Sprawdzenie hamulców?

13 Wrz 2012, 19:04

W moim aucie (Polo III 2001) płyn hamulcowy nie był wymieniany od co najmniej 5 lat. Od 2007 roku użytkownikiem auta był mój ojciec, który uważa że płynu hamulcowego wymieniać nie trzeba. 4 miesiące temu na stacji diagnostycznej niby hamulce są dobre. Zauwazyłem tylko że pedał hamulca po kilkukrotnym zahamowaniu robi się nieco twardszy (niewielka różnica). Ostatnio zdarzyło mi się też że przy hamowaniu słyszałem jakieś jakby tarcie w kołach :)
Co oprócz wymiany płynu musiałby sprawdzić mechanik? Przewody mi może sprawdzić? Czy wszystko jest szczelne? Nieskorodowane? Nie chciałbym żeby mi nagle płyn na asfalt wyleciał :shock:
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Wrz 2012, 19:44

hehe napisał(a):płyn hamulcowy nie był wymieniany od co najmniej 5 lat. Od 2007 roku użytkownikiem auta był mój ojciec, który uważa że płynu hamulcowego wymieniać nie trzeba


Jeśli teraz Ty jesteś użytkownikiem to nic nie stoi na przeszkodzie abyś dokonał tej operacji. Żaden problem.

hehe napisał(a):4 miesiące temu na stacji diagnostycznej niby hamulce są dobre


Było to jakiś czas temu , a wtedy mogło być ok. Zresztą na rolkach co innego , a podczas jazdy ...... tym bardziej że :

hehe napisał(a):Zauwazyłem tylko że pedał hamulca po kilkukrotnym zahamowaniu robi się nieco twardszy (niewielka różnica). Ostatnio zdarzyło mi się też że przy hamowaniu słyszałem jakieś jakby tarcie w kołach


Co może sugerować że wizyta u mechanika będzie wskazana.

hehe napisał(a):Co oprócz wymiany płynu musiałby sprawdzić mechanik? Przewody mi może sprawdzić? Czy wszystko jest szczelne? Nieskorodowane?


Może sprawdzić wizualnie . Co skorodowane widać , co nieszczelne też będzie widać , przewody elastyczne popękane też będzie widać , chyba że mechanior będzie ślepy :D To po wejściu pod auto. Resztę rzeczy da się skontrolować po zdjęciu kół i demontażu zacisków oraz bębnów. Wtedy ocenimy stan , prawidłowość działania i stopień zużycia elementów.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4701
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Wrz 2012, 20:13

Wiem, musze sie tym autem zająć, tylko chciałbym sie troche zorientować we wszystkich problemach mojego auta bo jestem laikiem i żeby któryś mechanik nie zrobił sobie ze mnie dojnej krowy ;)
hehe
Początkujący
 
Posty: 104
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: VW Polo 6n2
Silnik: 1.0 50KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...
    Jak sprawdzić / obliczyć szerokość felgi? - instrukcja
    Większość felg myślę, że jakieś 90% będzie miało specjalne oznaczenia co do rozmiaru i wystarczy tylko je odczytać. Jednak zdarzają się też takie które ich nie posiadają i wtedy pozostanie nam obliczyć szerokość felgi ...