Szybkie i komfortowe auto w trasy do 15-17 tyś.

09 Paź 2016, 10:10

Witam, z racji zmiany charakteru pracy poszukuję drugiego auta. Obecnie jeżdżę Corollą E11 1.4 vvti HB. Corollka świetnie się prowadzi i jest bardzo dynamiczna jak na małe miejskie auto, a do tego bardzo pakowna, ale niestety zbyt głośna a mały silniczek męczy się na autostradach choć jest w świetnej kondycji :) (przebieg 130 tyś km, v-max 210km/h licznikowe).

Roczny przebieg - 20tyś km
85 % trasa, 15% miasto

Poszukuję auta które spełnia wszystkie z poniższych wymagań:
- szybkie - przyśpieszenie do 100, ok. 7sek lub mniej, wysoka prędkość maksymalna, minimum 220-230
- auto musi być jak najbardziej komfortowe!!!! przez komfort rozumiem obowiązkowo: klima, skóra, elektrycznie składane lusterka, TEMPOMAT, elektryczne szyby, centralny zamek z pilotem, mile widziane domykanie szyb z pilota, fotele elektryczne i grzane
- NAPĘD: rozważę wszystko FWD, RWD, 4WD
- silnik minimum 2 litry (z pewnymi wyjątkami)
- spalanie miło byłoby uzyskać przy prędkości 140-160 10l/100 km w trasie lub mniej
- najlepiej bez gazu ale ostatecznie przeboleję
NAJWAŻNIEJSZE: w aucie musi być jak najciszej przy wysokich prędkościach! wyciszenie jest priorytetem! toyota to mój projekt pod swap na silnik 3sgte 4wd z celici gt4 i dosyć mam już rajdówkowego darcia ryja przez całą drogę :-)

Moje propozycje które rozważam w kolejności od najchętniej do najmniej chętnie:
- Audi s3 1.8T (225hp) - na + koszty utrzymania i osiągi, na - wygląd choć nie dokońca
- Mercedes W124 320 CE (3.2 220hp) - na + wygoda, osiągi, klasa, wygląd
- Lexus ls400 (UCF10 lub UCF20) - na + wyposażenie, cisza, klasa, na - spalanie z wyższej półki :)
- Saab 9-3 (ten silnik z turbo 210km) na + wygląd, wyposażenie, osiągi zwłaszcza od 100 do 200
- Volvo s60 - na + wygoda, klasa, nie wiem który silnik będzie dla mnie odpowiedni
- Honda Accord V6 (amerykańska wersja) - na + koszty utrzymania, wygoda, wygląd tyłu, na - wygląd przodu xd
- BMW e39 528 lub 540 zależy co się trafi w dobrym stanie, na + osiągi, fun z jazdy, na - spalanie, usterki elektryki i drogie części
- Mondeo ST220

Czy macie jeszcze jakieś sensowne propozycje? Co polecicie najbardziej z powyższych?

Naprawdę nie wiem co wybrać, jest tyle świetnych aut w tych cenach, że nie wiem co najbardziej będzie mi odpowiadać. Jeżeli chodzi o budżet to spokojnie mogę go podciągnąć do 20 tyś. ale wolałbym kupić auto za 15 i włożyć pakiet startowy 5 tyś.

RZECZY KTÓRE NIE MAJĄ DLA MNIE ZNACZENIA:
- przebieg
- rocznik
- obecność alufelg

RZECZY KTÓRE MAJĄ ZNACZENIE
- brak rdzy
- niezniszczony lakier, lub zaniedbany z potencjałem na polerkę
- niezniszczony środek
- tanie części

Pozdrawiam serdecznie i dzięki za doczytanie do końca ;), Janek!
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 10:27

needtofly napisał(a):- Lexus ls400 (UCF10 lub UCF20) - na + wyposażenie, cisza, klasa, na - spalanie z wyższej półk

Taka mała dygresyjka :) ucf10 będzie palił w trasie podobnie jak większość Twoich propozycji a ucf20 są szanse że mniej.
Bardziej martwiłbym się znalezieniem konkretnej sztuki i z tego powodu dodałbym gs300 mk2 który na cichych oponach komfortem deklasuje Twoje typy.
No i wspominałeś o spalaniu rzędu 10l w trasie to przy szybkim aucie trzeba ostrożnie jechać... :naughty:
LS w trasie będzie palił 9-17l pb ta ostatnia wartość w opcji 250km/h z plusem... (sprawdzałem i jedzie dalej :D ) a spalanie gs300 w sumie podobnie.
needtofly napisał(a):- Audi s3 1.8T (225hp) - na + koszty utrzymania i osiągi, na - wygląd choć nie dokońca

