Sprzeglo sie zapowietrza mimo wymiany pompki

08 Lis 2010, 09:59

Witam
Mam nastpeujacy problem. Jakis czas temu w moim TD4 zaczal sie zapadac pedal sprzegla i mialem problem z wrzucaniem biegow, trzeba bylo wciskac pedal do podlogi zeby wcisnac bieg. Problem zostal szybko zidentyfikowany, okazalo sie ze z pompki sprzegla obficie cieknie plyn. Kupilem nowa, wymienilem pompke i bylo.
Niestety, problem pojawil sie ponownie. Tylko tym razem z pompki nic nie cieknie, na szybkozlaczce na przewodzie hydraulicznym sucho, nie mam pojecia gdzie jest problem, skoro wczesniej wine ponosila wyraznie cieknaca pompka.
Jakies propozycje ?
land lover
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa

08 Lis 2010, 11:38

Witaj. Sprawdź ilość płynu w zbiorniczku. Jeśli będzie mniej niż pół to będzie zapowietrzała sie pompa. Płyn hamulcowy dolewamy przez odpowietrznik pompy. Poluzuj go ,naciągnij przezroczysty wężyk ok. 40 cm (nie zagłęboko) dobrze zabezpiecz cybantem .Zalej go płynem , powoli żeby się odpowietrzył .Potem za pomocą dużej szczykawki 100mm tłocz płyn ,aż pokaże się w zbiorniczku czysty nie zapowietrzony. Zakręć odpowietrznik, wężyk zostaw przyda się. :twisted: Jeśli zapowietrzony jest wysprzęglik to czeka cie ta zabawa 2-3 razy. Utrzymuj płyn w zbiorniczku powyżej połowy , wtedy można uzupełniać go z góry .
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

08 Lis 2010, 12:22

no bralem ubytek plynu z ukladu pod uwage, bo i przy semej wymanie czesci z pompka troche sie rozlalo plynu i przy kazdym odpowietrzaniu troche ucieka.
Mowisz zeby przez odpowietrzenie doladowac strzykawa, a nie wystarczyloby dolac do pompki od gory i ponownie odpowietrzyc ? zakladajac ze faktycznie jest za malo plynu. W koncu na pompce jest gumowe wieczko, ktore latwo zdjac. Swoja droga gorszego dostepu do tych elementow zrobic chyba nie mogli
land lover
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa

08 Lis 2010, 22:22

Niestety w tej pompie to nie zadziała. Dolewanie płynu od góry tylko w celu uzupełnienia. Jeśli zejdzie poniżej połowy stanu to zapowietrzysz pompę.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

10 Lis 2010, 15:02

a kupiłeś nową pompkę czy używke? może masz jakis syf w płynie ja tak mniałem. ale jest skuteczna metoda odpowietrzania potrzeba dwóch chłopa. ściagasz pąpkę razem z wysprzeglikiem odłanczas od pedału i całą pąpkę razem z weżykiem wyciągasz i teraz tak. wylej stary płyn i zobacz czy jest czysty jak tak to zalej płynam hamulcowym i trzymaj pąpkę wysoko w górze prawie pionowo i na zmiane wciskaj pąpkę i wysprzęglik, jak pąpka i wężyk czyste to bez problemu pęchezyki powietrza wylecą do góry do zbiornika bedziesz je widział. jak skończą lecieć bąbelki to mozesz uzupełnić płyn i montować. inna sprawa jesli w układzie są jakieś śmieci ja walczyłem z nimi cały dzień a teraz wszystko ładnie i lekko chodzi.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

10 Lis 2010, 15:13

Dzieki za rady.
Pompka jest nowa kupiona w sklepie LR, choc zamiennik. Jesli chodzi o wymontowanie calosci to troche mnie to przeraza, bo zeby sie dostac do samej pompki to juz byla masakra i godzina kombinowania. ale cos bede musial zrobic, a na serwis brak kasy i tak nigdy nie wiadomo czy dobrze zrobia
land lover
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Automotive Brand Contest - nagrody dla Renault
    Renault otrzymało 5 nagród w trakcie ceremonii otwarcia Salonu Samochodowego we Frankfurcie w ramach tegorocznej edycji konkursu AUTOMOTIVE BRAND CONTEST. Wyróżnione zostały stylizacje nadwozia modeli Clio, ...

10 Lis 2010, 16:47

zajmuje cała robota demontarzu 5 minut jak załapiesz o co chodzi.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

10 Lis 2010, 21:30

... a czy sparwdzałeś sam wysprzęglik ? może też puszcza. poszukaj ma fotum, w tym temacie prowadziliśmy długą dysputę co i jak.
pozdr.
az td4

[ Dodano: 10 Listopad 2010, 21:35 ]
https://www.forumsamochodowe.pl/freeland ... ght=#66073
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Lis 2010, 18:13

witam, Kolego Land lover ,
przy wymianie pompki piszesz że musiałeś uzupełnić płyn, tak ?
jaki płyn dolałes ?? podejrzewam że to było przyczyną ...

Kolegę Rafciucha cytuje;
zajmuje cała robota demontarzu 5 minut jak załapiesz o co chodzi

powodzenia :wink: w td4 wysprzeglik jest przy łożysku oporowym -
myśle że nie poradzi ...tak szybko
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2010, 11:34

Witam,przerabiałem ten temat w dwóch Freelanderach może i u Ciebie zadziała.Wysprzęglik zapowietrza sie przez głowiczke do odpowietrzania,głowiczka nie jest zamocowana na sztywno,okręca sie na metalowym przewodzie i właśnie w tym miejscu dostaje sie powietrze.Najtaniej zanim wymieni się wysprzęglik lub pompkę uszczelni to połączenie głowiczki z przewodem.Zrobiłem to za pomocą masy plastycznej samoutwardzalnej i DZIAŁA.
sleza
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: sobótka

31 Sty 2012, 08:33

troche po czasie, bo temat zrobiony pol roku temu ale kolega piotr R mial dobry plan, zadzialalo. dzieki za pomoc
land lover
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Warszawa