Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

27 Wrz 2012, 13:29

Podczas rozpoczynającego się dzisiaj Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w centrum uwagi na stoisku Volkswagena znajduje się nowy Golf. Zbliżone do wersji seryjnych modele studyjne Golfa BlueMotion i sportowego Golfa GTI pokazują, jak będą wyglądały przyszłe wersje tego modelu.

Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

Nowy Golf, który jesienią będzie dostępny w całej Europie, w Paryżu zostanie po raz pierwszy przedstawiony szerokiej publiczności. Z większym wnętrzem (dodatkowa przestrzeń na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak seryjny hamulec multikolizyjny i system proaktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) oraz zupełnie nowymi systemami Infotainment i Entertainent, nowy Golf z pewnością będzie kontynuował pełną sukcesów historię swoich poprzedników.

Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

Nowe oszczędne silniki, na przykład silnik benzynowy o mocy 140 KM z funkcją odłączania cylindrów i spalaniem 4,8 l/100 km (121 g/km CO2) są nawet o 23 procent oszczędniejsze, niż silniki poprzedniej generacji. Optymalizacje na tym poziomie nie są w nowym Golfie niczym wyjątkowym, lecz regułą: podstawowe modele w wersji benzynowej (TSI) spalają 4,9 l/100 km (115 g/km CO2), a w wersji wysokoprężnej (TDI) – tylko 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).

W studyjnym Golfie BlueMotion kolejnej generacji Volkswagen prezentuje kompleksowe, a jednocześnie osiągalne cenowo technologie pozwalające zaoszczędzić paliwo. Przyszły Golf BlueMotion robi wrażenie średnim spalaniem 3,2 l/100 km, co odpowiada wartości CO2 85 g/km. Wariant seryjny dostępny będzie na rynku latem 2013 roku.

Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

Dowodem na to, że także sportowe samochody mogą być oszczędne, jest prototyp nowego Golfa GTI. Zużycie paliwa przez siódmą generację tego sportowego klasyka, wynoszące 6,0 l/100 km, to kolejny rekord w tej klasie samochodów. Średnie spalanie rozwijającego moc 162 kW/220 KM Golfa GTI zostało zredukowane w porównaniu z poprzednikiem o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Samochód do 100 km na godzinę rozpędza się w czasie 6,6 sekundy.

POLECAMY Nowy Volkswagen Golf na Paryskim Salonie Samochodowym

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

25 Paź 2012, 19:58

Pewnie z zmodernizowanym 1.6l TDI taki wynik. Jaka moc zapowiada się?
2 litrowy 150konny (bo teraz taki) ma 4,1l/100km. Różnica pewnie będzie 40-45KM, a to sporo. Spalanie dużo większe nie jest, a wrażenia przypuszczam, że bez wątpienia lepsze. Będą małe dylematy.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW X4 Concept nowy Sports Activity Coupe
    Każde BMW X wyznacza nowe standardy w swojej klasie. Pierwszy model BMW X – BMW X5 – zadebiutował w 1999 roku, tworząc segment aut typu Sports Activity Vehicle (SAV), w którym od lat królują modele ...