[20k PLN] Solidne, tanie w utrzymaniu, komfortowe, turbo

01 Lip 2016, 21:35

Cześć Wam wszystkim :-) Temat nieco hipotetyczny, ale jeśli mielibyście polecić komuś auto do ok. 20 tys. zł, segment od C/D, komfortowe, mile widziany HB lub kombi, dość tanie w utrzymaniu (trwałość, cena części, koszty i łatwość serwisowania) i mające moc w dolnym zakresie RPM (tu skłaniam się ku turbinie jednak) to co byście polecili? Raczej uturbiona benzyna, z dieslami wiemy jak jest.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

01 Lip 2016, 22:06

Seat Leon I 1,8T
Audi A4 B6 1,8T

Saab 9-3 1,8T
Volvo V50
a kompressor tez się liczy?
To może Mercedes Benz W203 C200 kompressor?

z tanim utrzymaniem bym nie przesadzał bo może Leon będzie tani jako Golf w innym opakowaniu a reszta to auta co niestety swoje kosztować będą np w A4 zawias, C200 kompressor też super tani nie będzie w utrzymaniu bo to inna liga.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Lip 2016, 22:32

Fiat Bravo 1.4T
Renault Laguna II FL 2.0T
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Lip 2016, 10:16

Killaz hipotetycznie szukasz alternatywy na zmianę auta? :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Lip 2016, 11:05

Jak C-klasa z kompresorem to taka:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Albo Volvo z 2.4T, ale tanie w utrzymaniu nie będzie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lip 2016, 22:55

dzida, bardzo hipotetycznie :D Ale obstawiam, że za rok będę się za czymś rozglądał, Honda to nie do końca to, czego oczekuję od auta :-) Żal się pozbywać, bo sporo zainwestowane i auto dzielnie jeździ do przodu za śmiesznie małe pieniądze, ale z drugiej strony jestem motoryzacyjnym freakiem i dla mnie "auto ma jeździć" to mało istotny wymóg, gdzieś na szarym końcu innych :D
Rzecz jasna, cały czas mam w głowie stos postów szybkiego o Lexusie GS430, który jest konkurencją dla m.in. Rollce Royce'a, Airbusa i Sokoła Millenium :lol: aczkolwiek kusi mnie też pójście w stronę aut świeższych i tutaj zasadniczo mam małą wiedze, stąd pytanie.
Trochę kusi mnie włoszczyzna, wyżej wspomniane Bravo albo AR, tutaj 156 FL z V6/2.4 jtd albo 159, ale pewnie do tego musiałbym z 5k dołożyć.

@Ossy nad Volvo myślałem, mój kumpel miał i zawsze twierdził, że to najlepsze auto jakim do tej pory jeździł (a trochę aut miał, m.in E34 535i), a czemu uwazasz, że tanio nie będzie?
Myslałem też o Saabie 9-3 polift, ale podobno trochę tandetnie w środku i kiepsko wyciszony.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety
    Opinia na podstawie własnego auta i własnych doświadczeń z nim związanych Citroen C5 2016 wersja Exclusive sport w wersji nadwozia Tourer napędzany silnikiem 2.0 BlueHDI 180 KM i automatyczną skrzynią biegów o przebiegu ...
    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...

06 Lip 2016, 04:58

Nie przesadzajcie z kosztami utrzymania Volvo, nie jest ze złota, fakt nie będzie w przedziale Tico czy Sparka ale nie będzie droższe od konkurencji w klasie.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Lip 2016, 08:45

Killaz napisał(a):Trochę kusi mnie włoszczyzna, wyżej wspomniane Bravo albo AR, tutaj 156 FL z V6/2.4 jtd albo 159, ale pewnie do tego musiałbym z 5k dołożyć.
156 FL z tymi silnikami bardzo dobry pomysł :ok: wprawdzie v6 lubi czasami olej, ale masz Hondę więc poczujeszsię jak u siebie :mrgreen:
Na konkurencyjne dla nich 159 musiałbyś dołożyć ciut więcej niż 5k.
Jest jeszcze udane i nie doceniane 166 :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Lip 2016, 11:06

@rom33 a jak plasują się koszty utrzymania Volvo? Co może uderzyć po kieszeni? Co często się zużywa i trzeba to wymieniać? Serio, Honda też do tanich nie należy, ceny części często są na poziomie BMW E39 a często do bawarki są tańsze, jak np. porównywalne jakościowo tarcze i klocki. Fakt faktem, w Accordzie takie rzeczy jak sworznie, rozrząd czy inne części eksploatacyjne dobrej jakości wystarczą na 100 tys. km, ale swoje kosztują.

