Spala olej niebieski dym sorento 2.5 crdi

02 Sty 2014, 15:37

Witam Mam problem ze swoją Kia Sorento 2.5 crdi 140KM 2003r.
Spala około litra oleju na 1000 km. Kopci na niebiesko ale nie zawsze.Odpala na "strzała" czy zimno czy nie. Jak sie ją odpali po dłuższym postoju kopci na biało. Właściwie nie ma na to reguły, raz kopci na niebiesko raz na biało a nie raz w ogóle nie widać dymu.(na biało tylko po dłuższym postoju jak silnik jest zimy.) Jak silnik jest ciepły podczas jazdy to kopci raz na niebieska a raz w ogole, gdy ciepły stoi na luzie nigdy nie ma dymu. Czasami podczas redukcji nawet z 5 na 3 nie widac dymienia. Ale za to przy intensywnijeszym dotknięciu gazu na jedycnce widać wielką chmurę niebieskiego dymu ale też nie zawsze :). Ropy spala w normie 8-10. Czy mógłby ktoś pomóc?
mlody32
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 03 2012

02 Sty 2014, 16:19

Jaki lejesz olej,czy wymieniasz go terminowo?!Nie pytam dlatego,że chcę szukać przyczyny kłopotów po stronie oleju,możesz mieć zapieczone pierścienie tylko,wlej jakiś dobry środek do oleju silnikowego,który pomaga uwalniać pierścienie,litr na 1000 km to jest dużo.Pierwsze,jaki olej lejesz? Pamiętaj o jednym,wybieraj tylko producenta,który w swych olejach stosuje poliolefinowe :!: bazy syntetyczne,oleje tworzone na tej bazie są najlepsze.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sty 2014, 17:12

Podczas kupna facet powiedział że w bagazniku jest olej na dolanie okazalo sie ze to mobil 15w40 ktory jest kompletnie nie do tego silnika.Auto przejechało na nim 7tys km. Jest tez kartka z poprzedniej wymiany(wtedy miał ten samochód jeszcze kto inny) i wtedy był jakiś 5w (widac na kartce 5w i przebieg wiec jestem pewny ze gdy temu chlopakowi przyszlo wymienic olej po kupnie zalał mobil 15w40). Czekam teraz na chłodnice wody poniewż cieknie. wiec auto stoi w garazu. Wymienie olej i filtry razem z chlodnica. Mógłbyś mi doradzic olej. Zastanawiam sie nad Castrol Edge 5w40 Turbo Diesel.
mlody32
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 03 2012

02 Sty 2014, 19:33

Ten olej jest optymalny do tego silnika,zacznij jednak od sprawdzenia turbiny,te objawy są trochę dziwne,zacznij od turbiny :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8466
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sty 2014, 19:50

Pisząc ten olej masz na myśli castrol jak rozumiem. Jutro wezmę ja do mechanika. Chyba ze mogę to zrobić sam? Dzięki za pomoc :)
mlody32
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 03 2012

03 Sty 2014, 19:07

Mógłby mi ktoś polecic jakis srodek do plukania.I I pytanie jak to zrobic. dolac do tego oleju co jest. A później wymienić na nowy? Czy jak. Oczywiście robi mi to mechanik. Ale jego tez trzeba sprawdzic:)
Proszę o pomoc. Jutro stawiam samochod do warsztatu.
mlody32
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 03 2012

03 Sty 2014, 19:20

Ta większa rura prowadzi z filtru powietrza do turbiny. Po drodze z silnika wystaje to "coś" które widzimy jako tłuste od oleju. To z kolei jest połączone z przewodem powiędzy filtrem a turbina.
Jakiś pomysł dlaczego to jest tuste od oleju i co to w ogóle jest:)
[link wygasł]
mlody32
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 10 03 2012