Mając corollkę Twoja świadomość kosztów i psucia się jest inna więc z tymi kosztami na + możesz się mocno przejechać :lol:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10318
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 10:31

lska szukałem już długo ale faktycznie jest mało dobrych sztuk, jedna ładna za 15,5 mi umknęła ale musiałem kupić mieszkanie więc na jakiś czas odstąpiłem od poszukiwań, a gs z jakim silnikiem? tym z supry? c.d. kosztów utrzymania to jestem przyzwyczajony do pewnych wydatków, mam kilka motocykli :-P
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 10:39

needtofly napisał(a):gs z jakim silnikiem? tym z supry?

Tia z tym od supry... :D Chociaż jak byś dołożył z 10k byłby silnik z LSa super połączenie... :D
needtofly napisał(a):c.d. kosztów utrzymania to jestem przyzwyczajony do pewnych wydatków, mam kilka motocykli :-P

Ja wiem ale mówię w kategoriach auta niemieckiego uznanego za taniego.

Ogólnie w wersjach "szybkich" trzeba bardziej wyskakiwać z kasy. :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10318
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 11:12

Rozumiem, dlatego wybrałbym s3 1.8t a nie s4 2.7 biturbo/s4 v8 :)

kluczową dla mnie kwestią jest to, które auta we wspomnianym budżecie da najlepszy stosunek cisza/osiągi/wyposażenie w dobrym stanie za te pieniądze ? :) co najłatwiej znaleźć w tej kasie spełniające wymogi cisza/osiągi/wyposażenie (kolejność nieprzypadkowa)
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 11:25

needtofly napisał(a):kluczową dla mnie kwestią jest to, które auta we wspomnianym budżecie da najlepszy stosunek cisza/osiągi/wyposażenie w dobrym stanie za te pieniądze ? :) co najłatwiej znaleźć w tej kasie spełniające wymogi cisza/osiągi/wyposażenie (kolejność nieprzypadkowa)


Tylko pomyliłeś troszku typy bo np: s3 i sabina 9-3 przy w124 albo LS/GS to są zwykłe stołki które nic nie mają wspólnego ciszą i komfortem.
Śmiem twierdzić że z accordem i komfortem też będzie lipa.

Co do reszty:

Dla mnie fajną opcją jest volvo, BMW to średnio mi odpowiada ta marka pod względem znaczka no i stosunków kosztów do tego co oferuje kierowcy.

Ford st podoba mi się ale dalej pozostaje kwestia...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10318
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?
    Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...

09 Paź 2016, 11:33

No właśnie w s3 skusiło mnie to że jednak to wersja S więc jest pełne wyposażenie, ale chyba jednak będę się skłaniał w kierunku:

W124 - czyli mówicie, że w tym aucie będzie komfort podróżowania z tymi prędkościami na dobrym poziomie? Szczególnie jestem nim zainteresowany bo jest tanie, ładne, ma klase no i tanieć nie będzie :-)
GS - pasuje mi pod względem wyposażenia no i opinii o bezawaryjności, osiągi też spoko, ale jest strasznie brzydkie ;-)
LS - mój idol, zawsze chciałem go mieć :), jak pierwszy raz się przejechałem to zakochałem się w tej ciszy :-)

a w ramach ciekawostki dodam, że mam raczej niemieckie podejście do serwisowania auta i zawsze kupuję najlepszej jakości zamienniki, ostatnio z racji tego, że mam silnik vvti a nie zwykły, zapłaciłem 2000zł za zmianę rozrządu :P,
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 11:41

needtofly napisał(a):W124 - czyli mówicie, że w tym aucie będzie komfort podróżowania z tymi prędkościami na dobrym poziomie? Szczególnie jestem nim zainteresowany bo jest tanie, ładne, ma klase no i tanieć nie będzie :-)
GS - pasuje mi pod względem wyposażenia no i opinii o bezawaryjności, osiągi też spoko, ale jest strasznie brzydkie ;-)
LS - mój idol, zawsze chciałem go mieć :), jak pierwszy raz się przejechałem to zakochałem się w tej ciszy :-)




Co do ostatnich typków to:

W124 będzie trudno znaleźć a do tego wersja 3,2 będzie mocno poszukiwana.
Z LSem będzie gorzej niż w124 ale sytuacja podobna czyli już tylko drożeją.
GS będzie najłatwiej a co do wyglądu to trochę gleby, lampy tył FL, koło i trochę kolorowanek ... powinno pomóc :D

needtofly napisał(a): ostatnio z racji tego, że mam silnik vvti a nie zwykły, zapłaciłem 2000zł za zmianę rozrządu :P,

No to ostry temat tym bardziej że w vvti jeszcze nigdy nie robiłem rozrządu a z bratem przejechałem duuuużo kilometrów na głowie z vvti.
Raz tylko miałem awarie z 2zz no ale wiadomo ten silnik był średnio udany a awaria nie była z mojej winy.


p.s.