@mike w 156 FL irytuje mnie tylko, że to właśnie nadal ta leciwa już 156-tka, z zewnątrz wygląda ładnie, tył mimo drobnych poprawek nadal miły dla oka, ale w środku latka biegną nieubłaganie. Chociaż siedziałem w 156 ze skórą no i sztosik był :ok: Mnie wnętrze Hondy doprowadza do depresji, 50 shades of grey :D A kolorystycznie dobrane od dupy, nic tu nie pasuje do niczego moim zdaniem.
Co do oleju to cię zaskoczę, bo po 13 tys. km na Motul 8100 X-cess praktycznie może ze 100 ml dolałem, i to dopiero jak sezon ruszył i trochę mnie wyobraźnia na drodze poniosła :D :ok:

Kuszą mnie też Bawarki właśnie, E46 i E39 zawsze mi się podobało, teraz żałuję, że nie poczekałem i nie kupiłem E46 w 320i. Z tym, że za 20k to pewnie bym szukał już mocniejszego silnika, a co do nadwozia, to oprócz Compact każde mi się podoba. Tylko pytanie jak koszty utrzymania jakiegoś sensownego 328i, 323i czy 325i. To nadal ma być daily car, a jeśli z poziomu Bravo 1.4 tjet przeskakujemy na R6 klasy premium to może zacząć robić się mały burdel, chociaż to też nie zawsze tak jest.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

06 Lip 2016, 11:18

Tanie w utrzymaniu to ani volvo, ani 156, ani e39 :no:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

06 Lip 2016, 12:11

Jasne że ani Volvo ani BMW czy Alfa nie może równać się kosztami utrzymania z Astrą. Jeśli chcesz uderzyć w wyższą klasę samochodów to i koszta będą wyższe. Z tego co się orientuję to koszt serwisowania S60 nie będzie wyższy niż BMW czy Mercedes, dokładnie podpytaj posiadaczy S60 na volvoforum.pl Jeżdżę V50 i do tego modelu mogę się odnieść, zresztą koszty serwisowania mojej V-ki są dużo niższe niż niektórzy straszyli nawet na tym forum. Jest sporo sprawdzonych i polecanych niezależnych serwisów Volvo, wcale nie trzeba opierać się tylko na ASO, tak samo z częściami, są ogólnodostępne.
Co do mankamentów S60 to automaty, lubią kaprysić i koszt wymiany jest dość spory. Można wydłużyć żywotność skrzyni przez systematyczną wymianę oleju (dynamicznie) co 60kkm. Blacha, zawieszenie, silnik, turbo nie robi problemów, Trzeba tylko trafić na zadbany model i o niego dbać, robić wszystko na bieżąco a pojeździ jeszcze dobrych kilkanaście lat. Niedawno kolega oferował swoje XC70 2001r, 2.4T buda 360kkm, wymiana silnika przy 120kkm, pełne wyposażenie, zadbany i z LPG, cena około 25 do negocjacji. Jak chcesz podpytam czy jeszcze je ma.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Lip 2016, 11:46

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Może coś takiego, auto z volvoforum
Ciekawe, solidne i świetny silnik.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Lip 2016, 18:04

Jak weźmiesz wolnossące 2.4 z manualem to myślę, że drogo nie wyjdzie utrzymanie. Po prostu musi być auto zadbane, z drogich rzeczy to koło zmiennych faz rozrządu (oryginał Volvo 1200zł), ale to zmieniasz raz na 200 tys.km jak nie rzadziej. Poza tym zmieniać olej co 10 tys. km, najlepiej 5W50, skrócić interwał zmiany paska rozrządu i powinno być ok. Nie wiem czy manual w 2.4T wyjdzie taniej, skoro sprzęgło z dwumasą to za same części 3000zł, do tego robocizna przy wymianie. A trzeba wziąć pod uwagę, że skrzynia manualna też może się posypać i olej też wypadałoby w niej zmienić raz na jakiś czas.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lip 2016, 12:00

Nowe ogłoszenie się pojawiło, wygląda bardzo ciekawie:
Witam serdecznie,
Przyszedł czas na pożegnanie się z Volvo.
Na sprzedaż Volvo S80 Summum, 2004, 2,9 T6 BiTurbo.
Przebieg 190 700 km.
Auto zostało przywiezione ze Szwajcarii przez poprzedniego właściciela.
Samochód w bardzo dobrym stanie.
Cena jaka mnie interesuje to 19 900 PLN.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

09 Lip 2016, 19:26

Spoko Rom, nie wiem, czy ja nie zaznaczyłem czy ty przeoczyłeś, ale ja hipotetycznie szukam auta, po prostu rozglądam się co za jakiś czas jak sprzedam Accorda szukać, tak więc na chwilę obecną to mogę sobie co najwyżej szukać auta do 2 tys. zł :D
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009