Stuakający popychacz zaworu, peugeot boxer

13 Lis 2014, 19:42

Witam Panowie, mam nietypową sytuację. Tydzień temu wymieniłem szklankę (hydrauliczny popychacz zaworu) w peugeot boxer 2.5TDI. Zrobiłem to, ponieważ słychać było, ze ma luz, zdjąłem wałek rozrządu dokładnie przyjrzałem się wszystkim szklanką i krzywką na wałku, wszystko jak najbardziej w porządku, tylko jedna z nich była spękana (ta która wymieniłem). Wszystko z powrotem złożyłem. Ruszyłem w drogę było cicho po 10km zaczęło co jakiś czas stukać, potem coraz częściej, a teraz cały czas (dźwięk taki sam, jak przed wymianą popychacza). Macie jakiś pomysł, co mogło się stać? Mi na myśl przychodzi uszkodzony zawór (tylko moje pytanie w jaki sposób), który uszkadza szklankę. Co wy na to? na co zwrócić jutro uwagę po zdjęciu wałka rozrządu?
kapppi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 02 1949
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: golf

13 Lis 2014, 21:19

Silnik DJ5 ma wadliwie wykonaną zebatą pompę oleju.
Zębatka napędzająca wewnątrz pompy nie łańcuchowa i wałek nie są wykonane z jednego materiału. Wałek jest wprasowany w tą zębatkę tak, że zębatka pęka między zębami. Objawy to zaniki ciśnienia oleju a kontrolka się nie zaświeca. Rozbierz pompę olejową i sprawdź wewnątrz czy zębatka nie jest pęknięta między zębami.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

13 Lis 2014, 22:13

słuchaj, tez to podejrzewałem, handlarz od którego kupiłem samochód musiał coś grzebać w kontrolkach, bo przy wysokich obrotach zapala się kontrolka ręcznego, co dla mnie wydawało się dziwne.... powiedz mi proszę, czy pomiar ciśnienia oleju wystarczy, czy trzeba rozbierać pompę ? Mam nadzieję, że mówimy o tym samym silniku, wygląda dokładnie tak:
[link do Sprzedajemy wygasł]
i czy pompa wygląda tak?:
http://images.kangoo.pl/37343033/610/la ... 5_d_td.jpg

PS gdzie znajduje się ta pompa i jak ją rozebrać ???
kapppi
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 02 1949
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: golf