnie występującym w przyrodzie, ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie
      ALT
      Rage-Race 2010
      Wariant 1