Szarpanie silnikiem - błędy z VCDS

Szarpanie silnikiem - błędy z VCDS

11 Sty 2016, 22:38

Witam,

ostatnio mrozy dały o sobie znać i pojawił się problem. Podczas jazdy silnik dostawał czkawki w postaci szarpania, a nawet raz się zdarzyło, że zgasł. Po 2/3 próbach odpalenia w końcu się udało i jakiś czas było ok. Obstawiałem filtr paliwa, gdyż tej jedynej rzeczy nie zrobiłem po starym właścicielu...

Dzisiaj na wolnych obrotach na postoju pojawiła się mało lubiana kontrolka silnika check.

podpiąłem pod vaga i oto co widać:
Sunday,10,January,2016,19:22:20:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKE.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 FE HW: 028 101 212 7
Component and/or Version: R4 1,9L EDC 0000SG 9820
Software Coding: 0000071
Work Shop Code:
VCID:
4 Faults Found:

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Temperature: 133.2įC
Temperature: 28.8įC
Temperature: 18.0įC

18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
P1592 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.24 V
Bin. Bits: 11000100
Absolute Pres.: 958.8 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar

16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 11000100
Absolute Pres.: 183.6 mbar
Absolute Pres.: 2182.8 mbar

16787 - EGR Valve (N18): Malfunction
P0403 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 46.4 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Mass Air / Rev.: 430.0 mg/str
Duty Cycle: 0.0 %
Bin. Bits: 00000000



od czego zacząć ?
judin
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 13 Mar 2008, 17:45

Re: Szarpanie silnikiem - błędy z VCDS

12 Sty 2016, 15:24

Witamy. Przede wszystkim należy sprawdzić wskazania czujnika ciśnienia/temp. w kolektorze ssącym i id niego zacząć poszukiwanie usterki.
Korelacja ciśnienia także może mieć związek z wartością mierzoną przez ten czujnik.
W następnej kolejności trzeba zweryfikować sprawność EGR.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 241
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

Re: Szarpanie silnikiem - błędy z VCDS

13 Sty 2016, 18:57

Witam,
Po skasowaniu błędów czujników, błędy już nie wróciły.
Następnego dnia samochód odpalił, przejechał 10m i zgasł :)

Wrócił błąd EGR.
Rozebrałem, wyczyściłem i już 1 dzień jest ok. Tylko zastanawia mnie praca EGR którą zobrazowałem na filmiku. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy jego praca jest w normie?

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

judin
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 13 Mar 2008, 17:45

Re: Szarpanie silnikiem - błędy z VCDS

16 Sty 2016, 12:03

u mnie coraz więcej dziwnych komunikató w Toyocie się pojawia dlatego na powążnie rozglądam się za sensownym warsztatem w Warszawie/ Macie jakiś godny polecenia?
AlekAle
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 22 Lis 2015, 21:03
Prawo jazdy od: 03 05 1983
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców Wyższe ubezpieczenie OC, podwyżki dla kierowców
    Drastyczna podwyżka ubezpieczeń OC jaka miała miejsce w ostatnim czasie to bardzo mocny cios wymierzony w kierowców którzy płacą i tak już wysokie składki obowiązkowego ubezpieczenia za swoje samochody. Cena ...
    Zabici bez zaiętych pasów Zabici bez zaiętych pasów
    Aż 50% ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku. Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo podczas ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Sharan, wnętrze
      VW TOURAN CZARNY MAT
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Ford Focus II, Bestia
      Wyścigi na motorach na 1-8 mili