Przejedź się wybranymi sztukami bo może się okazać że zmienisz preferencje. :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10318
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 12:01

Tak zrobię, pooglądam, pojeżdżę i zobaczymy, dzięki za konsultacja, ja w mojej toyce robiłem rozrząd przy 130kkm z uwagi na to, że starszy sąsiad od którego odkupiłem auto uważał, że olej zmienia się po osiągnięciu wymaganej liczby kilometrów a nie po roku ^^ w związku z tym jeździł sobie okazyjnie po 4-5 lat na tym samym oleju.....
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 12:14

needtofly napisał(a):ak zrobię, pooglądam, pojeżdżę i zobaczymy, dzięki za konsultacja,

Jak jesteś z Mazowieckiego to są spociki Lexa w Wawce możesz przetestować :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10318
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 12:20

jest jakaś grupa na fb?
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 12:32

Są grupy na fb na forum lexa itp. Ja się nie udzielam w tych grupach a na FB nie ma mnie :) ale jak coś to daj sygn. możemy się spiknąć przejedziesz się GSem tak żebyś wiedział do czego dążyć :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10318
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Paź 2016, 12:41

okioki, jak możesz to podeślij mi na maila swój numer telefonu, napisze smska, [email widoczny po zalogowaniu]
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Paź 2016, 15:04

needtofly napisał(a):Rozumiem, dlatego wybrałbym s3 1.8t a nie s4 2.7 biturbo/s4 v8
needtofly napisał(a):No właśnie w s3 skusiło mnie to że jednak to wersja S więc jest pełne wyposażenie
nie chciałbym Ci zbytnio niszczyć światopoglądu, ale s3 oprócz znaczka, bogatego wyposażenia, wyższej mocy, spojlerów i 4wd ma kilka części (dość kosztownych) w stosunku do zwykłej a3 :wink: no i komfort jest kwestią dość dyskusyjną, bo jakby nie patrzeć, to auto sportowe/usportowione.
Obok Lexa można rzucić okiem na Hondę Legend lub kanapowate (i nie takie awaryjne jak to wszystkim się wydaje) 166 od AR z v6 lub dieslem r5
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14068
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Paź 2016, 17:07

Nie chce zaczynać dyskusji ale polecać autorowi Lexusa LS sprzed 20 lat którym chyba jeździł Wałęsa jako limuzyną rządową to chyba lekka przesada :D
Do tego komfort, ok cisza..ale osiągi przy 300 koniach i 4 litrowym silniku jak w 200 konnym A3 1,8T

Ponadto utrzymanie będzie mega kosztowne przy 8 cylindrach, a tak autor może kupić coś szybszego mniejszego i nowoczesniejszego.

Ja polecam Leona 1,8T 180 KM lub A3 4x4 1,8T, bo tak na prawdę 15-17 tys to zbyt mało na dobry stan S3 1,8T

1,8T 180 KM 4 cylindry, utrzymanie jak Focusa ST, może droższe niż 1,6 ale na pewno tańsze niż jakiegoś 4 litrowca..
no i kwestia spalania w 1,8T pewnie z 8/100 + opcja lpg za 2500 zł, a te 4 litry w 20 letniej limuzynie??
już to widze.
Także co jak co ale chyba autor nie jest starym emerytem i kolekcjonerem limuzyn z lat 90.
Jak dla mnie nie ten budżet, nie te potrzeby i nie ten człowiek na takie auta, to tyle.
Auto chce coś szybkiego zwinnego i prostego a nie wyszukane limuzyny dla koneserów.

Ja bym w życiu takiego auta nie wybrał, koszty zabiją! i tyle mogę powiedzieć.
Utrzymanie Lexusa LS, Audi A8 albo BMW 7 (E38) z 4-5 litrowymi silnikami to są tysiące złotych.

Tak jak pisałem ode mnie propozycja:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000