Spadek mocy - skok obrotów

Re: Spadek mocy - skok obrotów

21 Lis 2016, 22:09

johnyvvti napisał(a):olej sprawdzany byl co prawda kwalifikuje sie do wymiany bo kolor szarawy ale fachowiec od automatow powiedzial ze nie ma oznak opilkow ani nie jest przepalony i stan jest nawet lekko ponad
I jak olej był trochę ponad stan ten "fachowiec" nie upuścił go do prawidłowego stanu? Ehh... Możesz mi powiedzieć jak stwierdził że nie ma oznak opiłków? Zdejmował miskę i wymieniał filtr? Inaczej tego nie sprawdzisz.
Olej szary nie przezroczysty powinno się wymienić. Za niski lub wysoki stan oleju potrafi być na dłuższą metę zabójczy dla skrzyni automatycznej.

johnyvvti napisał(a):Natomiast raz jedzie dobrze raz zle czyli cos niedomaga ,cos odblokowuje sie nagle i daje mu zycie .I ciezko okreslic czy to wina temperatury czy wilgotnosci
A może to właśnie skrzynia w oleju są jakieś zanieczyszczenia i jak dostaną się do elektrozaworów z olejem powstają problemy. Później olej je przepłucze i znowu jakiś czas jest ok.

Poszukaj tej przepustnicy podmień i zobacz czy coś się zmieni. Trochę dziwne że nie chce przejść autoadaptacji. Zastanawiam się jeszcze nad podłączeniem kompa i sprawdzeniem właśnie przepustnicy i wartości jakie pokazuje. To by było dobre tylko musi być dobry sprzęt który ogarnia takie parametry.
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 3426
Zdjęcia: 3291
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Spadek mocy - skok obrotów

22 Lis 2016, 12:25

Opinia oleju wydana na podstawie oleju ktory byl po czesci spuszczony przy wymianie polosi ktory byl czysty bez zanieczyszczen.Wymiana jak najbardziej by sie przydalala chodz toyota nie zaleca wymiany gdy nie ma problemow .Czesto wlasnje wymina oleju w skrzni automatycznej przynosi klopoty .Przepustnice zamowie i wymienie w wolnym czasie i sie podziele wrazeniami .Ale tez nie chce popadac w koszty by nie wymieniac wszystkiego sama wymina oleju jest kosztowna w automatach.Nie sadze by olej byl odpowiedzialny za losowy spadek mocy i wrazliwosc na pedalu gazu .Mam zlacze obd ktore laczy sie z moim samochodem i pokazuje parapetry lecz nie wiem dokladnie na co patrzec .Byl tez podlaczany jakis czas temu do profesjonalnego sprzetu podczas bardzo dynamicznej jazdy pokatował na maxa i nic nie wykazalo .Tylo cos wspomnial czemu tak odcina wczesnie czy tak ma poprostu ma .jak depne w podloge kickdown tez jest ze sporym opoznienie i nie zbyt odczowalny zbija normalnje biegi.Jezeli przepustnica sie otwiera czy to wyklucza potencjometr pedalu gazu bo caly czas zastanawiam sie nad dwoma rzeczami ?
johnyvvti
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 06 Lip 2016, 18:54
Prawo jazdy od: 24 06 1984
Auto: toyota

Re: Spadek mocy - skok obrotów

22 Lis 2016, 15:46

Jakie to auto konkretnie,model,silnik ,rocznik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6629
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Spadek mocy - skok obrotów

22 Lis 2016, 17:19

Nowa celica scion tc z silnikiem camry 2.4 vvti 2007 r. Bezawaryjny silnik jak na toyote przystalo nikt nie mial podobnych usterek .A nawet jak byly to komputer od razu pokazywal blad .Jezeli nie wywala bledow to elektryka jak i czujnki sa sprawne czy poprostu moga dzialac ale pokazywac zle wartosci ?
johnyvvti
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 06 Lip 2016, 18:54
Prawo jazdy od: 24 06 1984
Auto: toyota

Re: Spadek mocy - skok obrotów

22 Lis 2016, 18:31

Wzrost obrotów następuje podczas jazdy? Czyli silnik zaczyna wyć a nie ciągnie?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6629
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Spadek mocy - skok obrotów

22 Lis 2016, 20:06

Nie prosze nie mylic ze sprzeglem jak w manualu .z obrotami podczas jazdy jest wszystko ok do momentu calkowitego zatrzymania opadaja jak to normalnie bywa po pouszczeniu gazu i gdy auto staje podnosza sie ponownie samoistnie do 1000-1200 obrotow i opadaja i stoja juz w miejscu i tak do ponownego zatrzymania .Natomiast jesli chodzi o moc i przyspieszenie to lepiej rozpedza sie gdy dodaje powoli gazu z wyczuciem a niz gwaltownie i odczowalnie silnik glosniej pracuje bo wchodzi na wyzsze obroty .Przed problemem najlepiej przyspieszal na niskich obrotach i silnika praktycznie nie bylo slychac bo ciagnal od dolu i nie przekraczal 2500-3000obrotow bo zmienial biegi szybko zgodnie z wciskaniem pedalu gazu a teraz trzeba manipulowac gazem dodac odjac troche bo jak za duzo to nie ciagnie dobrze .I jak wspomnialem juz wczesniej czasami odzywa budzi sie i pieknie przyspiesza wystarczy lekko musnac pedal gazu i juz czuc bo szybko sie rozpedza bez potrzeby wchodzenia na wyzsze obroty.Tak to wyglada ,jak go kupilem to pieknie przyspieszal zgodnie z dodawaniem gazu a teraz gdy chce ruszyc gwaltownie to dodaje i zaraz odpuszczam bo to mu pomaga i tez czesto przy odpuszczaniu czuc ze sie zbiera
johnyvvti
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 06 Lip 2016, 18:54
Prawo jazdy od: 24 06 1984
Auto: toyota
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia? Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia?
    Wjazd na ośnieżone i oblodzone wzniesienie może być niebezpieczny. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana, ale wielu kierowców rozumie to jako wolne podjeżdżanie pod górę. Jednak w tym przypadku przy zbyt ...
    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili